Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه در آتش سوخته است. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

فردین الفتی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از ابتدای امسال تا کنون برخی از نقاط حفاظت شده استان کرمانشاه طعمه آتش‌سوزی شده‌اند اظهار داشت: در سال گذشته 6مورد آتش‎سوزی اتفاق افتاد که مساحتی بالغ بر 298هکتار در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال یازده  مورد آتش سوزی به وقوع پیوست و 185مورد جنگل و مراتع مورد حریق قرار گرفته است خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی در جنگل و مراتع بیستون، قلاجه، ورمنجه و  "بوزین و مرخیل" پاوه اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه منطقه حفاظت شده قلاجه به دلیل وضعیت طبیعی و زیستی و پوشش گیاهی مناسب یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش است عنوان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به علت‌ مختلف رخ داده که یکی از علت‌‌ها در آتش‌سوزی‌ها بی احتیاطی گردشگران در عدم خاموش نمودن آتش و یا بر افروختن آتش در پوششهای جنگلی و مراتع انبوه است.

110 نقطه بحرانی حریق در جنگل‌های استان کرمانشاه شناسایی شد   26 فقره قاچاق محصولات جنگلی در استان اصفهان کشف شد   آذربایجان شرقی| کانون اصلی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ارسباران پس از 5 روز مهار شد   الفتی با اعلام اینکه عامل انسانی علت بیشترین موارد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع است که بر اثر بی‌احتیاطی و عدم توجه گردشگران ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: عوامل طبیعی به ندرت عامل ایجاد آتش در پوشش‌های گیاهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه گرمای تابستان ممکن است تابش شدید نور خورشید به شیء خارجی نظیر تکه‌های شیشه در طبیعت منجر به اشتعال پوشش گیاهیِ اطراف آن و گسترش آتش‌سوزی شود عنوان کرد: خاک زنده در اثر آتش‌سوزی بی‌جان می‌شود و املاح و مواد غذایی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/ ع

R41380/P1494/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • (ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین