Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر خارجه آمریکا به بیانیه فارک پیرامون پایان صلح با دولت کلمبیا واکنش نشان داد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به بیانیه گروه فارک مبنی بر پایان صلح با دولت کلمبیا واکنش نشان داد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره ادعا کرد: آمریکا در کنار کلمبیا و مردم این کشور است. آن هائی که صلح را رد کرده و استفاده از خشونت را ازسرگرفتند مسئول اقدام خود شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، گروه  مسلح فارک در آمریکای لاتین دیروز جمعه پایان پیمان صلح با دولت کلمبیا را به صورت رسمی اعلام کرد.

فارک همچنین از آغاز مرحله جدیدی از جنگ در کلمبیا خبر داد.

در این ارتباط، اعضای گروه فارک ضمن اعلام پایان صلح ۳ ساله با دولت بوگوتا، از بازگشت خود به جنگل های کلمبیا خبر داده‌اند.

گروه فارک در همین ارتباط دولت بوگوتا را به نادیده گرفتن تعهدات خود در قبال پیمان صلح متهم کرده است.

همچنین «ایوان مارکوز»، از رهبران سابق  چریک‌های فارک که خود یکی از مذاکره کنندگان صلح با دولت کلمبیا بود، دولت بوگوتا را به خیانت در عمل نکردن به موارد کلیدی درج شده در پیمان صلح متهم کرد.

فارک ( FARC) یا گروه موسوم به  «نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا»، یک سازمان چریکی مارکسیست است که از سال ۱۹۵۸ عملیات مسلحانه در کلمبیا دنبال می‌کرد اما در سال ۲۰۱۶ توافق صلح را مشروط به ایجاد زیرساخت در مناطق مرکزی کلمبیا با دولت مرکزی این کشور امضا کرد، هرچند در نهایت این توافق صلح دوام نیاورد و این گروه بار دیگر سلاح به دست گرفت.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد

دانشگاه کلمبیا بامداد سه‌شنبه گفت که به دلیل مخالفت دانشجویان معترض به جنگ غزه برای پایان دادن به تحصن در محوطه دانشگاه، روند تعلیق آنها از تحصیل آغاز شده است.

به گزارش مشرق، با تداوم اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کلمبیا نسبت به جنگ غزه و مخالفت آنها با پایان دادن به تحصن در محوطه این دانشگاه، این مرکز آموزشی تعلیق دانشجویان را آغاز کرد.

دانشگاه کلمبیا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: «به دلیل مخالفت دانشجویان با پایان تحصن، تعلیق آنها از تحصیل به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای اطمینان از ایمنی محوطه دانشگاه آغاز کرده‌ایم».

با این حال هیأت مذاکره‌کننده دانشجویان دانشگاه کلمبیا تاکید کرد: «تا زمانی که دانشگاه سرمایه‌گذاری‌های خود را از اسرائیل خارج نکند، به حرکت خود ادامه می‌دهیم و تسلیم تهدیدها یا روش‌های تحریفی که در معرض آن هستیم، نخواهیم شد».

ساعتی پیش از این نیز کارکنان و اساتید دانشگاه کلمبیا برای جلوگیری از ورود نیروهای امنیتی به محل تحصن همبستگی با غزه و محافظت از دانشجویان خود، دیوار انسانی را در مقابل ورودی این محل تشکیل دادند.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره نیز از آمریکا گزارش داد که با وجود اقدامات خشن نیروهای امنیتی برای سرکوب این اعتراضات، دانشجویان دانشگاه‌های «اِروین» و «ریورساید» در کالیفرنیا نیز تحصن علنی علیه جنگ غزه آغاز کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل