Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین مدیریت سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: امسال مرز شلمچه مرز اصلی برای خروج زائران سیستان و بلوچستان تعیین شده است. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

محمدتقی سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: ثبت‌نام زائرینی که قصد پیاده‌روی به‌سوی کربلای معلی در اربعین حسینی(ع) را دارند از روز جمعه یکم شهریور ماه در سیستان و بلوچستان شروع شده که تاکنون 862 نفر از مردم استان موفق به ثبت نام در سامانه سماح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین مدیریت سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته شهرستان زاهدان بیشترین آمار ثبت‌نام‌شدگان استان برای این سفر معنوی را به خود اختصاص داده بود که امسال نیز تاکنون شهرستان زاهدان با نام نویسی 449 نفر زائر در سامانه سماح در صدر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع ثبت نام زئران پیاده روی اربعین به سوی کربلای معلی تاکنون 449 نفر از زاهدان، 279 نفر از زابل، 29 نفر از چابهار، 22 نفر از زهک، 8 نفر از محمد آباد، 7 نفر از ادیمی، 7 نفر از هیرمند، 6 نفر از بزمان، 4 نفر از خاش، 4 نفر از سروان، 2 نفر از گلمورتی، یک نفر از فنوج و یک نفر از دوست محمد در سامانه سماح موفق به ثبت نام شده اند.

وی افزود: به دلیل لغو ویزای عراق برای ایرانی‌ها خروج از کشور در اربعین به ثبت‌نام در سامانه سماح به نشانی اینترنتی www.samah.haj.ir منوط شده است.

سرحدی بیان کرد: سامانه سماح به‌صورت شبانه‌روزی برای ثبت‌نام زائرین اربعین درحال فعالیت است  و متقاضیان حضور در مراسم اربعین باید اطلاعات خود را که شامل کدملی، شماره گذرنامه و شماره تلفن همراه است در این سامانه ثبت کنند.

ایلام| آماده سازی زیرساخت‌های ارتباطی برای پیاده روی اربعین 98 در حال انجام استایلام| امور مربوط به مراسم پیاده روی اربعین را باید به مردم واگذار کنیمبرپایی موکب‌های اربعین در کشورهای خارجی؛ پیاده روی اربعین استکبار را به هراس انداخته است

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سماح کنترل جمعیت در مرزها است عنوان کرد: برای زائرین پیاده‌روی اربعین سیستان و بلوچستان مانند سال‌های گذشته مرز خروجی شلمچه در نظر گرفته شده است.

جانشین مدیریت سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 7 هزار و 647 نفر از سیستان و بلوچستان به عتبات عالیات در اربعین اعزام شدند و با توجه به اینکه امسال برای تشرف نیاز به ویزا نیست پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان