Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:48:46 GMT

محرم؛ تجلی حقیقت ولایت است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۸۰۴

محرم؛ تجلی حقیقت ولایت است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فراهان گفت: همانطور که ماه رمضان بهار قرآن است، محرم حقیقت ولایت و طلیعه برای شناخت امام(ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ همزمان با دهه اول محرم مراسم سوگواری و زیارت عاشورا در امامزاده ذلف آباد فراهان با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قربانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فراهان در مراسم سوگواری دهه اول محرم گفت: همانطور که ماه رمضان بهار قرآن است، محرم حقیقت ولایت و طلیعه ی برای شناخت امام(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محرم قربانگاه اکبر و امام حسین (ع) ذبح اکبر است و به فرمایش امام راحل(ره)؛ «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

قربانی اظهار کرد: معرفت و شناخت به امام(ع) مهم است و امامت یکی از اصول دین است که هر فردی خود باید به شناخت امام(ع) برسد.

رئیس سازمان تبلیغات فراهان ادامه داد: سعادت بشریت در حرکت کردن به سمت امام (ع) است، اگر در همه ابعاد زندگی و در همه عرصه ها به سمت امام(ع) حرکت کنیم، پیشرفت خواهیم کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی فراهان افزود: اگر شناخت و معرفت به امام عصر بود، ۲۵ سال خانه نشینی حضرت علی(ع) و آتش کشیدت درب خانه حضرت، مسموم کردن امام حسن(ع) و شهید کردن امام حسین(ع) را در تاریخ اسلام شاهد نبودیم.

وی گفت: آرمان و هدف انقلاب اسلامی معرفت به امام(ع) بود، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ع) است و جامعه باید آمادگی برای ظهور حجت را داشته باشد.

قربانی خاطر نشان کرد: برای حضرت مسلم(ع) ۱۸ هزار نامه برای بیعت با امام حسین(ع) آمد اما در یک شب هم زیر بیعت خود زدند و امام را تنها گذاشتند این نشان از اینکه مردم آن دوران به امام(ع) معرفت نداشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری

بیست و پنجم شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفرصادق (ع) است.

«ابوعبدالله جعفر بن محمد» (۸۳-۱۴۸ق) معروف به امام صادق(ع)، فرزند امام باقر و امام ششم شیعیان است. ایشان در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید، مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بود.

امامت امام صادق همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های ابتدایی حکومت بنی‌عباس بود.

از آنجا که در این سال‌ها حکومت بنی‌امیه رو به ضعف و سقوط می‌رفت، بنی‌عباس استقرار پیدا نکرده بودند و علاوه بر آن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب نداشتند، به امام صادق علیه السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و مذهبی بزرگی را شروع و مبانی علمی مکتب شیعه را محکم کند.

شخصیت امام صادق (ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که اعلاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

سیره علمی امام صادق (ع) باعث شد تا مبانی اصیل اسلام به شکلی عقلانی و منطقی در جامعه گسترش پیدا کند و تأکیداتی که ایشان بر حفظ سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند، باعث رشد و گسترش مبانی اصیل اسلام ناب شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام) با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدربزرگ و عمویش امام حسن مجتبی (علیه السلام) قرار دارد.

سالروز شهادت مظلومانه ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می‌گوییم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد