Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا اظهارداشت که توافقی درباره خروج نظامی از افغانستان در مذاکره با طالبان نشده است اما مذاکرات ادامه دارد. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که مذاکرات با طالبان ادامه دارد اما هنوز توافقی درباره خروج نظامی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پنجشنبه گذشته ترامپ به فاکس نیوز گفته بود: نیروهای اطلاعاتی و نظامی آمریکا در افغانستان حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به سؤال مجری فاکس‌نیوز گفت: «بله، ما باید حضورمان را در آنجا تا حدی حفظ کنیم و این کار را خواهیم کرد. اگرچه تعداد نظامیان ما در آنجا به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت، ولی ما همیشه در آنجا حضور خواهیم داشت و این حضور بیشتر در سطح بالای اطلاعاتی خواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام اینکه تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، در حال کاهش به 8600 نفر است اظهارداشت: «ما با توجه به تحولات آتی در مورد کاهش بیشتر نیروها تصمیم خواهیم گرفت.»

ترامپ: آمریکا پس از خروج نظامی هم حضور اطلاعاتی قوی در افغانستان خواهد داشتطالبان: پس از اعلام جدول خروج نظامی درباره مذاکرات بین‌الافغانی تصمیم می‌گیریمدفتر سیاسی طالبان: خروج نظامیان خارجی و گفت‌وگوها می‌تواند همزمان پیش رودمانور انتخاباتی ترامپ؛ «ان.بی.سی» از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا 2020 خبر داد

دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست «گروه هفت» نیز به خبرنگاران گفت که هیچ جدول زمانی نداریم، هر چه که هست عجله‌ای نداریم. ما در حقیقت بیش از هر چیز دیگری در افغانستان نیروی حافظ صلح هستیم.

این در حالی است که دور نهم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان در دوحه قطر بر سر خروج نظامیان آمریکایی در جریان است.

طالبان همواره در مذاکره با آمریکا تاکید کرده است که باید تمام نیروهای این کشور از افغانستان خارج شوند اما مقامات آمریکایی در مواضع ضد و نقیض خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان دونالد ترامپ اخبار افغانستان طالبان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم

نتیجه ۲۰ سال اشغال‌گری آمریکادر افغانستان این بود که به مرگ بیش از ۷۰ هزار نظامی افغانستانی و ۴۶ هزارغیرنظامی این کشور منجر شد. همچنین بسیاری از مردم افغانستان، به خصوص زنان و کودکان، مستقیماً طی حملات هوایی و پهپادی آمریکا به مناطق مسکونی و غیرنظامی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین