Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@04:23:32 GMT

کوهنوردان گم شده کوهرنگی نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۰۷۴

کوهنوردان گم شده کوهرنگی نجات یافتند

تیم امداد کوهستان کوهرنگ موفق شد 3 کوهنورد گم شده را در ارتفاعات این منطقه نجات دهد.

سیداحمد مرتضوی فرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این ۳ کوهنورد کوهرنگی پس از صعود به ارتفاعات، قرار بود  ظهر روز جمعه بازگردند، اما شب گذشته ، بازنگشتن این ۳ نفر به جمعیت هلال احمر شهرستان اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور یک تیم امداد کوهستان به منطقه خبر داد و گفت: ۲ نفر از کوهنوردان تا ساعت ۲۳ شب گذشته پیدا و توسط امدادگران به پایین کوه اعزام شدند.

مرتضوی فرد اظهار داشت: یکی از کوهنوردان که مسیر را گم کرده بود، در مسیر حرکت بیهوش شده بود که با تلاش امدادگران بامداد روز شنبه پیدا و به پایین کوه اعزام شد.

کلونچین (کلونچی) با ارتفاع ۴ هزار و ۲۲۱ متر،در بخش مرکزی این استان در جنوب شرقی شهر چلگرد و سد دوم کوهرنگ واقع شده که بلندترین قله این رشته کوه می‌باشد.

بعد از کلونچین، قله‌های هفت تنان با ارتفاع ۴ هزار و ۱۸۰ متر ، شاه شهیدان با ارتفاع ۴ هزار و ۷۶ متر و دوزَردِه با ارتفاع ۴ هزار متر بلندترین قله‌های رشته کوه زردکوه هستند.

قله کلونچی (koloun chi) بلندترین قله رشته‌کوه زردکوه بختیاری از منطقه کوهستانی زاگرس مرکزی است که در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ و مرز دو بخش مرکزی و بازفت قرار گرفته‌است. مسیر رایج صعود از آن از شهر چلگرد آغاز می‌شود.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: طی تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مبنی بر غرق شدگی پسر ۶ ساله در کانال آب اطراف شهرستان مرودشت سریعا تکنسین‌های پایگاه اورژانس کوشکک به محل مورد نظر اعزام شدند.

 او افزود: بیمار بدون هرگونه علائم حیاتی و تنفسی بود و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بلافاصله عملیات احیاء تنفسی و ریوی را شروع کردند.

کریمی بیان کرد: با تلاش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ عملیات احیاء به سرعت و بدون وقفه و با موفقیت انجام شد و حدود ۳۰ دقیقه پس از احیاء، تنفس بیمار بازگشت.

او افزود: بیمار سریعا توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مرودشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ