Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع غروب شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در بندرانزلی اظهار کرد:مهمترین راهبرد در جوامع توسعه یافته زمینه سازی شاخص های تحقق توسعه سلامت در جامعه است.

وی افزود: یکی از مهمترین راه های حصول این مهم فراهم سازی زمینه های کار و اشتغال در جامعه است و نبود شغل یکی از بسترهای اصلی اسیب های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با بیان اینکه دولت تدبیر و امید ایجاد شغل را به عنوان وظیفه برای خود تعریف کرده، تصریح کرد: لازمه اشتغال در جوامع توسعه یافته نیز مهارت آموزی و کار افرینی است .

وی مهارت آموزی را حلقه اتصال اشتغال و نیروی انسانی در جامعه دانست و گفت: هدف نهایی از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است.

استاندارگیلان با بیان اینکه تعمیم اموزش و مهارت اموزی به بخش های وسیع تری از جامعه ضرورت دارد گفت: افزایش مهارت آموزی و تعمیم آن در جامعه در سند چشم انداز برنامه ششم توسعه کشور و همچنین در آمایش سرزمینی گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گیلان از متوسط کشور کمتر است افزود: باید نگاه های سنتی به شغل در جوانان و نسل امروز تغییر کند و از شغل کارمندی به سمت مهارت و کارافرینی سوق داده شود.

زارع با بیان اینکه اهمیت توجه به مهارت اموزی از سنین پایه برای فرهنگ سازی، بیانگر راهبرد و نگاه استراتژیک به حوزه اموزش کشور است یادآور شد: رسیدن به اشتغال تنها وظیفه وزارت علوم نیست و همه دستگاه های فرهنگی و اموزشی باید نقش افرین بباشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در توسعه مهارت و ارتقای بهره وری همواره نقش آفرین بوده است.

به گزارش ایرنا در مراسمی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۳۴ پروژه عمرانی مرتبط با این وزارتخانه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری معادل۴۲۴ میلیارد ریال ، همزمان در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسید.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بهره وری بیکاری سند چشم انداز شاخص فنی و حرفه ای قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری