Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:02:30 GMT

ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری به برگزاری آیین‌های مذهبی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۶۷۶۵

ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری به برگزاری آیین‌های مذهبی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختصاص سرفصل مجزایی در بودجه برای برگزاری آیین‌های مذهبی تاکید کرد: مدیریت شهری در دوره‌ جدید نگاه ویژه‌ای به آیین‌های مذهبی دارد.

به گزارش ایسنا محمد جواد حق شناس در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: در دو سال اخیر رویکرد شورا و شهرداری در جهت تکریم آیین‌های عزاداری به‌ویژه اربعین حسینی بوده است اما متاسفانه اخیرا برای پوشاندن عملکرد غلط گذشته برخی پیام‌ها به جامعه داده می‌شود که شورا رویکرد حمایتگری از آیین‌های عزاداری و به‌ویژه اربعین ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همین راستا اطلاعات غلطی به جامعه داده می‌شود.از این جهت که مدیران شهری جدید توجهی به آیین‌های عزاداری ندارند و برای برگزاری آیین‌های ماه محرم و اربعین ظرف دو سال گذشته شهرداری تهران مشارکت خود را کاهش داده است.

وی ادامه داد: یکی از خبرگزاری‌ها روز گذشته در خبری با اشاره به کاهش مشارکت شهرداری تهران در این آیین‌ها اعلام کرده بود که برخی از اعضای شورا مخالفت خود را برای برگزاری این آیین‌ها اعلام کرده‌اند. این خبر دروغ است و این خبرگزاری اگر اشتباه کرده باید آن را تصحیح کند.

حق‌شناس تاکیدکرد: ظرف سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودجه تعیین شده برای برگزاری راهپیمایی اربعین ۵ میلیارد تومان بود در حالی که در دو سال اخیر این بودجه برای برگزاری آیین‌های عاشورایی به ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل علیرغم اعلام  بودجه تعیبین شده برای برگزاری این مراسم هزینه‌های غیر متعارفی انجام می‌شد و این هزینه چند برابر افزایش پیدا می‌کرد،اظهارکرد:‌ظرف دو سال اخیر هزینه‌ها و بودجه اختصاص پیدا کرده شفاف شده و بر اساس نظر مردم و نمایندگان آنان عمل می‌شود همچنین وزارت کشور نظارت دقیقی برعملکرد شهرداری تهران در جهت عمل به ماموریت‌های محول شده انجام داده است.

وی در پایان گفت:‌ برای اولین بار در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای آیین‌های مذهبی در بودجه سرفصلی مجزا آمده و حتی در دو سال گذشته افزایش هم داشته است. به این ترتیب شورا نگاه ویژه‌ای به برگزاری آیین‌های مذهبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم 98 شهرداري تهران شوراي شهر تهران آئین های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

مدتی است در روستای منصوری از توابع شهرستان بجستان استان خراسان رضوی کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران کوچک برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی و توجیهی معنوی دختران کلاس سوم دبستان ابوذر منصوری همراه با قصه‌های قرآنی است.

این اقدام زیبا از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: مرادی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار