Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی، قاضی حقدادی امروز در خصوص کمین کلاهبرداران در سایت‌های جعلی اظهار کرد: طی روز جاری سایتی جعلی تحت عنوان تأیید هویت آگهی‌های سایت دیوار راه‌اندازی شده که از شهروندان می‌خواهد مبلغ ۱,۰۰۰ تومان را برای تأیید هویت و انتشار آگهی خود پرداخت نمایند و در ادامه با نمایش یک درگاه پرداخت جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان و متعاقباً برداشت غیرمجاز و خالی‌کردن حساب بانکی آنان می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم اینکه به موضوع بافوریت ورود کردیم، اما متأسفانه مشخص شد که به محض فیلترشدن آدرس سایت جعلی، متهمان مربوطه اقدام به تعریف و ارائه آدرسی جدید و مشابهی می‌نماید که برهمین اساس، به نظر می‌رسد که باندی سازمان‌یافته با برنامه‌ریزی قبلی، آدرس‌های جعلی فراوانی آماده نموده که پس از فیلترینگ آدرس قبلی، آدرس جدید ارائه نماید.

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که از ورود به اینگونه سایت‌ها پرهیز کرده تا در دام کلاهبرداران رایانه‌ای گرفتار نشوند.

قاضی حقدادی پیشتر نیز در خصوص افراد سودجویی که با استفاده از بسترهای به وجود آمده در فضای مجازی اقدام به تعیین قیمت‌های نامتعارف می‌کنند، هشدار داده و گفته بود: متأسفانه افرادی فرصت‌طلب و سودجو، با اهداف کسب منفعت مالی و ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه و یا با قصد اقدام علیه نظام، با سوءاستفاده از بسترهای به وجود آمده در فضای مجازی، اقدام به تعیین قیمت‌های نامتعارف و غیرمعقول در بازار زمین و مسکن، خودرو، لوازم خانگی و سایر کالاها می‌کنند. گاهاً این اقدامات توسط افراد حرفه‌ای و با کار تیمی و سازمان‌یافتگی همراه است.

کد خبر 4707220

منبع: مهر

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی مشهد سایت دیوار هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان استانداری سمنان ماه محرم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی گناوه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند