Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: طرح نذر خون حسینی در ماه‌های محرم و صفر و از اول محرم تا بیستم صفر " ۱۰ شهریور تا ۲۷ مهر ماه ۹۸"در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.   او ادامه داد: ضمن دعوت از زائران و مجاوران امام رضا (ع) جهت مشارکت در این طرح، از عزاداران حسینی می‌خواهیم که به‌جهت عدم ازدحام جمعیت داوطلبان اهدای خون در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، با پیوستن به طرح بزرگ نذر خون حسینی، مدیریت خوبی را در این طرح ۵۰ روزه داشته باشند و کلیه مراجعات تنها در این دو روز خاص نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه طرح نذر خون حسینی امسال با دو شعار کلیدی "دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون" و "نذر امسال من نجات جان انسان‌ها" برگزار می‌شود، گفت: این طرح با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به‌ منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدا خون در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود.   اسلامی افزود:گرچه معتقدیم که نیاز به  خون دائمی بوده و منوط به زمان خاص نمی‌شود، اما این ایام خاص بهترین زمان برای شروع این عمل خداپسندانه و پیوستن به جمع داوطلبان اهدای خون است.
او ادامه داد: در ایام سوگواری امام حسین (ع) پایگاه‌های اهدای خون مشهد شامل پایگاه ثامن واقع در ورودی حرم مطهر رضوی از سمت بست‌های شیخ طوسی و شیخ طبرسی، پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی "تقی‌آباد" ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی ۳، طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در قاسم‌آباد، بولوار شریعتی، شریعتی ۲۸، پایگاه میلاد واقع در بولوار استقلال، بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه مهر واقع در بولوار ابوطالب، نبش ابوطالب ۳۳ و همچنین پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های استان آماده خونگیری از اهداکنندگان خون هستند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در رابطه با ساعت فعالیت پایگاه‌های اهدای خون استان در ایام اجرای طرح نذر خون حسینی، گفت: در این ایام تمامی پایگاه‌های اهدای خون استان در نوبت صبح و از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳:۰۰ آماده خونگیری از اهداکنندگان خون هستند؛ همچنین پایگاه امام رضا (ع) به‌جز نوبت صبح، در نوبت عصر و از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۴۵ هم فعال است.
اسلامی افزود: در طرح نذر خون حسینی پارسال، از ۲۵ هزار ۶۹۹ نفر خونگیری به‌عمل آمد و این میزان مراجعه و اهدا به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن با رشد ۵.۵ درصدی همراه بود و برای امسال هم همین میزان رشد را پیش‌بینی کرده‌ایم.
او با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی بیماران با حضور مستمر اهداکنندگان تامین می‌گردد، ادامه داد: سازمان انتقال خون وظیفه تهیه و تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را برعهده دارد و تامین این ماده حیاتی و ارزشمند با اهدای خون انسان‌های نوع‌دوست و ایثارگر میسر است و بی‌شک با حضور مستمر اهداکنندگان خون در پایگاه‌های اهدای خون نگرانی و دغدغه‌ای بابت کاهش خون و فرآورده‌های خونی نخواهیم داشت.   انتهای پیام //ف . ک   طرح نذر خون حسینی در پایگاه‌های اهدای خون خراسان ‌رضوی اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم مناسبت های مذهبی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتع در اصفهان با اشاره به اینکه کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده‌اند اظهار داشت: امسال حدود ۸۷هزار و ۵۵۰ نفر زائر و عوامل اجرایی در حج تمتع خواهیم داشت که هر کدام سفیر و نماینده هزار نفر از مردم کشور هستند.

وی با بیان اینکه از بین این مجموعه ۵۳ کاروان به استعداد ۶هزار نفر سفیرانی هستند که از استان اصفهان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد خاطرنشان کرد: امسال در راستای ارائه خدمات به زائران و در راستای الگوبرداری از فرمایشات مقام معظم رهبری و موضوع مردمی سازی، تعداد عوامل اجرایی خود را کاهش دادیم.

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵ کاروان به استعداد ۷۰۰ نفر عوامل اجرایی و در حج امسال دو کاروان به ظرفیت ۲۲۰ نفر زائر از مجموعه عوامل کم کردیم گفت: سعی شده از خادمان و یاوران حجاج استفاده شود تا بتوانیم هم از وجود زائران بهره بیشتر بگیریم و هم تعداد زائران بیشتری اعزام کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از تک تک کسانی که در این مسیر سازمان حج و زیارت و کاروان و زائرین را یاری می‌کنند می‌کنند استدعا می‌کنم نهایت همکاری را با مجموعه سازمان، کاروان و روحانیون داشته باشند.

وی افزود: سعی کردیم در رقابت با دیگر کشور‌های اسلامی بهترین هتل‌هایی را که امکان اجاره آن برای سازمان حج و زیارت وجود داشت برای زائرین اجاره کنیم و توانستیم از کف گروه‌های قیمتی خود یک گروه قیمتی حذف کنیم و کیفیت اسکان را به نسبت سال گذشته افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه در مدینه ۲ آشپزخانه مرکزی و در مکه هم ۲ آشپزخانه مرکزی برای پخت بهداشتی و مطابق با ذائقه همه اقوام ایرانی استفاده می‌کنیم اظهار داشت: تلاش ما این است که رفاه را به دور از رفاه زدگی برای شما عزیزان فراهم کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی مسئولیت انتقال حجاج را از ۲۱ ایستگاه پروازی به عهده خواهند داشت و فاصله مکه و مدینه را با قطار سریع السیر برای اکثر زائرین با زمانی حدود ۲ ساعت خواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه در بخش مدیریت منابع مالی امسال به نسبت حج گذشته هزینه ارزی حدود ۳۰۰ دلار کمتر شده است و بخش عمده گرانی قیمت حج تمتع بابت تغییرات نرخ ارز و تورم است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه پزشکی امسال ۳۸۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در قالب دو بیمارستان در مکه و مدینه و در تمام هتل‌ها خدمات پزشکی داریم.

 رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه میانگین سنی زائرین حج تمتع ۱۴۰۳، ۵۷ سال است متذکر شد: با توجه به طولانی ماندن زمان ثبت نام، سن زائرین در حال افزایش است به طوریکه بیش از ۲۰ هزار نفر از جماعتی که ما میزبانش در عملیات حج هستیم دارای بیماری فشار خون، ۱۳هزار نفر دیابت، بیش از ۴هزار نفر عمل جراحی بزرگ دارند.

وی گفت: در راستای جوانگرایی ۴۰ درصد از مدیران کاروان امسال نسل جوان و نیرو‌های جوان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار