۵ فیلم معروفی که هیچکس از آنها متنفر نیست+تصاویر
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۱۱۷۲
بعضی فیلمها به معنای واقعی کلاسیک هستند و تمام مخاطبان بدون در نظر گرفتن سن این فیلمها به شدت به آن علاقه دارند. اما هنوز هم عدهای معتقدند که این فیلمها به اندازهای که از آنها نام برده میشود بزرگ و قابل تحسین نیستند، اما در نهایت نمیتوانند شایستگی این فیلمها را نادیده بگیرند.
در بیشتر مواقع به اشتباههای موجود در این فیلمها اشاره میشود که حتی ممکن است خیلیها متوجه آن نشوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازگشت به آینده «Back to Future»
کودکان در دهه ۲۰۱۰ میلادی، تمایل دارند که بیشتر وقت خود را با تکنولوژی بگذرانند، اما در دهه هشتاد اینگونه نبود و کودکان به کتابهای علمی تخیلی علاقهمند بودندکه میتوانستند خیالات خود را اجرا کنند. در این میان صنعت سینما تلاشهای زیادی کرد تا این گروه جوان را به سینما بکشاند.
۶ فیلم معروفی که هیچکس از آنها متنفر نیست
«بازگشت به آینده» از این دست فیلمها بود. اگر چه ساخت این فیلم تقریبا به هم ریخته بود، اما با حضور بابرت زمکیس و هدایت اسپیلبرگ موفقیتهای خوبی را کسب کرد. در این فیلم پسر جوانی به طور اتقاقی به سی سال قبل باز میگردد و سعی میکنند روابط پدر مادر خود که در دوران دبیرستان هستند را بهبود ببخشد.
****
جادوگر شهر اُز «The Wizard of Oz»
جادوگر شهر در سال ۱۹۳۰ یک کتاب محبوب در بین نوجوانان بود. بعد از موفقیت فیلم «سفید برفی و هفت کوتوله» کمپانی مترو گلدوین مایر تصمیم گرفت این کتاب را نیز به سینما بکشاند. این فیلم با به تصویر کشیدن یک دنیای فانتزی، علاوه بر کودکان مورد استقبال بزرگسالان نیز قرار گرفت.
۶ فیلم معروفی که هیچکس از آنها متنفر نیست
جادوگران مختلف در این سرزمین تنها نگران آینده خود هستند، سرزمینی که توسط یک جادوگر بی کفایت دیگر اداره میشود. در این بین شخصیتی به نام دروتی که تصادفا وارد این شهر شده قصد دارد به خانه خود بازگردد.
****
جنگ ستارگان سه گانه اصلی «Star Wars»
جدا از اینکه این فیلم همانند دو قسمت دیگر در بین پرفروشترین فیلمها قرار دارد، و همچنین بهترین فیلم فضایی شناخته میشود، از ساختارهای سینمایی فیلم و سریال به بهترین شکل استفاده کرده است.
۶ فیلم معروفی که هیچکس از آنها متنفر نیست
این یک تخمین نیست و یک یقین است، همانطور که تحلیلگران متوجه شدند این فیلم سینمایی محبوبیتی زیاد و المانهای فراوانی برای موفقیت دارد، مثل یک دنیای فانتزی، یک ماجراجویی قهرمانی، شخصیتهای جانبی دوست داشتنی و جلوههای ویژه عالی.
****
رستگاری در شاوشنگ «The Shawshank Redemption»
جملههای زیادی برای این فیلم مطرح میشود، اندی دوفرین، چهار دست و پا از رودخانهای خود را نجات میدهد، مشغول زندگی باش تا مشغول مردن، بعضی پرندگان هیچگاه زندانی نمیشوند که معروفترین آنها هستند. این فیلم با نقل قولهای بزرگی همراه است که میگوید امید را به مخاطب میرساند.
۶ فیلم معروفی که هیچکس از آنها متنفر نیست
شاید هیچ فرمول ثابتی برای به جز نوشتن و امید به بهترین شدن وجود نداشته باشد، چرا که امید چیز خوبی است و چیزهای خوبی نمیمیرند. این فیلم برای همه ساخته است چرا که مواردی که برای اندی در فیلم اتفاق میافتد ممکن است برای همه رخ بدهد، اما این فیلم موردی اساسی را به ما آموزش میدهد این که در تاریکی شب هم هنوز امید از بین نرفته است.
****
راتاتویی (موش سر آَشپز) «Ratatouille»
شاید حضور یک انیمیشن کمی عجیب باشد، اما همه ما عاشق غذا هستیم و انیمیشنهای مربوط به این موضوع نیز مورد استقبال هستند. راتاتویی یا موش سر آشپز انیمیشنی است که در کشور فرانسه رخ میدهد و مثل همیشه نشان میدهد کمپانیهای دیزنی و پیکسار شخصیتهای غیر انسانی را انسانی کنند.
۶ فیلم معروفی که هیچکس از آنها متنفر نیست
در این انیمیشن این دو کمپانی این کار را با یک موش جوان به نام رمی انجام داده اند که میخواهد یک سر آشپز شود. رمی یک موش شاد و با اخلاق است که برای تحقق آرزوی خود به پاریس میگریزد و به یک پسر در آشپزی کمک میکند.
منبع: پارسینه
کلیدواژه: فیلم سینمایی هالیوود فیلم کلاسیک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«روایت اول» از ردیف یک موسیقیدان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
محمدباقر زینالی پژوهشگر، مدرس، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتوگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از انتشار تازه ترین اثر پژوهشیاش خبر داد و گفت: به تازگی اثر پژوهشی را با عنوان «روایت اول» از ردیفنوشته موسیقی معروفی براساس نگارش لطف الله مفخم برای ویولن را بازگردانی و تصحیح کرده ام که به نظرم یکی از آثار پژوهشی است که می تواند در حوزه های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در توضیحات تکمیلی پروژه خود بیان کرد: «ردیف» یکی از مهم ترین منابع موسیقی سنتی ایران است که آموزش و اجرای آن از دوره ناصری به تدریج همه گیر شد و یادگیری آن جزو جدایی ناپذیر یادگیری موسیقی سنتی در سال های اخیر شده است. در این مسیر معتبرترین این ردیف ها، ۲ ردیف «میرزا عبدالله» و «آقاحسینقلی» است که هر ۲ ردیفِ سازی محسوب میشوند که یکی برای سه تار و دیگری برای تار تدوین شده بود. هرچند نسخه ای که از ردیف «میرزاعبدالله» در حال تدریس است با تار و توسط نورعلی برومند روایت شده است. البته که هر دوی این استادان شاگردان زیادی داشتند که دانسته های خود را به آنها آموزش می دادند تا مطالب منتقل شده و موسیقی حفظ شود. یکی از این شاگردان با استعداد، درویش خان بود که بعد از اتمام دوره شاگردی ردیف، خلاقیت های زیادی نیز در موسیقی ایجاد کرد که از آن جمله می توان به ردیفی برای تدریس با تار اشاره کرد که وی با تنظیمی متفاوت آن را به شاگردان خود تدریس می کرد. از شاگردان معروف درویش خان هم می توان به مرتضی نی داوود و موسی معروفی اشاره کرد که این ردیف را درس گرفته و تدریس میکرده اند.
این پژوهشگر گفت: موسی معروفی علاوه بر تدریس، اقدام به نوشتن یادگرفته های خود به صورت نت کرد. جالب اینکه در آن زمان که معروفیِ جوان شروع به نوشتن این ردیف کرد، کمتر کسی در ایران به نت نویسی آشنا بود پس کاری که موسی معروفی انجام داده، در آن دوره پروژه ای بسیار خاص و مهم به نظر می آمد. در گذر زمان این نوشته، در سال ۱۳۱۸ به دست لطف الله مفخم پایان میرسد و این هنرمند به سبب شاگردی که نزد ابوالحسن صبا کرده بود این نت ها را به کوک های مرسوم در ویولن منتقل کردتا شاید مورد استفاده نوازندگان ویولن و حتی در تدوین ردیف ویولن صبا قرار بگیرد. ولی این اتفاق نمیافتد و نوشته های مفخم تا سال ۱۳۵۶ بدون استفاده میماند. در این سال دست نوشته ها بدون تصحیح توسط فرهنگستان هنر چاپ می شود و در بحبوبه پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان که باید دیده نمی شود.
زینالی توضیح داد: سال ۱۳۸۲ به صورت اتفاقی نسخه ای از این کتاب را در کهنه کتاب فروشیای دیدم و آن را خریدم تا شاید استفاده ای از آن داشته باشم. البته تا سال ها فکر می کردم این کتاب همان ردیفی است که به نام ردیف موسی خان معروف است. بعدها متوجه اشتباه خود شدم و در محتوای کتاب کنجکاو شدم. از سال ۱۳۹۳ شروع به کار کردن روی این کتاب کردم و نت ها را برای سهولت اجرا به کوک های مرسوم در ردیف های تار منتقل کردم. بعدها این نوشته ها را تایپ کردم و به فکر چاپ آنها افتادم. سال ها دنبال ناشر معتبر برای چاپ درخور آن بودم. متاسفانه ناشران مختلفی که به آنها مراجعه می کردم همکاری برای چاپ نداشتند و از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ این داستان وقفه ای طولانی برای چاپ کتاب ایجاد کرد. حتی در خلال این پیگیری ها متوجه شدم یک هنرمند و مدرس شناخته شده حوزه موسیقی مانع چاپ این مجموعه توسط چند ناشر شده است. چون این کتاب را با کتاب ردیف موسی معروفی در تضاد می دیده و صراحتا به من گفت که این کتاب ردیف موسی خان را تضعیف خواهد کرد. چون کارشناسی کتاب توسط آن ناشران به این هنرمند موثر موکول شده بود که این جواب منفی مانع از چاپ کتاب در آن سال ها شد. البته در نهایت، کتاب «روایت اول» به صورت ناشر مولف چاپ شده است.
این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اشتباهی که در این مدت در برخورد دوستان با این کتاب متوجه شدم این بود که همه فکر میکنند این کتاب همان ردیف معروفی است اما این اشتباه به جهت نام موسی معروفی است که روی جلد آمده و پیشینه این ردیف را نمیشناسند. به نوعی می شود اذعان کرد که این ردیف را می توان ردیف «درویش خان» نامید. ضمن اینکه این کتاب برای کسانی که علاقهمند به پژوهش درباره ردیف و روند شکلگیری و رشد آن هستند، میتواند سودمند باشد و کاری که من انجام دادم پژوهشی روی زندگی موسی معروفی و لطف الله مفخم پایان، تصحیح اشتباهات موجود در نسخه اصلی کتاب، انتقال به کوکهای جدید و مضرابگذاری نت ها برای ساز تار بوده است.
وی در پایان تصریح کرد: این ردیف به تنهایی هنوز قابلیت آن را ندارد که به صورت مستقل به عنوان ردیف استفاده شود. باید پژوهش بیشتری درباره جمله بندیها و رفع اشکالات آن انجام شود تا ابهامات کامل رفع شود. همین طور، در تلاشم که نسخه ای صوتی از آن تهیه کنم تا نتها مفهوم صوتی پیدا کنند و نغمات و ملودیهای جدید به گوش ردیف دوستان و علاقهمندان موسیقی ایرانی برسد.
کد خبر 6096823 علیرضا سعیدی