Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@06:43:24 GMT

انتخابات در شرق آلمان، زلزله‌ در ائتلاف مرکل

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۹۱۶

انتخابات در شرق آلمان، زلزله‌ در ائتلاف مرکل

رای‌دهندگان در ایالت ساکسونی منطقه‌ای با ۴/۱ میلیون جمعیت هم رمز با لهستان و جمهوری چک و همسایه‌اش ایالت برندنبرگ با ۲/۵ میلیون جمعیت قانونگذاران جدیدی انتخاب می‌کنند.

پیش بینی شده که در انتخابات ایالتی امروز در این دو ایالت، حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان میزان چشمگیری از آراء کسانی که قبلا حامی حزب آنگلا مرکل یعنی اتحاد دموکرات مسیحی و همین طور سوسیال دموکرات‌ها بودند را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌ها پیش بینی کرده‌اند که با پایان انتخابات ایالتی امروز آلمان در ساعت ۱۶۰۰ به وقت گرینویچ، این حزب سوسیال دموکرات است که بزرگترین بازنده خواهد بود. انتظار می‌رود با خاتمه فرآیند انتخابات امروز، نتایج مربوط به نظرسنجی از رای دهندگان در حین خروج از حوزه رای‌گیری بلافاصله منتشر شوند.

حزب آلترناتیو برای آلمان عمدتا تلاش کرد تا از خشم و نارضایتی رای‌دهندگان از مسائلی نظیر پناهجویان و مهاجران، طرح تعطیلی معادن زغال سنگ در دو منطقه و همینطور جلوه دادن خود به عنوان وارثان تظاهرکنندگان عامل سقوط دیوار برلین در سه دهه پیش به نفع خود بهره برداری کنند.

حزب سوسیال دموکرات تقریبا رقابت برابری با حزب مهاجرستیر آلترناتیو برای آلمان در برندنبرگ دارد. وقوع یک پیروزی بی‌سابقه برای این حزب راست افراطی در این ایالت سبب خواهد شد چپگرایان تندرو در حزب چپ میانه رو سوسیال دموکرات خواستار خارج شدن حزبشان از ائتلاف با مرکل به منظور سازمان یافتن مجدد در جبهه مخالفان دولت شوند.

جدیدترین نظرسنجی نشان داد، سوسیال دموکرات‌ها ۲۲ درصد در این ایالت رای دارند و آرایشان تنها یک درصد بیشتر از آرای حزب آلترناتیو برای آلمان در برندنبرگ است.

این ایالت که همسایه کشور لهستان است، از زمان اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی در سه دهه پیش تا کنون، تحت اداره سوسیال دموکرات‌ها قرار داشته است.

روزنامه آلمانی مرکور، چاپ مونیخ، در سرتیتر امروز خود نوشت: "زلزله در شرق، زلزله در برلین؟ "

این روزنامه تصریح کرد: یک شکست چشمگیر سوسیال دموکرات‌ها در شرق آب را به آسیاب منتقدان ائتلاف خواهد ریخت.

سوسیال دموکرات‌ها از زمان استعفای رهبرشان در ماه ژوئن که در نتیجه شکست‌های دردناک حزب در انتخابات پارلمان اروپا اتفاق افتاد، تا کنون با رهبرانی موقت اداره شده‌اند. محبوبیت این حزب در سراسر آلمان نیز رکورد جدیدی را در کاهش ثبت کرده و به ۱۵ درصد تقلیل یافته است.

انتظار می‌رود نمایندگان حزب سوسیال دموکرات در ماه دسامبر یک رهبر جدید را انتخاب کنند و این حزب به اعضایش قول داده که در شراکتش با محافظه کاران تحت رهبری مرکل در خاتمه سال جاری میلادی تجدید نظر کند.

فروپاشی دولت ائتلافی آلمان می‌تواند جرقه برگزاری یک انتخابات فدرال زودهنگام را در سال ۲۰۲۱ بزند. چنین اتفاقی خوشایند سوسیال دموکرات‌ها نخواهد بود چرا که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در حالی که محافظه کاران متعلق به مرکل همچنین بیشترین میزان آرا را در آلمان در اختیار دارند و سوسیال دموکرات‌ها در رده دوم هستند، اما سبز‌ها و راست‌های افراطی آلترناتیو برای آلمان به صورت برابر و در فاصله‌ای نزدیک پشت سر سوسیال دموکرات‌ها قرار دارند.

یک گزینه دیگر نیز روی کار ماندن دولت اقلیت محافظه کاران خواهد بود.

حزب اتحاد دموکرات مسیحی مرکل در ایالت ساکسونی بر آلترناتیو برای آلمان برتری دارد؛ این ایالت از سال ۱۹۹۰ تا کنون تحت اداره حزب مرکل قرار داشته است.

با این حال انتظار میرود میزان محبوبیت این محافظه کاران در این ایالت چهار میلیون نفری به میزان هفت درصد کاهش یافته و به ۳۲ درصد برسد و احزاب آلترناتیو برای آلمان و سبز، آراء از دست رفته این حزب را به خود جذب کنند.

چنانچه شکست تحقیر کننده‌ای در ایالت ساکسونی برای حزب مرکل رقم بخورد، بحث در داخل محافظه کاران در مورد مناسب بودن آنگرت کرامپ کارن‌باوئر، رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی و وزیر دفاع فعلی آلمان، برای تداوم رهبری کردن حزب به سمت برگزاری انتخابات سراسری بعدی بالا می‌گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلمان انتخابات ایالتی آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!

آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن آموزگاران و کارمندان مدارس در محیط کار مجاز به حمل سلاح خواهند بود!

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس