Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: زیر سوال بردن نتایج آزمون به این بزرگی غیر از اینکه تضعیف روحیه افراد را به دنبال دارد، شبهه در ذهن جوانان و احساس بی‌عدالتی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشجویی خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم در حاشیه شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که امروز یکشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، درباره اصلاح طرح بومی گزینی اظهار داشت: طرح بومی گزینی مزایایی دارد؛ طرح اولیه آن به این خاطر بود که دانشجویان در محل زندگی والدین حضور داشته باشند و سختی های مسافرت و موارد دیگر دوران دانشجویی را کم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اما برخی معایب هم در این طرح وجود دارد؛ چرا که در انتخاب ظرفیت های بومی، تعداد بیشتری از دانشجویان داوطلب منطقه در دانشگاه های منطقه می ماند. کاهش مبادلات فرهنگی یکی دیگر از انتقادات وارد شده به این طرح است و دانشجویان در عین حال می توانند در شهرهای دیگر دوستان و فضای جدید تجربه کنند.


وزیر علوم اظهار داشت: شاید اگر دانشجو به شهر دیگری برود بتواند از گروه آموزشی بهتری برای تحصیل استفاده کند و با طرح فعلی بومی گزینی این شانس از او گرفته می شود.


غلامی تاکید کرد: از دانشگاه ها و کسانی که بحث را مطرح کردند خواستم مزایا و معایب فرایند بومی گزینی را ارائه دهند تا بر اساس آن طرحی آماده کنیم و برای اصلاح به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.


وی همچنین در مورد اعتراضات داوطلبان نظام قدیم به سوالات کنکور 98 گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه ها مطمئن شوند که نمراتشان تعادل دارد و متناسب با تحصیلات آنهاست. سازمان سنجش آموزش کشور برای طراحی سوال، مخازن سوال دارد و در سال های متمادی سوال های مختلف از منابع نظام جدید و قدیم طراحی شده است.


غلامی خاطرنشان کرد: معمولاً انتخاب سوال برای هر آزمون به صورت تصادفی از این منابع سوال صورت می گیرد و اشخاص سوال را برای قرار گرفتن در دفترچه آزمون انتخاب نمی کنند؛ بلکه سیستم نرم افزاری این انتخاب را انجام می دهد و به صورت تصادفی، سوالات دروس مربوطه برای نظام قدیم و جدید در دفترچه سوالات در نظر گرفته می شود.


وزیر علوم تاکید کرد: اگر داوطلبان کنکور تک نظام هم باشند باز هم این سوالات برای همه آنها طراحی و استفاده می شود. اینکه گروهی بگویند سوالات ما سخت تر از گروه دیگر بوده است، قابل اثبات نیست بلکه و قابل ادعا است.


وی گفت: زیر سوال بردن نتایج آزمون به این بزرگی غیر از اینکه تضعیف روحیه افراد را به دنبال دارد، شبهه در ذهن جوانان و احساس بی عدالتی ایجاد می کند.


به گفته غلامی، دانشگاه ها بر اساس همین آزمون دانشجویان خود را انتخاب می کنند، سال تحصیلی شروع می شود و پذیرفته شدگان به کلاس های درس می روند.


وی در مورد تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد که مقداری در اطراف آن بیش از آن چیزی که هست حرف زده می شود.


غلامی یادآور شد: این تسهیلات اجازه می دهد در مرحله اول دانشجویانی که فرزند اعضای هیئت علمی هستند هر جا قبول شده اند در دانشگاه های محل خدمت والدین بروند.


وی تاکید کرد: حتی برای بسیاری از دانشجویان غیرفرزند هیئت علمی به خصوص دانشجویان دختر این کار را می کنیم. امسال هم این مصوبه هست و فرزندان اعضای هیئت علمی هیچ سهمیه ای در کنکور ندارند.


به گفته وزیر علوم، تغییر رشته هم در صورتی انجام می شود که به محل زندگی والدین منتقل شوند و ظریبی برای آنها اعمال می کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجلاس معاونان دانشجویی فرزندان اعضای هیئت علمی وزارت علوم وزیر علوم دانشگاه علامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری