Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:21:15 GMT

بستر بسیاری از اغتشاشات دی‌ ماه ۹۶، فضای مجازی بود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۰۴۰۸

بستر بسیاری از اغتشاشات دی‌ ماه ۹۶، فضای مجازی بود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بستر بسیاری از اغتشاشات و اخلالگری‌های دی‌ماه سال ۹۶، فضای مجازی بود.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد در کارگروه فرهنگی ارتباطی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، اظهار کرد: در حوزه جرایم امنیتی خیلی از دولت‌ها و کشورها سعی می‌کنند از طریق حملات سایبری به اطلاعات محرمانه سایر کشورها دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز فضای مجازی و سایبری یک واقعیت غیر قابل اجتناب است و به عنوان بخشی از زندگی مردم و بشریت محسوب می‌شود و فرصت تکنولوژی ارتباطی که ایجاد شده، باعث گردیده خیلی از معادلات و مبادلات اقتصادی در این فضا شکل گیرند و فعالیت نمایند

رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: امروزه بحث جرم شناسی سایبری یکی از مسائل جدی محافل علمی جرم شناسی است و این جرایم روز به روز در حال توسعه هستند.

موحد با بیان اینکه بسیاری از جرایم از فضای حقیقی در حال انتقال به فضای مجازی و سایبر هستند، افزود: امروزه خیلی از کلاهبرداری های بسیار کلان از طریق جعل و سرقت اینترنتی در حوزه سایبر اتفاق می‌افتد و شاهد هستیم هکرها به فضاهای خصوصی، تجاری، بازرگانی و بانکی افراد حقیقی و حقوقی وارد می شوند و سرقت‌های کلان انجام می دهند.

وی با بیان اینکه فضای سایبر به یک آوردگاه جدی بین قدرتها، دولت ها، گروه ها و سازمان های مختلف تبدیل شده است، گفت: امروزه جرایم علیه امنیت ملی از سوی برخی دولت‌ها و اشخاص حقیقی در حال گسترش است و هر کشوری که در حوزه مبارزه سایبر ضعیف عمل کند، بدون شک شکست خواهد خورد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر بخش عظیمی از فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی در فضای سایبر صورت می‌پذیرد و کسی نمی‌تواند فرهنگ را بدون استفاده از فضای سایبر به پیش ببرد و همانگونه که شاهدیم بستر بیشتر تهاجمات فرهنگی، شبیخون فرهنگی در فضای مجازی است.

وی بیان کرد: دادگستری استان کرمان در زمینه ساماندهی فضای مجازی از چند سال قبل با توجه به وجود خلاء ها و ضعف های موجود اعلام آمادگی کرده و حتی یک طرح عملیاتی به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه نموده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بحث مجهول بودن هویت کاربرها در فضای مجازی را  یک فاجعه دانست و گفت: در حوزه فرهنگی هر فردی می‌تواند وارد فضای مجازی شود و هر مطلبی که خواست در این فضا که با انبوه کاربران و مخاطبین با سرعت بالا و اثر گذاری فوق العاده مواجه هستیم، منتشر نماید.

 وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۸ و پس از گذشت سال ها در نهایت در رابطه با فضای مجازی قوانینی به تصویب رسید و در برخی موارد جرم انگاری صورت پذیرفت، افزود: فضای مجازی نیازمند مدیریت است و هم فرصت است، هم یک تهدید و برای اینکه از تهدیدات کم کنیم و به فرصت‌ها بیفزاییم باید مدیریت شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی در فضای سایبر یک نوع سرمایه گذاری است و غافل شدن از واقعیت فضای مجازی خسران غیر قابل جبرانی دارد افزود: دادگستری استان کرمان در حوزه جرم شناسی و پیشگیری از وقوع جرائم آمادگی کامل دارد با همکاری فعالان فرهنگی قدم های بزرگی بردارد.

موحد با تاکید بر اینکه در کنار سواد رسانه‌ای بحث ارتقاء سواد حقوقی در رسانه نیز بسیار مهم است، گفت: تجارت الکترونیک یک واقعیت جدی است. جرم های الکترونیکی یک واقعیت هستند که خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه رصد و مقابله با این گونه جرایم از سوی ادراه کل اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه، پلیس فتا و ناجا صورت پذیرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان جاسوسی در فضای مجازی و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی را یک بحث جدی دانست و گفت: بستر بسیاری از اغتشاشات و اخلالگری های دی‌ماه سال ۹۶، فضای مجازی بود و با حضور هوشمندانه و رصد و پایش ادمین‌های کانال‌های معاند از سوی  دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ناآرامی‌ها کنترل و هدایتگری‌ها شکل گرفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات دی ماه 96 حوادث دی ماه 96 حوادث سال 88

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.

(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سال‌های دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال‌ها در کوه، عصر‌ها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله‌ای فروتن بود

پا به پای زغال‌ها می‌سوخت! سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود، کوره‌ای که همیشه روشن بود

بار‌هایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه‌های پابرجا، از درون مخوف تونل‌ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آواز‌های کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان