Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:37:48 GMT

حمله نظامیان صهیونیست به خبرنگاران در غزه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۱۵۰

حمله نظامیان صهیونیست به خبرنگاران در غزه ادامه دارد

به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری آناتولی، نظامیان صهیونیستبا هدف قراردادن "سر علی جادالله"، عکاس خبرگزاری آناتولی در نوار غزه، وی را زخمی کردند.

وی درحال پوشش خبری «راهپیمایی بازگشت بزرگ» مردم غزه بود که از پیشانی مورد هدف گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

این خبرنگار به بیمارستان منتقل و حال وی مطلوب گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از این نیز چندین بار حین پوشش خبری تظاهرات فلسطینی‌ها زخمی شده است.

** شلیک هدفمند نظامیان صهیونیست به خبرنگاران

خبرنگارانی که در یک سال و نیم گذشته و همزمان با آغاز راهپیمایی های موسوم به «بازگشت» در نوار غزه تلاش کرده اند تا این رویداد هفتگی را پوشش دهند، بارها مورد هجوم نظامیان صهیونیست قرار گرفته و تاکنون دو نفر آنان شهید و ۳۶۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

نهادهای حقوقی و رسانه ای فلسطین معتقدند که ارتش رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر حقایق و جلوگیری از رسانه ای شدن جنایت های صهیونیست ها در حق تظاهرات کنندگان فلسطینی در نوار غزه، از روی عمد خبرنگاران را مورد هدف قرار می دهند.

برخی خبرنگاران فلسطینی می گویند که پیش از هر تظاهرات،  با شماره های ناشناس تماس هایی با آنها گرفته می شود که در صورت تهیه گزارش از راهپیمایی های بازگشت، مورد حمله قرار خواهند گرفت.

"اسامه الکحلوت" یکی از خبرنگاران فلسطینی می گوید که در راهپیمایی های بازگشت، هیچکس در امان نیست؛ صهیونیست ها ها روزنامه نگاران، نیروهای امدادی و حتی معلولان را هدف تیر مستقیم قرار می دهند.

‌سازمان گزارشگران بدون مرز نیز معتقد است که ارتش اسرائیل به طور هدفمند به سوی «یاسر مرتجی» یکی از دو خبرنگار کشته شده در غزه آتش گشوده و او را هدف قرار داده است.

کریستف دلوار سرپرست سازمان گزارشگران بدون مرز، در این باره اعلام کرد که یاسر مرتجی، خبرنگار فلسطینی در زمان حادثه، جلیقه‌ای بر تن داشته که رویش نوشته شده بود "خبرنگار" (PRESS) و بخوبی می‌شد تشخیص داد که او خبرنگار یک رسانه است.

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی تنها خبرنگاران رسانه های فلسطینی را مورد هدف قرار نمی دهند؛ برای نمونه یک خبرنگار خبرگزاری "شین هوآ" چین نیز در راهپیمایی های بازگشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

صهیونیست ها همچنین با استفاده از گاز اشک آور سعی می کنند تا خبرنگاران را از نقاط مرزی میان غزه و اراضی اشغالی متفرق کنند.

«احمد غانم» خبرنگار شبکه المیادین که خود در جریان تظاهرات بازگشت زخمی شده، می گوید: خبرنگاران فلسطینی با انجام رسالت حرفه ای خود توانسته اند با نشان دادن جنایت های اسرائیل به جهانیان، صدای ملت خود را به گوش همه دنیا برسانند.

شکایت از رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه

نایب رئیس انجمن روزنامه نگاران فلسطینی نیز اعلام کرده است که این انجمن، در حال آماده کردن پرونده ای برای شکایت از رژیم اسرائیل در دادگاه بین المللی لاهه است تا سران تل آویو به خاطر نقض حقوق روزنامه نگاران در این دادگاه محاکمه شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که انجمن روزنامه نگاران فلسطینی، نامه های جداگانه ای را به اتحادیه جهانی روزنامه نگاران، اتحادیه روزنامه نگاران عرب و سازمان یونسکو ارسال کرده تا آنها را در جریان جنایات رژیم صهیونیستی قرار دهد.

فلسطین همچنین خواستار تعلیق عضویت اسرائیل در اتحادیه جهانی روزنامه نگاران در پاسخ به اقدامات این رژیم شده است.

راهپیمایی های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس سال گذشته میلادی (۱۰ فروردین ۹۷) برای پایان دادن به محاصره  سیزده ساله نوار غزه آغاز شده و در جریان آن تاکنون ۳۱۹ تن به شهادت رسیده و بیش از ۳۱ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند که حال بیش از ۵۰۰ نفر آنها وخیم است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل نوار غزه فلسطین اسرائيل رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری