Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:14:31 GMT

آوازخوانی تاج اصفهانی در حضور امام موسی صدر

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۴۶۳

آوازخوانی تاج اصفهانی در حضور امام موسی صدر

دریافت 6 MB

مجله مهر: سید موسی صدر معروف به امام موسی صدر  خرداد ۱۳۰۷ در شهر قم در خانواده بزرگ صدر به دنیا آمد. بعد از گرفتن لیسانس «حقوق در اقتصاد» دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیلات حوزوی به نجف رفت. آبان ۱۳۳۸ بود که به درخواست عالم و رهبر شیعیان لبنان به این کشور سفر کرد تا جانشین علامه شرف الدین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صدر با حضور در لبنان فعالیت گسترده تشکیلاتی را برای ساماندهی امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شیعیان لبنان شروع کرد. تاسیس مجلس اعلای شیعیان، درخواست از دولت برای رفع محرومیت، انجام اصلاحات اجتماعی و آغاز دوره‌های پنهانی آموزش نظامی جوانان شیعه برای مقابله با تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان از اقدامات بعدی او بود.

امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان و پرچمدار گفت‌و گوی ادیان در جهان،  ۹ شهریور ۱۳۵۷ طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد و دیگر خبری از ایشان منتشر نشد.

جلال الدین تاج اصفهانی

«برایمان چیزی بخوان!»

در سفری که جلال الدین تاج اصفهانی، خواننده سرشناس موسیقی سنتی به سوریه داشت، با امام موسی صدر دیدار می‌کند و در آنجا به درخواست امام موسی صدر تاج اصفهانی در حضور ایشان آواز می‌خواند. فایل صوتی این آواز  را خواهرزاده امام صدر که در آن دیدار حضور داشت، منتشر می‌کند.

تاج اصفهانی از سرشناس‌ترین اساتید آواز ایرانی است  که شاگردانی مثل محمدرضا شجریان و حسین خواجه امیری را تربیت و به جامعه موسیقی ایران معرفی کرده است.

کد خبر 4706760

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو مهر امام موسی صدر آدم ربایی اسرائیل لبنان جنبش امل موسیقی ایرانی صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران صفحه اول روزنامه های اقتصادی ایالات متحده آمریکا صفحه اول روزنامه های ورزشی اینفوگرافیک کیوسک مطبوعاتی شهید رادیو مهر گردشگری فضای مجازی عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران