Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ساختمان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی میناب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، دکتر « عباس مرادی »، رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در آئین بهره برداری از این پروژه با بیان این که دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دومین دانشکده پس از دانشکده کشاورزی در مجتمع آموزش عالی است، اظهار کرد: مجتمع آموزش عالی میناب به عنوان نخستین و تنها دانشگاه دولتی در رشته های نظری است که با رویکردی جدید و متناسب با ویژگی های سرزمینی به ویژه مختصات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه و با تاکید بر چهار اصل ماموریت گرایی، کارآفرینی، اثربخشی و مسئولیت اجتماعی در حوزه های کشاورزی، آب و محیط زیست همراه با فناوری های نوین و صنایع وابسته در شرق هرمزگان  فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی ادامه داد: مجتمع آموزش عالی میناب با هفت رشته کارشناسی و 730 نفر دانشجو و در قالب دو دانشکده کشاورزی با رشته های گیاه پزشکی، مهندسی فضای سبز، علوم و مهندسی باغبانی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی با رشته های علوم و مهندسی آب، مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع با مرکزیت شهرستان میناب فعالیت می کند.


 

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب افزود: بر اساس سند راهبردی توسعه مجتمع مصوب هیئت امنای دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت استاندار و هیئت رئیسه دانشگاه، در تصویب سند راهبردی مجتمع، تعداد رشته های آن به 20 رشته متناسب با نیازهای منطقه و به ویژه برنامه های توسعه سواحل مکران افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مرادی اضافه کرد: مجتمع آموزش عالی میناب متناسب با رویکرد مسئولیت اجتماعی و اثربخشی در جامعه میزبان، توانمند سازی جامعه محلی در زمینه های مختلف به ویژه فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال و تربیت سرمایه های انسانی متخصص و کارآفرین در راستای پاسخگویی به نیازهای منطقه با الهام از اسناد فرادستی، رعایت ارزش های انسانی اسلامی و تقویت همکاری با سایر مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی را با استفاده از جذب اعضاء هیئت علمی مجرب و متعهد از بهترین دانشگاه ها و با داشتن امکانات آزمایشگاهی پیشرفته و تخصصی در مرکز توجه برنامه های خود قرار داده است.

 

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در بخش دیگری از سخنان خود، گفت:ساختمان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی با یک هزار و 250 متر زیربنا در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال احداث شده است.

 

وی افزود: این پروژه از محل اعتبارات عمرانی ملی دانشگاه احداث شده و شامل بخش آزمایشگاهی، آموزشی و اداری است.

 

مرادی با ذکر این مطلب که مشاهیر، نامداران، بزرگان و علمای برجسته‌ هر منطقه معرف هویت و شناسنامه آن خطه محسوب می شوند و نامگذاری اماکن به نام مشاهیر و دانشمندان نشان از تاریخ علمی یک شهر دارد، افزود:در این راستا ساختمان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی میناب به نام "حاسب هرمزی" ریاضیدان و اخترشناس مینابی که در قرن چهارم و پنجم می زیسته نامگذاری شده است.

 

گفتنی است؛ آئین بهره برداری از ساختمان حاسب هرمزی با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی و مدیریت منابع  وزارت علوم، مدیر طرح های عمرانی وزارت علوم، رئیس و اعضا هیئت رئیسه دانشگاه هرمزگان و مسئولان میناب صورت گرفت.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم هفته دولت خطبه نماز جمعه شیراز نماز جمعه بیرجند خراسان جنوبي روز جهانی مسجد بزرگداشت روز جهانی مسجد معاون وزیر علوم شهرستان میناب افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته های تحصیلی بویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.قاسم عموعابدینی افزود ؛کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی ، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می دهد. وی گفت ؛ آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده