Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@09:57:38 GMT

۱۰ مجلس تعزیه در کرمان شبیه‌خوانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۶۵۷

۱۰ مجلس تعزیه در کرمان شبیه‌خوانی می‌شود

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار کرمان گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم ۱۰ مجلس تعزیه در سطح استان کرمان شبیه‌خوانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، هوشنگ انکوتی اعلام کرد: در دهه اول ماه محرم توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(علیه السلام) ده‌زیار 10 مجلس تعزیه در سطح استان کرمان اجرای عمومی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار کرمان با اشاره به اینکه هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار کار آمادگی و تمرین مجالس تعزیه برای ایام ماه محرم امسال را از حدود دو ماه گذشته آغاز کرده، افزود: این هیئت در طول سال فعال بوده و به مناسبت های مختلف مذهبی اجرای تعزیه دارد.

 

وی با بیان اینکه نخستین اجرای این گروه، یکشنبه( 10 شهریور) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در سقاخانه حضرت ابوالفضل‌(ع) شهر راور برگزار می‌شود؛ گفت: مجلس تعزیه شهادت حضرت مسلم(ع) همزمان با نخستین روز از ماه محرم در راور شبیه‌خوانی می‌شود.

 


انکوتی ادامه داد: مراسم تعزیه خوانی در روستای ده‌زیار نیز از عصر پنجشنبه( 14 شهریور) در گلزار شهدا برگزار و مجالس تعزیه شهادت حضرت مسلم(ع)، شهادت حر بن یزید ریاحی، شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس‌(ع) و تعزیه روز عاشورا در ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان اجرا می‌شود.

 

وی از اجرای سه مجلس تعزیه در شهر کرمان خبر داد و گفت: این مجالس تعزیه در مسجد خاتم‌الانبیاء(صلی الله علیه وآله) کرمان واقع در خیابان بحرالعلوم به مدت سه شب از ساعت 20:30 برگزار می‌شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه هفته دولت شیراز خبرگزاری شبستان بیرجند خطبه های نماز جمعه شبستان یزد بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مسجد روستای ده زیار محرم تعزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام از امشب در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام از امشب(پنجشنبه 13 اردیبهشت) و به مدت سه شب(تا شنبه 18 اردیبهشت) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

 

در شب اول این مراسم به کلام حجت الاسلام و المسلمین طحان آل یاسین و حجت الاسلام و المسلمین زمانیان برگزار می‌شود.

محل برگزاری هیئت در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع) است.

 

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود