Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور تصریح کرد: شرکت‌های گل گهر، چادرملو، توسعه معادن فلزات، صبانور، گهر زمین، توسعه صنایع معادن غدیر، مبارکه، فولاد خوزستان، میدکو، ذوب آهن اصفهان و صدر تامین، اعضای این کنسرسیوم را تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته غریب پور، طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات ۳۰۰ هزار کیلومتر مربعی، توسط این کنسرسیوم عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: طبق توافقات صورت گرفته، تقسیم پهنه‌ها در اکتشافات جدید به شکلی خواهد بود که ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی هر یک عهده دار اکتشاف در ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع خواهند بود.

اکتشاف در ۲۹ استان

بنابر این گزارش، پیش از این عملیات اکتشاف در ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع در ۲۵ استان عملیاتی شد و با اکتشافات جدید، پهنه‌ها در ۲۹ استان شناسایی خواهد شد.

ایمیدرو در دوره رئیس سابق هیئت عامل این سازمان، (از سال ۹۳) عملیات اکتشاف در ۲۷۰ کیلومتر مربع را آغاز کرد. به دنبال آن، از نیمه دوم سال ۹۷ تا مردادماه امسال نیز ۷۰ هزار کیلومتر مربع به گستره اکتشافات توسط ایمیدرو اضافه شد.

بنابر این گزارش، با اعلام خداداد غریب پور و موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع به برنامه‌های اکتشافی اضافه شد تا مجموع اکتشافات پنج سال گذشته به ۶۴۰ هزار کیومتر مربع برسد.

در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ عملیات اکتشافات توسط ایمیدرو در وسعتی بیش از ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع انجام شد. همچنین پس از آن برنامه اکتشاف دیگری، در محدوده ۷۰ هزار کیلومتر مربعی از سال ۹۷ تا ابتدای تابستان امسال کلید خورد.

سومین گام ایمیدرو در بخش اکتشاف، عملیات جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع است.

کد خبر 4706981

منبع: مهر

کلیدواژه: ایمیدرو سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بازار سهام قیمت دلار بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت دلار وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی فرهاد دژپسند قیمت سکه بهار آزادی صنعت خودروسازی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین پرسپولیس با حضور چهره ویژه سکوها

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز پرسپولیس یک مهمان ویژه داشت. ندا نویدی‌نسب، هوادار بانوی پرسپولیسی که در حال انجام شیمی‌درمانی و مبارزه با سرطان است به همراه همسر و دو فرزندش در ورزشگاه کاظمی حاضر شد.

او پیش از شروع تمرین، صحبت گرمی با اوسمار ویرا سرمربی تیم و سایر بازیکنان داشت. اعضای تیم برای این بانوی پرسپولیسی که در دیدار قبل هم در ورزشگاه حاضر بود و تیم را حمایت کرد آرزوی سلامتی کردند.

بازی پرسپولیس و سپاهان اتفاقات عجیب و غریب و زننده زیاد داشت اما حضور این هوادار پرسپولیس در ورزشگاه و صحبت‌هایش از زیبایی‌های سکوهای آزادی بود که حالا از نزدیک هم با اعضای تیم دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • تمرین پرسپولیس با حضور چهره ویژه سکوها
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت