Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از ساماندهی آئین‌های تعزیه‌داری و شبیه‌خوانی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل خبر داد و گفت:‌این آئین‌ها با اعطای مجوز برگزار می‌شود. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدناصر اسحاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: از مهمترین آداب و سنن عزاداری در استان اردبیل برگزاری تعزیه‌داری و شبیه‌خوانی بوده که باید در زمینه ساماندهی برگزاری این مراسم‌ها اقدامات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ساماندهی این آئین‌ها در اردبیل خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال برگزاری آئین‌های شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری در روزهای تاسوعا و عاشورا در اردبیل با اعطای مجوز انجام می‌شود تا از ورود افراد غیرمرتبط به این مراسم جلوگیری شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در اردبیل به روایت تصویرروایت تصویری از هنگامه عزاداری در اردبیل با آئین طشت‌گذاریآئین طشت‌گذاری در مجموعه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به روایت تصویر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تاکید بر دوری از بدعت‌ها و خرافه‌ها در مراسم و آئین‌های عزاداری تصریح کرد:‌ اعطای مجوز برای آئین‌های تعزیه‌داری و شبیه‌خوانی سبب می‌شود تا از خرافات جلوگیری شده و از آداب و سنن اصیل شهر حفاظت و حراست شود.

اسحاقی با اشاره به حضور برخی از افراد به دور از فرهنگ اصیل تعزیه‌داری و شبیه‌خوانی در اردبیل در سال‌های اخیر بیان کرد: برای جلوگیری از چنین اقدامات نمایشی امسال تلاش می‌کنیم تا تعزیه‌خوانی‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به نحوی مناسب ساماندهی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر هیئت امنای مسجد برای ساماندهی آئین‌های روز عاشورا و تاسوعا و جلوگیری از نفوذ خرافات و بدعت‌ها به این آئین‌ها گفت: در زمینه حفظ و حراست از فرهنگ اصیل عزاداری اردبیل در کنار مسئولان هیئت‌ امنای مساجد نیز رسالت خطیری دارند و انتظار می‌رود در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/ن

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسوولان استان اردبیل اظهار کرد: در استان تاکنون ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که دراین راستا رتبه استان در کشور دهم است.

وی افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی هستند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت شده باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: خدمت‌رسانی به واحدهای صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: کلیه واحدهایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و واحدهای صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6092289

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند