Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سردار"محسن خانچرلی" فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین"ع" اظهار داشت: هرساله امت مسلمان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین"ع" همزمان با آغاز ماه محرم در سراسر میهن اسلامی اقدام به برپایی مراسم عزاداری،سینه زنی و زنجیرزنی در تکایا و حسینیه ها می کنند و این مراسم هرسال با شکوهتر از سال های قبل برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان عنوان کرد: عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است، عاشورا مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد.

سردار خانچرلی افزود: پلیس غرب استان تهران با فعالیت مضاعف کلیه یگانهای انتظامی تابعه و مشارکت شهروندان وعزاداران ضمن ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین"ع"از انجام هرگونه رفتار توأم با خرافه پرستی و بدعت گذاری جلوگیری خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد : در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ضروریست که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه پرستی که موجب خدشه وارد شدن به دین را فراهم می کنند ، خودداری کنند.

سردار خانچرلی با اشاره به این که برخی از افراد در ایام عزاداری از شیوه های نامتعارف استفاده می کنند گفت: به منظور پیشگیری از این ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی، فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با نگاهی جامعه محورانه ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشکل های مردمی برون سازمانی و همچنین استفاده از عزاداران سالار شهیدان از انجام اینگونه اعمال جلوگیری خواهد کرد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران تصریح کرد: ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سطح استان مخصوصا از هفتم محرم به بعد بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

رئیس پلیس غرب استان تهران همچنین توصیه ای به هیات ها و دسته های عزاداری داشت و تاکید کرد: به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز نموده و مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز نمایند.

سردار خانچرلی ادامه داد: مراکز 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را بنمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران عزاداری فرماندهی انتظامی کربلا محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد