Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: ترویج پیام عاشورا در جامعه، کاهش منکرات و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد زیرا احیای امر به معروف و نهی از منکر جزء اهداف قیام آن امام معصوم بود. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسن کربلایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: تمامی دستگاه قضایی مؤظف هستند که از آمران به معروف و نهی از منکر در جامعه حمایت کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار در مکان‌های مختلف نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به ناهنجارهایی که در برخی از تفرج‌گاه‌های استان اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: ما در راستای موضوعات مختلف منکراتی که به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گزارش می‌شود، مؤظف به پیگیری و مطالبه‌گری جهت مقابله با این منکرات هستیم.

کربلایی با اشاره به فروشگاه‌هایی که لباس‌های مبتذل عرضه می‌کنند گفت: سازمان صمت و اصناف گیلان باید بر اساس قانون با فروشگاه‌هایی که لباس‌های مبتذل عرضه می‌کنند برخورد کنند و عوامل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز خود را مؤظف می‌دانند که تخلفات صنوف را به سازمان اصناف گزارش دهند.

511 برنامه هفته امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی برگزار می‌شود392 برنامه ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر برگزار می‌شودهمایش مسئولان امر به معروف ادارات استان کرمان برگزار شد+تصاویر

وی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان دولت اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به شدت مخالفیم زیرا ما در شرایطی هستیم که جبهه دشمن و استکبار جهانی همه امکانات خود برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان  خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر مدیران اجرایی کشور در خصوص مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی دستگاه‌های تحت مدیریت خود مراقبت و نقش‌آفرینی کنند  قطعاً تأثیرگذار است زیرا حجاب یک حکم شرعی و قانونی است.

کربلایی، تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح جامعه را از اهداف این ستاد اعلام کرد و افزود: تقویت نگرش آحاد جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب نجات‌بخش، تقویت روحیه مطالبه‌گری و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز از جمله اهداف این ستاد هستند.

وی با اشاره به دیگر اهداف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت‌: اطلاع‌رسانی رویکردهای جدید ستاد از طریق رسانه‌ها با توجه به کارکرد رسانه‌، فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق تولیدات رسانه‌ای، برنامه‌های آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی نیز جزء دیگر اهداف ستاد هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به نزدیک بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و جزء رسالت‌های دینی برای همه مردم و مسئولان سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است.

کربلایی تأکید کرد: همه ما به عنوان مریدان امام حسین(ع) باید بتوانیم اهداف و انگیزه‌های قیام آن امام معصوم که در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود را در رأس برنامه‌های خود قرار دهیم و تلاش کنیم تا پیام عاشورا را به خوبی دریافت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی با پیام‌های عاشورا عنوان کرد:  همه باید با پیام‌های واقعی عاشورا، مبارزه با استکبار و برنامه‌های بیگانگان آشنا باشند زیرا امروز بسیار ضروری است که شمر و یزید جهان را بشناسیم و مبارزه با استکبار جهانی را در دستور کار قرار دهیم.

کربلایی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در 80 اداره دولتی استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد اجرایی نیست بلکه یک ستاد مطالبه‌گر است که در راستای مبارزه و مقابله با منکرات در جامعه گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه تبیین پیام عاشورای حسینی، قدردانی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر در ادارات دولتی و غیر دولتی و تکریم از ارباب رجوع در دستور کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان قرار دارد افزود: برنامه‌های این ستاد در طول سال متنوع و گوناگون است.

کربلایی گفت: با توجه به ایام محرم از مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان درخواست کردیم که برنامه‌های مذهبی را با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر ادغام کنند و با فرمانده انتظامی استان هم در رابطه با نحوه حرکت دسته‌جات و کمک نیروهای انتظامی به آمران به معروف در مراکز شلوغ صحبت کردیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به برنامه‌های هفته امر به معروف افزود: دیدار فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با آیت‌الله فلاحتی و برگزاری جلسه هماهنگی با سازمان‌های نظامی و دادستانی در خصوص پیگیری مبارزه با منکرات از جمله برنامه‌های این هفته است.

کربلایی تصریح کرد: دیدار با مسئولان استانی از جمله دیدار با فرماندهان ناجا پیرامون نحوه برقراری امنیت و رفت و آمد در خیابان‌ها توسط دسته‌جات عزاداری در تاسوعا و عاشورا و  برگزاری همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها و عطرافشانی گلزار شهدا جزء دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است