Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:21:18 GMT

ایران جزو پنج کشور برتر آسیا در حوزه زیست فناوری است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۸۱۴۲

ایران جزو پنج کشور برتر آسیا در حوزه زیست فناوری است

مصطفی قانعی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش های رازی اظهار داشت: در تولید داروی بیولوژیک در آسیا دوم هستیم و ۲۲ دارو در این زمینه تولید کردیم.
قانعی به تولید واکسن دام و طیور و آبزیان اشاره کرد و گفت: کار تولید واکسن دام و طیور و آبزیان آغاز شده این در حالی است که در این زمینه عقب بودیم که بخش خصوصی با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت در این زمینه را آغاز کرده که برخی از محصولات آن مانند واکسن طاعون نشخوار کنندگان امسال وارد بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تمرکز سومین  همایش بیوتکنولوژی بر موضوعات دانش بنیان و کارآفرینی 

رئیس انجمن بیوتکنولوژی در این مراسم با اشاره به اینکه سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ تا ۱۲ شهریور ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود، گفت: تمرکز این همایش برروی موضوعات دانش بنیان و کارآفرینی است.
سیروس زینلی به تعداد مقالات برگزیده این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: از میان مقالات ارائه شده به همایش حدود ۸۷۰ مقاله پذیرفته شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۰۰ مقاله از محققان خارجی است که بیشتر آنها در حوزه پزشکی، ژنتیک و میکروبی هستند.
وی، زیست فناوری پزشکی و دارویی، زیست فناوری گیاهی، زیست فناوری جانوری، زیست فناوری صنعت، معدن و محیط زیست، نانو زیست فناوری، بیو انفورماتیک و زیست سامانه ها و مباحث اخلاقی در زیست فناوری را از محورهای این همایش اعلام کرد و گفت: بیشتر مقالات پذیرفته شده در حوزه پزشکی است و بعد از آن هم در حوزه های گیاهی و کشاورزی است.
زینلی به برگزاری ۲ نشست تخصصی در این همایش اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها و چالش‌های داروهای بیولوژیک در جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌ها و چالش‌های زیست فناوری کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران، عنوان ۲ نشست تخصصی است که در این همایش است.
وی با اشاره به اینکه شاخه دانشجویی ما کارگاه آموزشی در مورد کارآفرینی برگزار می کند، افزود: تعدادی محقق خارجی دعوت شده اند که در این رویداد علمی حضور خواهند داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان