Web Analytics Made Easy - Statcounter

موحدی گفت: از ۹ سند سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در سطح استان‎های کشور رونمایی شده و کلیت آن در شورای برنامه‎ریزی استان‎ها به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهناز موحدی» عصر امروز(شنبه 9 شهریور) در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد:  از 9 سند سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در  سطح استان‎های کشور رونمایی شده و کلیت آن در شورای برنامه‎ریزی استان‎ها به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: پس از 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی تنها سندی است که در راستای ارتقاء عدالت جنسیتی در کشور تدوین شده و تا کنون چنین سند برنامه‎محور در حوزه بانوان و خانواده نداشتیم.

 

موحدی متذکر شد: در سال 1396 برنامه‎ریزی برای تهیه این سند در 31 استان کشور در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه از برنامه چهارم توسعه به بعد موضوع بانوان و خانواده مد نظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد توسعه، توسعه اجتماعی است و یکی از مباحث مهم آن توانمندسازی بانوان به شمار می‎رود و این موضوع در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر کل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  تاکید کرد:در  برنامه ششم یک ماده به موضوع عدالت جنسیتی پرداخته است، بحث عدالت در بسیاری از اسناد بالادستی و سیاست‎های ابلاغیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور وجود دارد.

 

موحدی افزود: در ماده 101 قانون ششم توسعه شاخصه‎های خاص عدلت جنسیتی مورد توجه قرار گرفته است، برای اینکه بتوانیم شاخصه‎ها را ارتقاء دهیم باید بیندیشیم که باید چه برنامه‎هایی را دنبال کنیم.

 

وی با بیان اینکه عدالت جنسیتی که در این ماده قرار گرفته بر اساس این مهم است و فرصت برای همه اعضای جامعه باید ایجاد شود، افزود: شاخصه‎های ارتقاء زنان به استان‎ها ابلاغ شده و متناسب به آن باید برنامه‎هایی در دستگاه‎هایی اجرایی تبیین شود.

 

مدیر کل برنامه ریزی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده  تاکید کرد: موضوع ارتقاء بانوان و خانواده یک موضوع فرا بخشی است و یک دستگاه نمی‎تواند این مهم را به تنهایی دنبال کنند و با همکاری بین دستگاهی باید به بستری برای توسعه عدالت برای بانوان و خانواده برسیم.

 

موحدی افزود: برای نخستین بار در کشور برنامه عملیاتی نتیجه محور در سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده مطرح شد است.

 

وی گفت: نقشه هایی در استان‎ها تبیین شد که وضعیت شاخصه‎های در حوزه بانوان و خانواده را نسبت به دیگر شاخصه‎ها مشخص می‎کرد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت خطبه نماز جمعه نماز جمعه بیرجند خراسان جنوبي شبستان یزد شیراز ماه محرم خطبه های نماز جمعه محرم موحدی سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده شورای برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، اعضای ارشد حزب و دبیران استانی برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات حائز اهمیت صورت پذیرفت. 

در این جلسه محمد باقر نوبخت، محمود واعظی، علی جنتی، علی آقازاده و دبیران استانی پیرامون مباحث اصلی سیاست داخلی و خارجی کشور به طرح موضوع پرداختند.

در پایان این نشست که تبادل نظر خوب و موثری در آن صورت گرفت، تصمیمات مهمی در حوزه‌های «توسعه تشکیلات ستادی و استانی»، توسعه و بسط «آموزش» و نقش آفرینی موثر در انتخابات سال آینده البته با توجه به فضای سیاسی کشور در آن برهه اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود