Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:31:38 GMT

حمله طالبان به شهر قندوز؛ دستکم ۴ کشته و ۳۰ زخمی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۱۳۲

حمله طالبان به شهر قندوز؛ دستکم ۴ کشته و ۳۰ زخمی

منابع امنیتی ولایت قندوز در شمال افغانستان می‌گویند که از حوالی ساعت ۲ شب گذشته تاکنون جنگ در مرکز این شهر جریان دارد. یک کارمند وزارت بهداشت در بیمارستان مرکزی این ولایت به بی‌بی‌سی گفته که تاکنون ۴ کشته و ۳۰ زخمی از این رویداد به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این کارمند گفته که کشته‌ها شامل یک کودک و سه فرد نظامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزوده در میان زخمی‌ها بیشتر افراد غیر نظامی هستند.

پیشتر یک منبع از بیمارستان مرکزی این ولایت گفته بود که طالبان وارد محوطه بیمارستان قندوز شده‌‌اند. این منبع اکنون می‌گوید که طالبان از این بیمارستان بیرون شده‌اند.

سید سرور حسینی، سخنگوی پلیس قندوز گفته که نیروهای کمکی کماندو به محل اعزام شده‌اند و هلیکوپترهای نظامی نیز مواضع طالبان را مورد هدف قرار داده‌اند. حسینی پیش از این گفته بود که گروه طالبان از چهار سمت در حال انجام حملات تهاجمی‌ بر مرکز این شهر هستند.

در صفحه رسمی فیسبوک وزارت کشور افغانستان نوشته شده که نیروهای ویژه امنیتی افغان به ولایت قندوز رسیده‌اند و عملیات نظامی در بخش‌های مختلف شهر ادامه دارد.

به گفته اهالی محل درگیری نسبتا فروکش کرده است. پیش از این اهالی محل گفته بودند به دلیل شدت جنگ و تیراندازی آنان مجبور به پناه بردن به زیرزمین مناز‌ل‌شان شده‌ بودند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در صفحه توییترش نوشته: نیروهای امنیتی افغان در حال دفع حمله طالبان بر بخش‌های از ولایت قندوز هستند. اولویت اصلی آنان محافظت از غیر نظامیان است. مثل همیشه طالبان در مناطق مسکونی موضع گرفته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز در صفحه توییترش نوشته که بخش‌هایی از شهر قندوز و شماری از پاسگاه‌های امنیتی در تصرف این گروه درآمده است. او افزوده که شماری از سربازان افغان نیز به این گروه تسلیم شده‌اند.

قندوز از ولایت‌های مهم در شمال‌شرق افغانستان است که مرز مشترک با تاجیکستان دارد و گذرگاه مرزی شیرخان، یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی افغانستان در این ولایت واقع است.

این ولایت در سالهای اخیر شاهد ناامنی‌های زیادی بوده است.

چند ماه قبل نیز گروه طالبان به فرماندهی پلیس شهرستان چهاردره این ولایت حمله کرده بودند. مقام‌های دولتی آماری از تلفات آن رویداد ارائه نکردند اما نعیم منگل، رئیس بیمارستان قندوز گفته بود که ۱۰ کشته و ۲۸ زخمی از این درگیری به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

این در حالی است که دهمین روز از نهمین دور گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا و طالبان امروز در دوحه، پایتخت قطر ادامه دارد.

پیشتر منابعی از گروه طالبان گفته بودند که پس از امضای توافق‌نامه با آمریکا، مذاکرات "بین‌الافغانی" شروع خواهد شد و طی آن درباره یک آتش بس دایمی و همه جانبه، نقشه راه برای آینده افغانستان از جمله بر سر نظام سیاسی، حقوق زنان و قانون اساسی گفتگو خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان

رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در ولایت بدخشان تعیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی درگیری نیروهای طالبان با مردم محلی در روستای «قرلق» شهرستان «درایم» ولایت بدخشان بر سر تخریب مزارع خشخاش، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در بدخشان تعیین کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار این خبر اعلام کرد بر اساس فرمان  آخندزاده مبنی بر از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش در افغانستان، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام این کشور جریان دارد.

وی افزود: «در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده و روند از بین بردن آن آغاز شده تا این پدیده ضد بشری و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه از این حکم مستثنی نیست».

مجاهد ادامه داد: متأسفانه شماری از متخلفان به نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با خشخاش هستند، هجوم برده و باعث ایجاد رویداد ناگوار شدند.

یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟محکومیت گسترده انفجار «بدخشان» افغانستانسرپرست ولایت بدخشان کشته شد

سخنگوی طالبان تصریح کرد: به‌منظور بررسی دقیق رویدادهای متذکره هیئتی تحت ریاست «فصیح‌الدین فطرت» رئیس ستاد ارتش، تشکیل شده که «شمس‌الدین شریعتی» رئیس اداره تعقیب و نظارت فرامین و احکام، «عبدالحق» معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت کشور، «رحمت‌الله نجیب» معاون استخبارات و «عبدالمومن» رئیس شورای علمای بدخشان از اعضای این هیئت هستند.

به گفته مجاهد، این هیئت طالبان موظف است رویداد بدخشان را بررسی کند و گزارش آن را به دفتر نخست وزیر ارائه دهد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان