Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان سهمیه مناطق محروم در فکر تغییر تعهد و شانه خالی کردن از آن نباشند این تعهد نامه هرگز تغییرات محتوایی نخواهد داشت.

کیانوش جهان پور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره اعتراضات دانشجویان پزشکی سهمیه مناطق محروم گفت: دانشجویان پزشکی متعهد ۳۰ درصد بومی مناطق محروم، قبل از ورود به دانشگاه به دلیل اینکه رتبه کمتری نسبت به دیگر دانشجویان داشتند با امضاء تعهد نامه‌ای وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  جهان پور ادامه داد: دانشجویان تعهدی برای انتخاب رشته خود و پذیرش شرایط تعهد هیچگونه اجباری نداشتند. درحقیقت تمام داوطلبانی که این گونه از رشته‌ها را با سهمیه انتخاب می‌کنند ملزم به پذیرش تعهدنامه هستند.   هیچگونه عذری از دانشجویان تعهدی پذیرفته نیست مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه این دانشجویان میبایست سه برابر مدت تحصیل خود در مناطق محروم خدمت کنند؛ تصریح کرد: از دانشجویان بعد از امضاء تعهد‌نامه و استفاده از امکانات و شرایط دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ گونه عذری پذیرفته نمی‌شود. زیرا این دسته از داوطلبان با علم و آگاهی کامل تعهد را امضا کرده‌اند و وارد رشته‌های پزشکی شده اند.   وی با بیان اینکه دانشجویان معترض بدون وجود این تعهد نامه هرگز در رشته‌های علوم پزشکی قابل جذب نبودند؛ گفت: متاسفانه برخی از داوطلبان، رشته‌های گروه پزشکی را با سهمیه مناطق محروم و به امید اینکه می‌توانیم بعد از امضاء تعهد نامه با بهانه جویی و فضاسازی تعهدات را از خود جدا کنیم، قصد دور زدن تعهدات را دارند. درصورتی که اگر این تعهدات وجود نداشت این دسته از دانشجویان نیز شرایط حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی را نداشتند.   جهان پور با اشاره به اینکه اگر تعهد نامه وجود نداشته باشد فلسفه کد رشته‌ها و ۳۰ درصد مناطق محروم زیر سوال خواهد رفت؛ افزود: وزارت بهداشت بسیار راسخ و استوار از این تعهدات حفاظت می‌کند. تمام دانشجویان موظف هستند بدون هیچ گونه تغییری این تعهدات را به مرحله اجرا برسانند.

عدم ادامه تحصیل دانشجویان برابر با گذراندن نیمی از مدت خدمت مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان به متن تعهد نامه مبنی بر عدم ادامه تحصیل دانشجویان تا پایان حداقل نیمی از مدت خدمت در مناطق محروم اعتراض دارند؛ اظهار کرد: دانشجویان با سهمیه مناطق محروم به دلیل اینکه متعهد شدند تا در مقطع دکترای عمومی رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پذیرش شوند و به عنوان پزشک در این مناطق خدمت کنند میبایست حداقل تا اتمام نیمی از مدت خدمت خود با مدرک تحصیلی دکتری عمومی به خدمت بپردازند. اگر وزارت بهداشت قصد داشت تعهدی برای مقطع تخصصی از دانشجویان بگیرد مسلما از ابتدا آن را اعمال می‌کرد.   وی ادامه داد: وزارت علوم با پیشبینی‌های که انجام می‌دهد متوجه می‌شود که یک منطقه نیازمند پزشک عمومی است. اگر داوطلبان سهمیه مناطق محروم بعد از گذراندن دوره دکتری عمومی وارد دوره تخصصی شوند این پیش بینی زیر سوال خواهد رفت، زیرا آن منطقه بعد از تحصیل پزشک و گرفتن تخصص دیگر پزشک عمومی نخواهد داشت.   شرایط انتقال برای دانشجویان متاهل سهمیه مناطق محروم وجود ندارد
جهان پور درباره مشکلات دانشجویان تعهدی که با یک دیگر ازدواج کرده اند، اما به دلیل اینکه محل خدمت متفاوتی دارند نمی‌توانند باهم زندگی کنند؛ گفت: این دانشجویان از ابتدا شرایط خود را می‌دانستند بنابراین میبایست با در نظر گرفتن تمام شرایط و ملزمات تعهد نامه ازدواج می‌کردند. اینکه دانشجویان بخواهند به بهانه‌های مختلف از زیر تعهدنامه شانه خالی کنند، اخلاقا، شرعا و قانونا درست نخواهد بود. دانشجویان متاهل با شرایط این چنینی میبایست صبر کنند تا مدت خدمتشان پایان یابد.   مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مصمم است هر گونه راه فرار برای شانه خالی کردن از تعهدات این حوزه را مسدود کند؛ تاکید کرد: این حق مناطق محروم است که از این دانشجویان بهره‌مند شود. اگر دانشجویان مشکلی با متن تعهد نامه دارند بهتراست از ابتدا آن را امضاء نکنند نه اینکه به بهانه‌های مختلف از آن شانه خالی کنند؛ بنابراین وزارت بهداشت هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرد.   وی در پاسخ به اعتراض دانشجویانی که اعتقاد دارند اگر ۳۰ درصد به سهمیه مناطق محروم اختصاص نمی‌یافت اکنون آن‌ها نیز بدون تعهد در دانشگاه تحصیل می‌کردند؛ بیان کرد: هیچ اجباری برای انتخاب رشته این دانشجویان وجود نداشت دانشجویان می‌توانستند رشته‌های موجود را انتخاب نکنند این انتخاب به صورت آگاهانه انجام شده است.

جهان پور ادامه داد: برخی از فارغ التحصیلان از عدم مجوز تاسیس مطب شکایت دارند در حقیقت این دسته از داوطلبان می‌توانند با توجه به نیاز آن منطقه و با بررسی‌های انجام شده مطب نیز داشته باشند.   دانشجویان به فکر تغییر محتوای تعهد نامه نباشند
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان سهمیه مناطق محروم در فکر تغییر تعهد و شانه خالی کردن از آن نباشند این تعهد نامه هرگز تغییرات محتوایی نخواهد داشت. اصل موضوع در جای خود باقی است افراد باید نسبت به هر آنچه تعهد داده اند پایبند باشند. امکان دارد با توجه به نیاز‌های جامعه تغییراتی در شکل تعهدنامه ایجاد شود امادر محتوا تغییری رخ نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت دانشجویان تعهدی سهمیه مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت