Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:17:40 GMT

توصیه‌های پلیس برای شناسایی ماموران قلابی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۴۹۳۵

توصیه‌های پلیس برای شناسایی ماموران قلابی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرهنگ جلیل زبیدی به منظور آگاهی شهروندان در خصوص فریب و سرقت تحت عنوان مامورنما‌ها به شهروندان هشدار داد و اظهار کرد: در صورتی که افرادی که خود را مامور سازمان‌های نظامی یا انتظامی معرفی و تقاضای بازرسی بدنی از فرد یا منزل را داشته باشند حتما باید از مامور بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود؛ شهروندان فریب افرادی که دارای تجهیزات پلیسی چه بسا قلابی باشند را نخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل‌انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب سوءاستفاده کرده و مرتکب سرقت می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص راه‌های پیشگیری از این شگرد بیان کرد: برابر قوانین و مقررات و دستورالعمل نیروی انتظامی، کلیه ماموران پلیس چه با لباس خدمت و چه با لباس شخصی مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود هستند.

زبیدی تصریح کرد: بدون احراز هویت، درب منازل و خودروهایتان را به روی فردی که خود را مامور انتظامی معرفی می‌کند باز نکنید و حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم ماموریت آن‌ها را بخواهید و اجازه ندهید هر کسی به حریم شخصی‌تان وارد شود؛ ماموران نیروی انتظامی برای ورود به منزل باید حکم قضائی ارائه دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنید.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مامور قلابی مامورنما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در دو عملیات پلیس در شهرستان‌های خاتم و مهریز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد با اشاره به جدیت نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با انجام کار اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی وانت "مزدا" حامل مواد مخدر در محور هرات - مروست مطلع شدند.

وی افزود: ماموران در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی انجام شده، 202 کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی را دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: این محموله از جنوب شرق کشور به مقصد "پایتخت" بارگیری شده بود که با تیزهوشی ماموران پلیس متوقف شد.

کشف 25 کیلو تریاک در شهید مدنی

وی همچنین با بیان اینکه ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی استان یزد هم کنترل خودروهای عبوری را مدنظر قرار دادند اظهار داشت: در این بازرسی‌ها یک دستگاه سمند توسط ماموران ایستگاه متوقف و در بازرسی انجام شده 25 کیلو تریاک کشف شد.

جانشین انتظامی استان یزد گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • دستگیری قاتل فراری در مهرستان سیستان و بلوچستان
  • کشف پراید سرقتی در جاده طبس
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات