Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید کننده تنها کارخانه الکتروموتور در کشور گفت: سیاستهای غلط دولت رمق از جان تولیدکنندگان گرفته است و درجنگ اقتصادی تنها مانده اند اما در این میان تنها سپاه جسارت کمک کردن به آنان را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۸، این سال را «رونق تولید» نامگذاری کردند و تاکید داشتند مشکل اصلی کشور اقتصادی است و راه حل اصلی آن را توجه به تولید داخلی خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال به نیمه رسیده اما متاسفانه مشکلات تولید کنندگان نه تنها کمتر نشده بلکه معضلات این واحدها بیش از پیش شده است.

یکی از تولیدکننده هایی که واحد تولیدی اش به تعبیر خودش از خرداد ۹۲در چاله افتاد و نتوانستi تاکنون آن را خارج کند مهندس سعید پورداخلی متولد شهر تهران است.فردی که در مدرسه آلمان ها مهندسی مکانیک  خوانده و با وجودی که واحد تولیدی اش مجوز شهرک صنعتی اراک را داشته اما به پیشنهاد  دوست و شریک گرگانی اش در استان گلستان و در شهرک صنعتی اق قلا آن راه اندازی کرد.

چهار سال از خاموش شدن چراغ تنها واحد تولید الکتروموتور در آق قلا گذشت

این تولید کننده  تنها کارخانه الکتروموتور در کشور در گفتگو با ما از مشکلاتی گفت که باعث شد امروز واحد تولیدی اش در چاله ای که از سال ۹۲در آن افتاد کمر راست نکند و حتی مسکن تعدیل نیرو که تا سال 94 انجام داد افاقه نکرد و سرانجام چراغ تنها واحد تولیدی الکتروموتور کشور در شهرک صنعتی آق قلا خاموش شد.

سپاه فقط جسارت کمک کردن به ما را دارد

به گفته خودش مشکلات از همان ابتدا بر سر راهش وجود داشت اما تا قبل ازسال ۹۲ هر بار که زمین خوردند بعد از مدتی با درمانهای موقت توانست راه حلی بیابد اما از خرداد ۹۲ با مشکلاتی روبرو شد که نه تنها هیچکس کمکی برای نجاتش نکرد بلکه با سیاستها و رفتارهای غلط باعث شدند این چاه روز به روز عمیق تر شود و این تولید کننده با انگیزه سالهای قبل، امروز به فردی ناامید تبدیل شود و بگوید از هیچ اداره ای دیگر امید کمک نداریم و تنها نهادی که انگیزه و جسارت کمک کردن را به ما می تواند داشته باشد،  سپاه است.

کارخانه الکترو موتوری که پورداخلی پایه گذارش بود، تنها تولید کننده این محصول در کشور بود که ظرفیت تولید یک میلیون الکتروموتور مخصوص اجاق گاز با موتور گیربوکس ۵وات را در کشور داشت و تا زمانی که تولید در آن رونق داشت مبنای قیمت گذاری در بازار بودند و قیمت را کنترل می کردند اما پس از واردات بی رویه این محصول از چین، قیمتها رشد ۵برابری پیدا کرد و از ۴هزارو ۶۰۰ به ۲۳ هزار تومان رسید که به گفته خودش یک میلیون از از ۳میلیون نیاز بازار توسط این واحد تولید و مابقی با واردات از چین تامین می شد.

مسئولین فریاد زدند نمی توانیم به چینی ها ظلم کنیم!

وی بی مهری و بی توجهی مسئولین به تولید و واردات بی رویه را عامل وضع امروزش می داند و می گوید: ما هفتمین تولیدکننده این محصول در دنیا بودیم اما مسئولین نگذاشتند این صنعت جان بگیرد و از سال ۹۴ حتی مسئولی نیامد که بگوید شما اصلا تولیدی دارید یا نه؟

 اساسا برای کسی تولید محصولات ما اهمیت نداشت که بخواهند پیگیر مشکلات پیش آمده باشند! ما با تولورانس 6هزار میلی متر و با جیب خالی محصول خود را تولید کردیم اما هیچ کس متوجه اهمیت کار ما نشد !

هر کاری در این مدت توانستیم کردیم، از نامه نگاری به مسئولین استانی تا کشوری، اما گوش شنوا و دل دردمندی برای حل مشکلات خود نیافتیم و مجبور شدیم تعطیلی واحدمان را رسما اعلام کنیم. هرچه قدر فریاد زدیم جلوی واردات این محصولات بی کیفیت چینی را بگیرید و یا حداقل سود حقوق آن را از 15درصد به 35درصد برسانند اما صدای حمایتگری را نشنیدیم  واتفاقا آقایان فریاد می زدند و می گفتند ما نمی توانیم چنین ظلمی به چینی ها بکنیم!

سالی یک میلیون صرفه جویی ارزی و اشتغال 40 تا 50 کارگر را از بین بردند!

وی در مورد صرفه جویی ارزی و اشتغالی که واحد تولیدی اش داشت هم برایمان توضیح داد و گفت: کار ما قرار دادن مااینگربوکس در فر اجاق گاز جوجه گردان بود که  سالی یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی را عاید کشور می کرد و برای نزدیک به  40 تا 50 کارگر هم  شغل ایجاد شده بود.

 دغدغه بیشنر این تولید کننده، سرنوشت کارگرانی بود که ۳۰ سال در این واحد آموزش دیدند و امروز همه آنها بیکار شدند .

این تولید کننده الکترومتور از دو محصول 12ولت دی سی و تایمربزرگ  به عنوان دو محصول تولیدی دیگر خود که تماما داخلی بودند هم نام برد که  به سرنوشت الکتروموتور دچار شدند و با بی توجهی مسئولین چراغ تولید شان خاموش شد.

تولید کننده ای که درجنگ اقتصادی تنها ماند!

وی با گلایه از سیاستهای بانکی کشور گفت: در زمانی که تحریم های بی رحمانه دست به گریبان تولید کشور است همه قسمتها باید برای نجات تولید و پیشرفت کشور تلاش کننند اما بانکها، تولید کنندگان را تنها گذاشتند و با گرفتن سود و جریمه تاخیر بالا باعث شدند تولید کنندگانی که در این جنگ اقتصادی محصولاتشان فروش نرفته به بانک مقروض شوند.

پورداخلی ادامه داد: یک میلیون و 200 هزار موتور واحد ما  در خرداد 92 فروخته نشد و این باعث شد ما نتوانیم طلب خود به بانکها را پرداخت کنیم و همین بهره بانکی  باعث شد بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی ما به بانک به یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تبدیل شود که این یعنی سر بریدن تولید در کشور.

 وی گفت: زمانی که ترکیه با مشکل اقتصادی مواجه شد ابتدا بانک ها بهره بانکی واحدهای تولید خود را برداشتند و گفتند تنها اصل بدهی را در بازه ۳۰ ساله پرداخت کنند و همین همدلی و همکاری بخشهای مختلف کشورشان باعث شد امروز به رشد بالای ۵درصد اقتصادی برسند.

ناامید از دستگاههای دولتی شدیم
این تولید کننده  تنها واحد الکتروموتور در مورد راه برون رفت از این وضعیت گفت: اگر میلیاردها سرمایه در گردش هم به ما بدهند تا وقتی جلوی واردات را نگیرند مشکلی حل نمی شود که این هم در شرایط فعلی غیر ممکن است چون چین در ازای خرید نفت تنها حاضر است محصولات خود را به کشور ما بدهد

وی با نا امیدی از تمام دستگاههای دولتی و اداره صنعت و معدن گفت: تنها چاره کار می تواند به دست سپاه صورت گیرد و با دغدغه ای که در این زمینه دارد محصولات ما را  بخرد تا بتوانیم تولیدات خود را شروع کنیم.

سوریه بازاراصلی محصولاتمان بود

پورداخلی در مورد قیمت محصولات تولیدی خود بیان کرد: محصولاتی که ما تولید می کردیم بسیار با کیفیت بود که اصلا قابل مقایسه با تولیدات بی کیفیت چینی نبود و با اینکه قیمت ما بالاتر ازآن بود اما شرکت هایی که به کیفیت بها می دادند حاضر بودند پول بیشتر دهند و از ما بخرند ولی رکود بازار باعث شد تا انها نتوانند محصولات را در بازار به فروش برسانند و همین اثر منفی بر تولیدات ما گذاشت.

از نظر این تولید کننده ایرانی سوریه مهترین خریدار و وارد کننده تولیدات کارخانه او است و امیدوار است؛ با حل شدن بحران این کشورو بازگشت آرامش صادرات محصولاتش از سر گرفته شود.

گزارش: لیلا هاشمی

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان علوم آیرواسپیس و فناوری چین(CASC) برنامه موشک لانگ مارچ را مدیریت می کند. CASC اعلام کرده موشک ها با پایان یافتن این مجموعه تست، آماده آزمایش پرواز خواهند بود. این سازمان همچنین به خبرنگاران اعلام کرد ۴ موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین موازی در تست انجام شده روز یک شنبه در کل ۵۰۰ تن پیش رانش تولید کردند.

این آزمایش ها در مرکز تست تانگ چوان واقع در شمال غربی ایالت شانشی انجام شده است.

طبق بیانیه CASC این نخستین تست احتراق موازی ۴ موتور بزرگ سوخت اکسیژن مایع کروسین است و موفقیت آمیز بودن آن گام مهمی در برنامه فضایی کشور به شمار می رود.

لی بین معاون مدیر CASC در این باره گفت: تست به طور کامل قابلیت فعالیت و اعتبار موتورها را به طور جداگانه تایید کرد. موتورها اکنون آماده انتقال به مرحله بعدی تست ها هستند.

طبق گزارش CCTV چین ۴ موتور YF 100با فناوری چرخش پمپ عقب طراحی شده اند. این امر در مقایسه با طراحی چرخشی پمپ جلو که به طور معمول به کار می رود، به کاهش اندازه و وزن ساختار موتور منجر می شود.

این جدیدترین نسخه از موتور YF100 با موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین است.

کد خبر 6093351 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات+ فیلم
  • دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات+ فیلم
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان