Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:52:34 GMT

بالا بودن آمار قاچاق کردستان در کشور صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۲۰۶

بالا بودن آمار قاچاق کردستان در کشور صحت ندارد

بهمن مرادنیا روز شنبه در نشست کمیسون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: اعتقادی بر این نداریم که استان کردستان دارای حجم بالایی از قاچاق است بلکه حجم بالاتری از قاچاق در استان‌های دیگر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه شاید وجود این نگاه در رابطه با استان کردستان به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب است که باید جبران شود افزود: موضوع کولبری را هم مختص به کردستان کرده‌اند و طوری بیان می‌شود که تنها در کردستان چنین مشکلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وقتی بازارچه‌ها تعطیل است کالایی به صورت ترانزیت وارد یا خارج نمی‌شود بنابراین کولبری اگر وجود دارد به قاچاق می‌پردازد.

استاندار کردستان با تاکید بر حضور فعالانه دستگاه‌ها و انعکاس گزارشات در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌ دستگاه‌ها گزارشات کاملی در کمیسیون ارائه دهند تا مشکلات و ضعف‌ها شناخته شده و حل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان هم در این نشست گفت:‌ تاکنون ۷۱۳ هزار تُن گندم خریداری شده و هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از هزینه‌ها به گندم کاران پرداخت شده و چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن مانده است.

خالد جعفری با بیان اینکه بخش‌هایی از شهرستان‌های سنندج و دیواندره هنوز در حال برداشت گندم هستند اضافه کرد: کردستان بعد از خوزستان در رده دوم تولید گندم قرار دارد و پس از کردستان هم استان فارس قرار گرفته است.

وی افزود:‌ روزانه ۲ هزار تن خرید گندم در استان صورت می‌گیرد و تاکنون ۱۰ درصد خرید گندم کشور در استان خریداری شده است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت:‌ از دو ماه گذشته سه طرح مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شده و کشفیات مختصری در این حوزه صورت گرفته که اکثرا به دلیل نداشتن مجوز در لحظه حمل و نقل بوده است.

سرهنگ شاه حسینی اضافه کرد: قاچاق گندم در استان کردستان دیده نشده است و در این رابطه می‌توان گفت نگرانی عمده‌ای وجود ندارد.

وی یادآور شد: تا پایان شهریورماه پلیس امنیت اقتصادی در ۱۳ استان کشور مستقر می‌شود که استان کردستان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای این طرح است.

در این نشست به مشکل حمل و نقل یک شرکت تولیدکننده سیگار در استان کردستان هم رسیدگی شد. مقرر شد مکاتبات لازم به استان‌های دیگر صورت گیرد تا کالاهای تولیدی این شرکت در استان‌های دیگر به ظن قاچاق ضبط نشود.

۶۱۰۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان فارس استان کشور قاچاق مبارزه با قاچاق کالا مبارزه با قاچاق کالا و ارز قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد