Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آلمان در آستانه برگزاری انتخابات‌های ایالتی مهم در شرق آلمان درباره خطر جدایی در کشورش هشدار داد. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در آستانه برگزاری انتخابات های محلی در شرق آلمان ، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان خواستار مناقشات سیاسی سازنده در کشورش شده و تاکید کرد که نفرت و وحشی گری نباید به مسئله ای عادی در کشور ما تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در آستانه برگزاری انتخابات ایالتی در زاکسن و براندنبورگ درباره جدایی کشورش هشدار داده و آرزو کرد که انتخابات ها به عنوان لحظاتی برای متحد شدن کشور با هم تبدیل شود. وی تاکید کرد که عشق و مناقشات درباره آینده به هم تعلق دارند. اما من یک چیز را باید آشکارا بگویم که کشور ما نباید در مسیر جدایی قرار گیرد. همچنین هر کسی که به کابین انتخاباتی قدم می گذارد باید به این مسئله فکر کند. وی آلمانی ها را به مناقشات سیاسی سازنده فراخوانده و با نگاهی به انتخابات های ایالتی که در پایان هفته برگزار می شود سیاستمداران و انتخاب کنندگان را به عهده داری مسئولیت برای حمایت از فرهنگ مناقشات دموکراتیک فراخواند.

درخواست ایالات شرقی آلمان برای پذیرش مجدد روسیه در تشکل جی 8دست خالی دولت ائتلافی آلمان برای مقابله با خطرات اقتصادی

نتایج نظر سنجی های که اخیرا انجام شده است نشان می دهد که موفقیتی چشم گیر در انتخابات های ایالتی شرق آلمان در انتظار حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بوده واز طرف دیگر احزاب بزرگ آلمان هم باید انتظار شکست تلخ و ریزش چشمگیر آراء خود در این انتخابات ها را داشته باشند.

برخی کارشناسان نتایج احتمالی این انتخابات را عامل وقوع زلزله سیاسی سختی در آلمان می دانند.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش‌های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد.

احزاب ائتلاف بزرگ در آلمان در انتخابات اروپایی اخیر هم نتایج بدی را کسب کردند.

انتخابت ایالتی زاکسن و براندنبورگ  فردا (10 شهرویور ماه) برگزار می شود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند