Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@00:29:49 GMT

پرونده تفحص از هلال احمر روی میز کمیسیون بهداشت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۹۱۴۹

پرونده تفحص از هلال احمر روی میز کمیسیون بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت از بررسی طرح تفحص از هلال احمر در جلسه فردای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از سازمان هلال احمر خبر داد و ‌گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا طرح تفحص از این سازمان فردا(یکشنبه دهم شهریور9 در کمیسیون بهداشت برررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکنش رئیس هلال احمر به شایعه استعفایش یک متخلف دیگر در سازمان تدارکات پزشکی بازداشت شد

وی با بیان اینکه آقای پیوندی رئیس سازمان هلال احمر برای توضیحات پیرامون محورهای تفحص در کمیسیون حضور می‌یابد، افزود: متقاضیان تفحص نیز در این جلسه سوالات و ابهامات خود پیرامون عملکرد سازمان هلال احمر را عنوان و رئیس سازمان نیز دفاعیات خود را مطرح می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در صورتی که متقاضیان از توضیحات رئیس سازمان هلال احمر قانع شوند، پرونده تفحص از دستورکار خارج می‌شود و در غیر این صورت طرح تفحص از سازمان مذکور برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ در مجلس پیش از این از کلید خوردن طرح تفحص از سازمان هلال احمر با 15 امضا و در 6 محور خبر داده بود.

وی گفته بود که دریافت مبلغی از زوار اربعین که مبنای قانونی نداشته، نحوه انتصاب مدیر این جمعیت، نحوه هزینه کرد بودجه این سازمان، نحوه عملکرد این سازمان در زلزله کرمانشاه و همچنین کمک‌های مردمی که به حساب‌های سازمان مذکور واریز می‌شود، در کجا و چگونه صرف می‌شود؛ از جمله محورهای تفحص از این سازمان است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی نمایندگان مجلس مجلس دهم مجلس شورای اسلامی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 848125 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند