Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه چرا یک استراتژی روشن در بخش صنعت وجود ندارد ، گفت: ۹ سال از وعده استقرار سامانه جامع تجارت الکترونیک در کشور می‌گذرد اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

سعید باستانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد ا اینکه تولید کشور هیچ استراتژی روشنی برای توسعه خود ندارد، اظهارداشت: همچنان تولید کالا در صنایع مختلف کشور براساس کالاهای وارداتی انجام می‌شود در حالی که باید تولیدکنندگان ضمن تأمین بازار داخل کشور توسعه تولید کالاها و حتی صادرات آنها در دستور کار صنایع کشور قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه وزارت صنعت هم با تعیین سقف بازار به صدور پروانه‌های جدید می‌پردازد، افزود:  برای ما هم سوال است چرا یک استراتژی روشن در بخش صنعت وجود ندارد اگر چنین چیزی بود به طور حتم ما نباید بعد از 60 سال ورق خودرو وارد کنیم در حالی که خودمان توانایی تولید آن را داریم.

 این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه برخی از صنایع کشور برای توسعه خود با مشکلات سهامداران و سوء مدیریت‌ها روبه رو هستند، گفت: در حال حاضر تعدادی  از صنایع نیازمند تزریق منابع مالی برای جبران کسری نقدینگی خود هستند اما متأسفانه بخشی از تسهیلات بانکی به تولید صرف استمهال بدهی شده و عملاً منابعی در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است.

 باستانی با انتقاد از اینکه 9 سال از وعده استقرار سامانه جامع تجارت الکترونیک در کشور می‌گذرد، تصریح کرد: در آخرین وعده قرار بود بنا به قول وزیر صنعت  این سامانه در شهریورماه سال گذشته اجرایی می‌شد اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

 این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: اگر این سامانه اجرایی می‌شد به طور حتم تخصیص ارز و توزیع آن با نظارتی بیشتری انجام و حجم تخلفات کاهش پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد تولیدکنندگان برای آغاز کار تولیدی خود، افزود: به عنوان نمونه اگر کسی بخواهد یک دامداری هزار رأسی تأسیس کند باید 28 بار نامه نگاری کند البته با طی کردن این مراحل باید نامه نگاری هایی متعددی را با سازمان ها برای تأیید انجام دهد تا در نهایت به مرحله استعلام برسد. جالب اینجاست در مرحله استعلام سازمان ها اظهار نظر کرده و مانه تراشی هایی را انجام می دهند. به اعتقاد شما این حجم موانع کدام تولیدکنندای تمایل به کار اقتصادی کند!

«70 خوان تولید»| 45درصد ذوب آهن اصفهان تعطیل است چون سنگ‎آهن ندارد«70 خوان تولید»|تاخیر در تصمیم، مشکل بزرگ تولید/ 5 ماه فرصت از دست رفت«70 خوان تولید»|قاچاق، بزرگترین تهدید صنعت لوازم خانگی/ مگر می‌شود دولت از ورود کانتینری کالای قاچاق بی‌خبر باشد؟«70 خوان تولید»|بخشنامه‌ای که یک‌شبه پدر تولید را درآورد« 70 خوان تولید»|فعال صنعت لاستیک: یک ماه در صف ارز هستم/ نفس تولید به شماره افتادگزارش تسنیم|روایت مختصری از «70 خوان تولید»


انتهای پیام/

 

R1012125/P/S7,78/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی

سازمان مالیاتی با اشاره به عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت بر کفایت ثبت صورتحساب الکترونیکی در هر یک از دو سامانه مودیان یا جامع تجارت توسط مودیان حوزه طلا و جواهر تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکتهای معتمد) یا سایر سامانه های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌‌های خود را ارسال نمایند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (3) ماده (5) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (6) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان