Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین حضور بین المللی سینمای ایران به فیلم مستند «نت‌های مسی یک رویا» اختصاص دارد. این مستند در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، نامزد دریافت جایزه آسیاپاسیفیک شده است.

این کاندیداتوری دومین نامزدی رضا فرهمند برای جایزه آسیا پاسیفیک است. جوایز آسیا پاسیفیک اسکار سینمای آسیا و اقیانوسیه است.

 امسال ۴۶ فیلم برای داوری انتخاب شده‌اند و مراسم اهدای جوایز ۲۱ نوامبر برابر با ۳۰ آبان در شهر بریسبن استرالیا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرین نوگرو ریاست دوارن بخش‌های مستند و انیمیشن و فیلم های بلند کودک امسال را بر عهده دارد.

پخش بین‌المللی این فیلم با «ArtHouse Cinematheque» در کانادا با مدیریت مرجان علیزاده است.

«دوچ» به جشنواره‌ای در اکراین می‌رود

فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس دومین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه جشنواره اوکراینی دشی یتکو DYTIATKO تجربه می‌کند.

این فیلم ۸۸ دقیقه‌ای در بخش مسابقه فیلم بلند برای کودکان جشنواره اوکراینی «دشی یتکو» با ۱۵ فیلم دیگر از کشورهای آلمان، بلاروس، سنگاپور، استونی، هلند، روسیه، اوکراین، فنلاند و ازبکستان به رقابت می‌پردازد.

دهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای کودکان «دشی یتکو» DYTIATKO از ۱۳ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ برابر با ۴ تا ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ در شهر خارکف کشور اوکراین برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش رقابتی خود شامل بهترین فیلم بلند، مستند، برنامه تلویزیونی، انیمیشن و موزیکال ساخته شده از سوی استودیو کودکان، بهترین برنامه تلویزیونی و بهترین فیلم بلند، کوتاه و انیمیشن برای کودکان است.

هدف از برگزاری این جشنواره کشف و حمایت از فیلم‌های کودک و کودکان با استعداد است. بهبود سطح حرفه‌ای تولیدات تلویزیونی با محوریت مخاطب کودک، رشد شخصیت خلاق، به وجود آوردن موقعیت اخلاقی و فعال مدنی، عشق به سرزمین بومی را از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان برشمرد.

این رویداد هنری شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینار و برنامه‌های هنری ملاقات با هنرمندان، نمایش فیلم‌ها و جلسه‌های بحث و گفتگو در مورد آثار راه یافته در بخش مسابقه و برنامه‌های متنوع دیگر است.

فیلم سینمایی «دوچ» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری در سال ۱۳۹۷ است که در سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان جوایزی را از آن خود کرد.

شروع تور جشنواره‌ای فیلم «شهربازی» با سه جشنواره جهانی

اولین نمایش بین المللی فیلم کوتاه «شهربازی» به کارگردانی کاوه مظاهری، در شصت و سومین دوره جشنواره بین المللی لندن (BFI) در انگلستان و هجدهمین دوره جشنواره فیلم «تیرانا» در آلبانی و بیستمین دوره جشنواره «کِری» در ایرلند خواهد بود.

هر ۳ جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار است و مظاهری در سال ۹۶ و ۹۷ هم با فیلم «روتوش» در آنها حضور داشته است و برنده «جغد طلایی» جشنواره «تیرانا» برای بهترین فیلم کوتاه داستانی شده است. «روتوش» با ۸۳ جایزه بین المللی و ۳ بار معرفی به آکادمی اسکار، یکی از موفق ترین فیلم های کوتاه سینمای ایران بوده است.

«شهربازی» درباره خانواده ای است که برای فرار از موقعیت بد اقتصادی، با جانشان بازی می کنند تا پول بیشتری به دست بیاورند.

سونیا سنجری، سروش سعیدی و آرتین ربیعی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

جشنواره فیلم «اشا» هند میزبان فیلم ایرانی

وحید حق وردی کارگردان فیلم کوتاه در تازه ترین حضور خود با ۴ فیلم کوتاه و ۲ فیلمنامه کوتاه در چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «اشا» هند با دیگر آثار ارسالی از دیگر کشورها برای کسب مدال طلای این جشنواره رقابت می کند.

فیلم های کوتاه «بیمارستان»، «۲»،« tg fk ۵» »، «بازی تمام شد» و فیلمنامه های «کسی به پیرزن نامه نمی نویسد» و «پدر زودتربه خانه بیا» نامزد دریافت جایزه از جشنواره بین المللی فیلم «اشا» شده اند.

همچنین فیلم های «پیرزن و گربه» و «tg fk ۵» به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته است.

چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «اشا» از ۵ تا ۷ سپتامبر همزمان با ۱۴ تا ۱۶ شهریور در کشور هندوستان  شهر ناشیک برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای مستند هند جشنواره سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته

آریا گازُر نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «قضاوت» با اشاره به این‌که این اثر حاصل تجربه زیسته او است، به خبرنگار مهر گفت: در هنرستان صدا و سیما درس می‌خواندم و این ایده در واقع از زمان هنرستان دغدغه من بود، مدیر این هنرستان به فیلم ها با سطح بسیار پایین که حداقل استانداردهای‌ فیلمسازی را نداشتند بها می‌داد و این موضوع از همان زمان برای من مساله شد؛ مدیر هنرستان ما به تعداد تولیدات توجه ویژه ای نشان می‌داد و بدون توجه به کیفیت بر کمیت و افزایش تولید تاکید و تظاهر می‌کرد به بچه ها اهمیت می‌دهد اما اهمیتی نمی‌داد و صرفا می‌خواست از میزی به میز دیگر برود.

وی در رابطه با چالش های تولید این فیلم کوتاه، عنوان کرد: در یک سکانس از این فیلم، پلیسی با در دست داشتن لیوان چایی از جلوی دوربین عبور می‌کند، از ناجی هنر با من تماس گرفتند که پلیس در آن حالت و لیوان چایی به‌دست نباید از جلوی دوربین عبور کند. همچنین کار را با دوربین حرفه ای ضبط کردیم که می‌شد با دوربین ساده تری انجام داد اما این تصویربرداری منجر به افزایش کیفیت اثر شد.

این کارگردان با اشاره به‌ این که روند تولید این فیلم کوتاه حدود ۳ ماه زمان برده است، افزود: فیلم در همان هنرستان محل تحصیل من ضبط شده است و حدودا ۲ روز فیلمبرداری داشتیم اما ایده این کار دو یا سه سال در ذهنم بود و فیلمنامه را قبل تر نوشته بودم اما پایان بندی آن در حین این پروژه تغییر کرد و کارهای اداری آن ۲ ماه زمان برد.

وی با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه خود یک سینمای مستقل است، بیان کرد: فیلم کوتاه به عنوان یک سینمای مستقل، زبان مختص خود را در جهان دارد و اینکه برخی تصور می‌کنند فیلم کوتاه می‌تواند پله ای به سمت سینمای بلند باشد نباید تنها راه ورود به این عرصه باشد. باید توجه شود ما در قبال فیلم کوتاه پاسخگو هستیم و نباید آن را تنها به شکل یک تمرین ببینیم. باید در فیلم کوتاه پیام را در کوتاه ترین شکل ممکن بگوییم و خیلی خوب است فضای فیلم کوتاه ژانرهای مختلف را تجربه می‌کند و امیدوارم به سمت کوتاه حرف زدن حرکت کند.

گازر در پایان ضمن اشاره به اینکه مدتی درگیر اجرای تئاتر بوده است، مطرح کرد: برای ساخت فیلم کوتاه سرمایه عامل تعیین کننده ای است و با توجه به اینکه فیلمنامه و طرح فیلم بعدی‌ام را در پرتال ثبت کرده ام، منتظر بررسی توسط انجمن سینمای جوانان هستم و امیدوارم به زودی فیلم بعدی را کار کنم.

«قضاوت» اولین تجربه کارگردانی آریا گازر محسوب می‌شود که در ژانر کمدی و به شیوه فیلم در فیلم ساخته شده است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: محمد مرغجویی، حمید رضازاده، آریا گازر، امین وکیلی، تدوین: هومن نشتایی، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، صدابردار: حسن شبانکاره، دستیار اول کارگردان: علی ویلان، مجری طرح: فواد رضایی، عکاس: اشکان دانشمند، طراح گرافیک: امیررضا تقوی، گریم: سمیه هامون، اصلاح نور و رنگ: مهران دوستی.

کد خبر 6092321 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته