Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان سمنان با بیان اینکه ورزش روستایی نباید همانند سایر رشته های ورزشی زیر مجموعه هیأت قرار گیرد، گفت: باید سازمان ورزش روستایی در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود علیزاده رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با انتقاد از عدم توجه مسئولین به ورزش روستایی، گفت: یکی از ضعف های اصلی ورزش کشور این است که برای ورزش روستا هیچ فکر و برنامه ای ندارند و فقط به فکر مقام آوردن رشته ها در شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر آنچه نیاز ورزشی در شهر هست، روستا نیز به آن ورزش نیاز دارد، تصریح کرد: در روستاها هم استعدادهای خوبی در رشته های مختلف ورزشی وجود دارد ولی کسی نیست به آن استعدادها توجه کند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان سمنان مطرح کرد: کسانی که در روستا زندگی می کنند فقط باید جشنواره ورزشی بازیهای بومی محلی داشته باشند آیا نمی توانند در رشته های ورزشی مختلف مطرح و قهرمان شوند؟

علیزاده با بیان اینکه هنوز نظام مسابقاتی و رقابتی خوبی برای ورزش روستاها طراحی نشده است، افزود: مسئولین به ورزش روستایی توجه ظاهری دارند و در پی آن نیستند که ورزش روستایی را توانمند کنند.

وی خواستار شکل گیری مسابقات ورزش روستایی شد و اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان نگاهی به ورزش روستا ندارد و به فکر این هستند که چه رشته ای مدال می گیرد و مقامی آورده می شود تا در بوق و کرنا کنند.

علیزاده بیان کرد: مسئولین ورزشی اعتباری که برای ورزش روستایی تخصیص می یابد را محدود به خرید امکانات و هزینه کرد در زمینه خاص نکنند بلکه دست ما را در صرف بودجه و هزینه کرد آن آزاد بگذارند تا بتوانیم با توجه به شرایط و نیاز، امکانات لازم را تامین کنیم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان سمنان ضمن بیان اینکه ورزش روستایی نباید همانند سایر رشته های ورزشی زیر مجموعه یک هیأت قرار گیرد، تصریح کرد: هر هیأت یک رشته ورزشی را شامل می شود در حالی که ورزش روستایی رشته های مختلفی را دربرمی گیرد.

علیزاده ادامه داد: به دلیل گستردگی که در ورزش روستایی وجود دارد باید سازمان ورزش روستایی در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود یا در وزارتخانه، ورزش روستایی به عنوان یک معاونت مطرح شود.

وی با بیان اینکه اگر نگاه مسئولین به ورزش روستایی به حالت منفعل باشد ورزش این بخش رشد نخواهد کرد، افزود: اگر می خواهیم روستا رشد کند باید رشد همه جانبه در همه بخش ها به ویژه امورات رفاهی و ورزشی داشته باشد که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان سمنان گفت: سال گذشته مسابقات خانه های ورزش روستایی را در استان برگزار کردیم ولی در سطح کشور مسابقه ای برگزار نمی شود.

علیزاده اضافه کرد: ورزشکاری که در مسابقات شرکت می کند و در استان مقام می آورد، امید دارد که  به سطح کشور راه یابد ولی بالاترین سطح مسابقات فقط در استان است و در کشور مسابقه ای وجود ندارد.  

وی همچنین با بیان اینکه امسال المپیاد ورزش روستائیان را در دو بخش دختران و پسران و در 6 رشته برگزار کردیم، اظهار کرد: این  المپیاد را در 4 هفته و بین روستاهای شهرستان های استان و به میزبانی 4 روستا برگزار کردیم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان سمنان خاطر نشان کرد: این رشته ها از طرف وزارت ورزش ارائه شد ولی برخی رشته ها بود که به روستائیان ارتباطی نداشت و علاقمندی و استقبال روستائیان  به آن رشته را در نظر نگرفته بودند ولی برخی رشته ها خوب بود و طرفدار داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر