Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز، ایالت‌های براندنبورگ و ساکسونی در آلمان در حالی فردا -‌یکشنبه- شاهد برگزاری انتخابات خواهند بود که چشم‌ها به عملکرد حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» دوخته شده است. 

«اولاف بئونکه» مشاور اشد در شرکت راسموسن گلوبال، به یورونیوز گفت: «ممکن است نتایج این انتخابات نظام سیاسی این کشور را متحول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دلیل؟

اگر برای نخستین‌بار در تاریخ آلمان، حزب آلترناتیو بتواند در انتخابات ایالتی پیروز شود، «ائتلاف بزرگ» میان حزب دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل»، صدراعظم این کشور و سوسیال‌دموکرات‌ها شکست سختی خواهد خورد، آن هم در وضعیتی که در حال حاضر نیز این ائتلاف به‌شدت تضعیف شده است. 

ساکسونی نیز با چهار میلیون جمعیت سال گذشته میلادی شاهد یکی از گسترده‌ترین شورش‌های راست افراطی در چند دهه اخیر بود. سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم این ایالت واجد شرایط رای دادن هستند. 

در براندنبورگ دو میلیون نفر واجد شرایط برای رای دادن هستند. 

یکی از شعارهای حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات پیش رو «چرخشگاه۲» است که به فروپاشی نظام کمونیستی در آلمان شرقی پس از فروپاشی دیوار برلین اشاره دارد. بسیاری این گروه را متهم کرده‌اند که تاریخ آلمان را به سود خود تحریف کرده است.

چرا انتظار می‌رود که حزب آلترناتیو در این انتخابات پیروز شود؟ 

بئونکه در پاسخ به این پرسش گفت که حزب آلترناتیو در آلمان همان کاری را کرده که «تمام پوپولیست‌ها در سراسر اروپا با موفقیت به انجام رسانده‌اند، از جمله ترامپ در آمریکا و فاراژ در بریتانیا».

وی افزود: «میانه‌روها و چپ‌ها ریشه در امید دارند و پوپولیست‌ها ریشه در ترس».

این تحلیل‌گر در ادامه عنوان کرد که بخش میانی جامعه آلمان که لزوما فقیر تلقی نمی‌شوند، اما جزو طبقه کارگر بوده و درآمد متوسطی دارند، «در چند سال گذشته به حدی رسیده‌اند که دیگر اعتقادی به نظام سیاسی [حاکم] ندارند.»

او در ادامه عنوان کرد که آلترناتیو برای آلمان بر روی این گرایش سیاست‌های خود را پایه‌ریزی می‌کند، گرایشی که در شرق آلمان اقبال بیشتری دارد: «[منطق این سیاست این است که] بازنده‌اید، همه به شما خیانت کرده‌اند و حالا هم که پناهجویان را به کشور راه داده‌اند، اما ما روزهای خوب گذشته را به شما بازمی‌گردانیم.»

در بخش‌های شرقی کشور، سه دهه پس از فروپاشی دیوار، بسیاری از رای‌دهندگان همچنان گمان می‌کنند که نسبت به غرب پیشرفته فریب خورده‌اند و سرشان کلاه رفته است. 

وی در ادامه عنوان کرد که رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی برای حزب آلترناتیو برای آلمان ایفا می‌کند، چراکه بسیاری از مردم دیگر «به خبرهای بی‌طرفانه رسانه‌ها اعتقادی ندارند.»

این تحلیل‌گر در ادامه گفت: «مردم دیگر رسانه‌های رسمی را نمی‌خوانند، بلکه به رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند».

در بسیار از شهرهای آلمان شرقی، سیاست‌مداران آلترناتیو برای آلمان در بسیار مواقع در سیاست روز شرکت می‌کنند و از داشتن این پرستیژ محلی لذت می‌برند. 

 

وضعیت در این دو ایالت چگونه است؟‌

ائتلاف موسوم به قرمز-قرمز بر براندنبورگ حکمرانی می‌کند. این ائتلاف متشکل از حزب سوسیالی‌دموکرات و چپ رادیکال است. در انتخابات منطقه‌ای ۲۰۱۴، حزب سوسیال‌دموکرات توانست ۳۱ و ۹ دهم درصد از آرا را از آن خود کند، دموکرات مسیحی‌ها هم ۲۳ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند و چپ رادیکال نیز ۱۸ و شش دهم درصد. عملکرد حزب آلترناتیو برای آلمان در این اتخابات ۱۲ و دو دهم درصد بود و حزب سبز نیز شش و دو دهم درصد آرا را از آن خود کرد. 

در ساکسونی نیز، ائتلاف دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌دموکرات‌ها بر این ایالت حکمرانی دارد. در انتخابات گذشته، حزب متبوع مرکل ۳۹ و چهار دهم درصد آرا را از آن خود کرد. حزب چپ رادیکال نیز ۱۸ و ۹ دهم درصد آرا را به خود اختصاص داد و حزب سوسیال‌دموکرات ۱۲ و چهار دهم آرا را از آن خود کرد. عملکرد حزب آلترناتیو و حزب سبز به‌ترتیب ۹ و هفت دهم درصد و پنج و هفت دهم درصد بود. 

 

آخرین نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟‌

براساس آخرین نظرسنجی‌ها، حزب سوسیال‌دموکرات و آلترناتیو در براندنبورگ پا‌به‌پای هم پیش می‌روند. انتظار می‌رود که در پرتو این نتایج، احزاب سوسیال‌دموکرات، چپ رادیکال و حزب سبز دست به ائتلافی جدید پس از انتخابات بزنند. 

در ساکسونی نیز خبر خوب این است که حزب دموکرات‌مسیحی هنوز دست بالا را نسبت به آلترناتیو برای آلمان دارد، اما محبوبیت سوسیال‌دموکرات‌ها حتی از چپ رادیکال و حزب سبز نیز پایین‌تر است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سوسیال دموکرات های آلمان حزب دموکرات مسیحی آلمان آلترناتیو برای آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟

به گزارش خبرنگار مهر، موج اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و برخی از اساتید نیز به دانشجویان پیوستند، پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک هشدار داده است که گارد ملی را برای سرکوب آن‌ها وارد عمل می‌کند.

موج اعتراضات دانشجویی و بازداشت دانشجویان و اساتید معترض از کلمبیا آغاز شده است، پلیس آمریکا درحال سرکوب دانشجویان است و مأموران از پوشش اخبار اعتراضات ممانعت می‌کنند تصاویری نیز از بوستون منتشر شده که نشان می‌دهد ماموران در حال پاک کردن آثار خون دانشجویان از در و دیوار دانشگاه و کف سنگ‌ها هستند.

سرکوب و اخراج دانشجویان و اساتید حامی فلسطین همچنان ادامه دارد در حال حاضر ۳۸ دانشگاه‌آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است که اسامی آنها به شرح زیر است :

۱- دانشگاه براون - پراویدنس، رود آیلند

۲- دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا - هومبولت، کالیفرنیا

۳- دانشگاه سیتی نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک

۴- دانشگاه کلمبیا - شهر نیویورک، نیویورک

۵- کالج امرسون - بوستون، ماساچوست

۶- دانشگاه اموری - آتلانتا، جورجیا

۷- دانشگاه بین المللی فلوریدا - میامی، فلوریدا

۸- دانشگاه ایالتی فلوریدا - تالاهاسی، فلوریدا

۹- دانشگاه جورج واشنگتن - دی سی

۱۰- دانشگاه هاروارد - کمبریج، ماساچوست

۱۱- دانشگاه ایندیانا - دانشگاه پردو - ایندیاناپولیس، ایندیانا

۱۲- دانشگاه نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک

۱۳- دانشگاه نورث ایسترن - بوستون، ماساچوست

۱۴- دانشگاه نورث وسترن - ایوانستون، ایلینوی

۱۵- دانشگاه ایالتی اوهایو - کلمبوس، اوهایو

۱۶- دانشگاه پرینستون - پرینستون، نیوجرسی

۱۷- دانشگاه رایس - هیوستون، تگزاس

۱۸- تگزاس A&M - ایستگاه کالج، تگزاس

۱۹- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، کمبریج، ماساچوست

۲۰- دانشگاه ایالتی میشیگان - ایست لنسینگ، میشیگان

۲۱- مدرسه جدید - شهر نیویورک، نیویورک

۲۲- دانشگاه میشیگان - Ann Arbor، میشیگان

۲۳- دانشگاه تافتز - مدفورد، ماساچوست

۲۴- دانشگاه آریزونا - توسان

۲۵- دانشگاه کالیفرنیا در برکلی - برکلی، کالیفرنیا

۲۶- دانشگاه مریلند - کالج پارک، مریلند

۲۷- دانشگاه میامی - آکسفورد، اوهایو

۲۸- دانشگاه مینه سوتا - مینیاپولیس، مینه سوتا

۲۹- دانشگاه نیومکزیکو - آلبوکرکی، نیومکزیکو

۳۰- دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت - شارلوت، کارولینای شمالی

۳۱- دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل - چپل هیل، کارولینای شمالی

۳۲- دانشگاه پیتسبورگ - پیتسبورگ، پنسیلوانیا

۳۳- دانشگاه روچستر - روچستر، نیویورک

۳۴- دانشگاه کالیفرنیای جنوبی - لس آنجلس، کالیفرنیا

۳۵- دانشگاه تگزاس، آستین - آستین، تگزاس

۳۶- دانشگاه تگزاس در دالاس - دالاس، تگزاس

۳۷- دانشگاه واندربیلت - نشویل، تنسی

۳۸- دانشگاه ییل - نیوهیون، کانکتیکات

کد خبر 6089564

دیگر خبرها

  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا