Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:14:19 GMT

گام های بلندی در بهداد ناجا برداشته شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۶۹۴۰

گام های بلندی در بهداد ناجا برداشته شده است

سردار اشتری گفت: گام های بلندی در مدت کوتاه در بهداد ناجا برداشته شده است، هرچند در منابع محدودیت داریم اما باید با روحیه جهادی و انقلابی بهترین خدمات را ارایه دهیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «حسین اشتری» امروز دهم شهریور در نشست صمیمی با پزشکان ناجا در بیمارستان امام سجاد (ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: امیدواریم بتوانیم پیرو راه امام حسین (ع) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امام بزرگوار ابعاد مختلفی در زندگی خود داشتند و ما باید در عمل و گفتار پیرو راه ایشان باشیم. یکی از توصیه هایی که امام حسین (ع) داشتند، این بود که گره گشایی کنیم و مشکلات مردم را برطرف کنیم. اگر ما بتوانیم با این روحیه و انگیزه کار کنیم، حتما مورد توجه امام حسین (ع) قرار خواهیم گرفت و برکات زیادی برای ما خواهد داشت.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه اقدامات خوب و گام های بلندی در مجموعه بهداد ناجا برداشته شده است، تصریح کرد: این اقدامات مرهون همت والای کارکنان و پزشکان بیمارستان های نیروی انتظامی در سطح کشور بوده است. ما باید از کمترین امکانات بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و اقدامات عمرانی خود را افزایش دهیم.

 

وی در ادامه افزود: 70 تخت بیمارستانی در مجموعه نیروی انتظامی راه اندازی شده است. ما در منابع محدودیت داریم اما باید با روحیه جهادی و انقلابی با بهترین تجهیزات بهترین خدمات را ارایه دهیم.

 

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ضرورت و اهمیت توجه به بهداشت، درمان و امداد در سطح ناجا باید با توجه به تنوع مأموریت های این سازمان مورد توجه قرار بگیرد و باید مجموعه بهداد ناجا بتواند خدمات خود را برای کارکنان ناجا به صورت یکسان و با کیفیت ارایه دهد و ما باید بدانیم از چه راه هایی می توانیم به اهداف خود برسیم.

 

سردار اشتری با اشاره به هشت هزار و 855 کیلومتر مرزهای کشور اظهار کرد: امروز تمام نیروهای ما در مرزهای کشور و مناطق صعب العبور مستقر هستند که امکان تردد زمینی وجود ندارد و باید به صورت هوایی و بالگرد به آنجاها سرکشی کنیم؛ بنابراین باید این مراتب مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اگر اتفاقی افتاد، این ظرفیت را داشته باشیم که مشکلات موجود را برطرف کنیم.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه خانواده بزرگ ناجا باید بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند، بیان کرد: به همان میزانی که کارکنان ناجا برای ما اهمیت دارند، به همان نسبت هم خانواده های آنها برای ما اهمیت دارند. فاصله خدمات و ایده آل ها زیاد است ولی گام های خوبی هم در این راستا برداشتیم، هرچند کفایت نمی کند و باید با یک حرکت هوشمندانه و استفاده از منابع موجود سطح کشور (ستاد کل نیروهای مسلح و امداد و نجات) یک جهش چشمگیر برای ارایه خدمات داشته باشیم، صرفا هم نباید بیمارستان احداث کنیم، هرچند این امر یک نیاز ضروری است ولی همه مشکلات از طریق احداث بیمارستان حل نمی شود، باید راهکارهای جدیدی داشته باشیم و خانواده های ناجا اعتماد و امیدواری بیشتری در دریافت خدمات درمانی داشته باشند و همچنین پزشکان مجرب و امکانات خوبی هم داریم؛ بنابراین با این اوصاف باید بیمارستان های ناجا سرآمد باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای افق 1404 این است که به مرحله ای برسیم که نیروی انتظامی بهترین بیمارستان ها، پزشکان و تجهیزات در کشور را داشته باشند و حرف اول را در حوزه پزشکی و درمانی بزنند.

 

وی با اشاره به برنامه جامع توسعه برای مجموعه بهداشت، امداد و درمان در ناجا اظهار کرد: ما باید برای رسیدن به اهداف خود یک برنامه جامع برای توسعه داشته باشیم. بر همین اساس خواهشمندیم کارگروهی با حضور کارشناسان درمان تشکیل شود تا اقدامات لازم برای برنامه جامع توسعه بهداد در ناجا صورت بگیرد.

 

سردار اشتری با بیان اینکه ما بیمارستان ها و پزشکان خوبی داریم، افزود: ولی ما از هر حیث باید توسعه پیدا کنیم. تجهیزات، امکانات، پرستاران و پزشکان ما در همه زمینه ها باید ارتقا یابند. اگر ما بخواهیم پلیس در طراز جمهوری اسلامی باشیم، باید گام های بلندی برداریم، ضمن اینکه همین گام ها نیز برداشته شده است و باید بدانیم که برای رسیدن به پلیس طراز جمهوری اسلامی ایران چه اقداماتی انجام دهیم، هدف گذاری ما باید هدف گذاری بلندی باشد.

 

فرمانده ناجا بر ضرورت توجه به رویکرد علمی و پژوهشی در سطح مراکز علمی و درمانی و انعکاس دستاوردها و توانمندی های ناجا به جامعه تاکید کرد و افزود: ما اقدامات زیادی انجام دادیم ولی انعکاس خوبی در مورد آنها صورت نگرفته است. در مرزهای کشور اتفاقات زیادی رخ می دهد که با اقدام سریع پزشکان درمان می شود ولی هیچ گاه این اقدامات در جامعه انعکاس نمی یابند. ما پزشکان زیادی از دوران هشت سال دفاع مقدس داریم که بسیار با تجربه و آبدیده می باشند چون با طیف های مختلفی برخورد کردند و اکنون از تجربیات گرانقدر آنها استفاده می کنیم لذا ما باید گروهی خارج از ناجا برای انعکاس دستاوردهای خود تشکیل دهیم تا اگر امروز یک دستاورد خوب در بیمارستان امام سجاد (ع) یا بیمارستان حضرت ابوالفضل کرمان و یا تبریز صورت می گیرد، آن را انعکاس دهند.

 

سردار اشتری با بیان اینکه ما حرف های زیادی برای گفتن داریم، تصریح کرد: نه تنها برای داخل کشور بلکه در مجامع بین المللی نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم. کشورهای خارجی اقدامات پلیس ما را تحسین می کنند.

 

وی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم کادر متخصص نیروی انتظامی را حفظ کنیم. ما پزشکان خوب زیادی داشتیم نتوانستیم آنها را حفظ کنیم. ما باید از کادر درمانی خود محافظت و مشکلات آنها را برطرف کنیم. با توجه به تعهد، تجربه و عشق و علاقه ای که پزشکان ما به کار خود دارند، هر کجا بروند مورد استقبال واقع می شوند ولی آنها خدمت در سازمان خود را ترجیح می دهند. گاهی مواقع موانع و مشکلاتی برای پزشکان ما به وجود می آید که باید حل اش کنیم چون حل مشکلات آنها دلگرمی خوبی برای پزشکان خدوم نیروی انتظامی است. پزشکان ناجا بهترین پزشکان کشور هستند؛ اینها سرمایه های بزرگی هستند که ما به راحتی آنها را به دست نیاوردیم.

 

سردار اشتری بر لزوم توجه به شعائر اسلامی در مراکز درمانی تاکید کرد و افزود: ما یک کشور اسلامی هستیم و می خواهیم نیروی انتظامی در طراز جمهوری اسلامی باشیم و سازمانی هستیم که تحت فرماندهی فرمانده کل قوا هستیم؛ باید اهتمام جدی برای مسایل شرعی و اسلامی داشته باشیم و وقتی افراد وارد بیمارستان های ناجا می شوند، متوجه تفاوت این بیمارستان ها با سایر بیمارستان های کشور باشند.

 

وی با اشاره به خدمت به مردم خاطرنشان کرد: هرچند اولویت ما در خدمات رسانی کارکنان خانواده های نیروی انتظامی است اما درب بیمارستان های ما به روی همه مردم جامعه باز می باشد و قطعا باید در ارایه خدمات هیچ تفاوتی بین کارکنان خانواده های خود و مردم عادی قایل نشویم. فلسفه وجودی نیروی انتظامی ایجاد امنیت، آرامش و آسایش در کشور است و هدف ما در راستای منویات مقام معظم رهبری، خدمت به مردم و ارتقای امنیت، آرامش و آسایش مردم است.

 

فرمانده ناجا خطاب به پزشکان و کارکنان نیروی انتظامی گفت: ما متوجه اقدامات و دستاوردهای شما هستیم و همچنین می دانیم مشکلات زیادی داریم و تا آنجایی که از دست ما بر می آید در راستای رفع مشکلات شما اقدام می کنیم. یکی از برنامه های ما بحث معیشتی کارکنان ناجا است. مقرر شده است تا پنج سال آینده 124 هزار مسکن کارکنان نیروی انتظامی تامین شود.

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت خطبه نماز جمعه نماز جمعه ماه محرم محرم بیرجند خراسان جنوبي خطبه های نماز جمعه شبستان یزد پیرغلامان حسینی حسین اشتری فرمانده ناجا سردار اشتری ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهو لایف یافته‌های این بررسی که در نشریه «سالنامه‌های پزشکی داخلی» منتشر شده است، نشان داد که هم بیماران مرد و هم بیماران زنی که پزشکان زن آنها را درمان کرده بودند، به طور کلی کمتر در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند و میزان بستری شدن دوباره ۳۰ روزه آنها کمتر بود.

نکته جالب این بود که این اثر مثبت درمان شدن به‌وسیله پزشکان زن در بیماران زن به خصوص آنهایی که دچار بیماری شدید بودند، بارزتر بود.

این بررسی در یک نمونه شامل بیش از ۷۰۰۰۰۰ بیمار ۶۵ ساله و بالاتر تحت پوشش بیمه سالمندان در آمریکا انجام شد که در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بستری شده بودند و به‌وسیله «پزشکان بیمارستانی»، پزشکانی که فقط در بیمارستان طبابت می‌کنند، درمان شده بودند.

آتسوشی میاواکی، یکی از نویسندگان مقاله این مطالعه و مدرس در دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو دراین‌باره گفت: «به نظر ما، پزشکان زن ممکن است نسبت به پزشکان مرد در ایجاد ارتباط با بیماران زن و ارتباط مؤثر با کل بیماران بهتر عمل کنند که منجر به توافق بیشتر بیمارانشان با آنها در مورد توصیه‌های ارائه‌شده می‌شود.» به گفته او، همچنین، پزشکان زن ممکن است نسبت به پزشکان مرد در ارزیابی علائم و بیماری در بیماران زن «سوگیری» (bias) کمتری داشته باشند. این سوگیری کمتر این امکان را ایجاد می‌کند که پزشکان زن زودتر متوجه تغییر حال زنان دچار بیماری شدید شوند.

پژوهش‌های پیشین هم این یافته‌ها را تایید می‌کنند

این اولین بررسی نیست که نشان می‌دهد جنسیت پزشک می‌تواند بر کیفیت مراقبت از بیمار تأثیر بگذارد. یک بررسی دیگر که نتایج آن در دسامبر ۲۰۲۱ در نشریه «جراحی جاما» (JAMA Surgery) منتشر شد، نشان داد نتایج درمان بیماران زن هنگامی که پزشکان مرد مسئول مراقبت از آنها بودند، بدتر بود، اما برعکس هنگامی که مردان به‌وسیله پزشکان زن درمان می‌شدند، نتایج درمانی بدتر نبود.

یک بررسی دیگر در سال ۲۰۱۸ نشان داد که پزشکان مرد خطر سکته مغزی را در بیماران زن دست‌کم می‌گیرند، درحالی‌که پزشکان زن در ارزیابی خطر سکته مغزی در زنان به خوبی عمل می‌کنند. و یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در ژورنال «پزشکی داخلی جاما» (JAMA Internal Medicine ) منتشر شد نشان داد که پزشکان زن در مقایسه با پزشکان مرد بیشتر به راهنماهای بالینی و طبابت مبتنی بر شواهد علمی پایبند هستند.

رویکردهای پزشکان زن و مرد در مراقبت از بیماران چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

میاواکی می‌گوید که بر اساس تحقیقات قبلی در این زمینه، دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود بیماران زن در مقایسه با پزشکان زن توسط پزشکان مرد متفاوت رفتار کنند، ازجمله چالش‌های ارتباطی و سوگیری‌های جنسیتی در ارزیابی شدت علائم یا یک بیماری.

یکی دیگر از عوامل ارجاعات میاواکی، آموزش پزشکی است: «آموزش پزشکی محدود در زمینه مسائل بهداشتی زنان در برنامه‌های درسی دوره پزشکی عمومی ممکن است این مشکلات را تشدید کند. با توجه به این الگوی سنتی در آموزش پزشکی، ممکن است به ویژه پزشکان مرد درک محدودی از مسائل خاص زنان داشته باشند.»

دکتر جنیفر ویدر، کارشناس سلامت زنان می‌گوید که از یافته‌های این بررسی تعجب نکرده است. او می‌گوید: «وجود سوگیری جنسیتی و نابرابری جنسیتی مدت‌هاست که در حوزه مراقبت‌های بهداشتی ثابت شده‌اند.»

او می‌گوید: «بررسی‌های گذشته نشان داده‌اند که نگرانی‌های بیماران زن با احتمال بیشتری به‌وسیله پزشکانشان نادیده گرفته می‌شوند، همچنین با احتمال بیشتری ممکن است درد آنها دست‌کم گرفته شود و علائم قلبی آنها به اندازه بیماران مرد جدی شمرده نشود. پزشکان زن به طور میانگین کمتر احتمال دارد که علائم بیماران زن را نادیده بگیرند و درنتیجه معاینه و آزمایش‌های بیشتری انجام می‌دهند.»

بر اساس بررسی که در سال ۲۰۲۰ در «ژورنال پزشکی نیوانگلند» منتشر شد، پزشکان زن مسئول مراقبت‌های اولیه (PCPs) در مقایسه با مردان همردیفشان زمان بیشتری را در هر ویزیت با بیماران مرد و زن صرف می‌کنند و این رویه به کاهش درآمد آنها هم می‌انجامد. پژوهشگران نوشتند: «مطالعات دیگر نشان داده‌اند که پزشکان زنان مسئول مراقبت‌های اولیه ممکن است از این زمان اضافی برای گرفتن تاریخچه کامل‌تر بیمار، مشارکت در تصمیم‌گیری مشترک با بیمار، ارائه توضیحات دقیق‌تر به بیمار و استفاده از رویکردهای ارتباطی مبتنی بر شواهد و بیمار-محور استفاده کنند.»

دکتر ارغوان سالس، دانشیار بالینی پزشکی در دانشگاه استنفورد می‌گوید که پژوهش‌های مربوط به دهه‌های قبل نشان می‌دهند که پزشکان زن بیشتر در مورد شرایط اجتماعی و سایر عواملی که ممکن است بر سلامت افراد تأثیر بگذارند، سؤال می‌کنند. همچنین آنها از بیماران می‌پرسند که آیا داروهای خود را مصرف می‌کنند یا نه.

او می‌گوید: «پزشکان زن به احتمال زیاد رویکردی مشارکتی نسبت به بیمارانشان دارند. آن‌ها به احتمال زیاد در مورد مراقبت از بیمار خود با متخصصان مشورت می‌کنند. این رفتارها حکایت از آن دارد که پزشکان زن طرحی برای بهینه سازی مراقبت از بیمارانشان دارند و اینکه آنها اعتقاد دارند که هر فردی همیشه همه چیز را نمی‌داند. پزشکان زن با انجام این کارها مراقبت‌های مناسبت‌تری را به بیماران ارائه می‌دهند.»

آیا بیماران با پزشکان زن راحت‌تر صحبت می‌کنند؟

خانم میاواکی، سرپرست این پژوهش، بر اساس تجربیات خود به عنوان یک پزشک معتقد است که چنین است. او می‌گوید: «برای برخی از بیماران زن ممکن است صحبت کردن در ارتباط با مسائل مربوط به سلامت زنان - مانند مشکلات کلیه و مجاری ادرای و بیماری‌های زنان و پستان - با یک یا انجام معاینات مربوط به بخش‌های خصوصی بدن را از یک به‌وسیله پزشک زن راحت‌تر باشد. همچنین مشخص است که پزشکان زن تمایل به داشتن الگوهای ارتباطی دارند که برای همدلی با بیماران ارزش قائل هستند.»

دکتر آلیسون هاینن، استادیار پزشکی بیمارستانی در کالج پزشکی بیلور در تگزاس با این نظر موافق است و می‌گوید: «به راحتی می‌توان دید که بیماران ممکن است احساس راحتی بیشتری در به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس با پزشکی داشته باشند که به نظر آنها بیشتر شبیه خودشان است و می‌تواند نگرانی‌هایشان را در سطحی شخصی‌تر درک کند.»

آیا زنان باید به دنبال پزشکان زن باشند؟

هاینن می‌گوید که بسیاری از بیماران زن در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند زیرا به دلایل مختلف با پزشک زن احساس راحتی بیشتری می‌کنند. هاینن می‌گوید: «به نظر من مهم‌ترین ویژگی‌ای که باید هنگام انتخاب پزشک به دنبال آن باشید، این است که پزشک صرف نظر از جنسیت خودش یا جنسیت شما، به نگرانی‌هایتان گوش دهد و به اندازه کافی به آنها رسیدگی کند.»

کد خبر 846773 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها جنسیت خبر مهم پزشکی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟