Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق از وجود 200 گور جمعی در این کشور خبر داد که قربانیان گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

«علی البیاتی» عضو این کمیساریا گفت که آمارهای رسمی، از وجود بیش از 200 گور جمعی در نتیجه جنایات داعش در عراق حکایت دارد.

البیاتی به روزنامه «القدس العربی» گفت که در این 200 گور، جسد بیش از 12 هزار قربانی وجود دارد و بیشتر این گورها در مناطقی است که تحت اشغال داعش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت که «تا به امروز موفق نشده‌ایم هویت قربانیان حاضر در این گورها را شناسایی کنیم... ولی گورهایی که شناسایی شده، به نصف رقم مذکور نیز نمی‌رسد».

عضو کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق به نقل از اطلاعاتی که به دستش رسیده، اعلام کرد که 100 هزار نفر در نینوی، به اتهام تروریسم، تحت تعقیب هستند.

البیاتی همچنین اظهار داشت که بیش از هفت هزار نفر نیز توسط داعش ربوده شدند و «نیمی از این تعداد، تاکنون بازنگشته‌اند».

وی با اشاره به اینکه این افراد در زمره مفقودان هستند، تصریح کرد، سیاست داعش در برخورد با افراد ربوده شده، این بود که مردان را می‌کشتند و زنان را به عنوان برده می‌گرفتند و می‌فروختند.
این مسئول عراقی با اشاره به اینکه حدود 600 کودک و مرد ترکمن ربوده شدند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست، اعلام کرد که سازمان ملل ربوده شدن هزار و 200 ترکمن از جمله 600 زن و دختر و 120 کودک را ثبت کرده است.

الباتی با بیان اینکه زنان و کودکان ربوده شده تا کنون بازنگشته‌اند و آنان را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یا کشورهای اروپایی فروخته‌اند، تأکید کرد، برخی از خانواده‌های عناصر داعش نیز پس از فرار، در ترکیه حضور دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر بندر امام با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

ایسنا در خبری نوشت: عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901751

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • افشای اسرار گورهای تاریخی (+عکس)
  • اسرار مخفی گورهای تاریخی افشا شدند
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • گوترش: عملیات در رفح یک تراژدی ویرانگر خواهد بود/ درباره گورهای جمعی تحقیق شود