Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:05:20 GMT

درو غ‌های بزرگ در مورد ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۳۱۰۳

درو غ‌های بزرگ در مورد ویزای شینگن

بسیاری از ایرانیان برای بازدید اقوام و آشنایان، گشت و گذار و سیاحت، تحصیل، شرکت در نمایشگاه تجاری و یا کنفرانس علمی قصد دریافت ویزای شینگن و سفر به یکی از ۲۶ کشور این حوزه را دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نیلگام سفر، برخی از افراد در مورد جزئیات مدارک ویزای شینگن و پروسه دریافت این نوع از ویزا اطلاع و یا تجربه قبلی دارند و ترجیح می‌دهند تا جهت صرفه‌جویی در هزینه، به صورت شخصی برای تمامی مراحل دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بیشتر متقاضیان دریافت ویزای شینگن با مراحل دریافت وقت سفارت، آماده‌سازی مدارک و پیگیری و درخواست ویزا آشنایی نداشته و به دلیل وجود جزئیات زیاد این پروسه، انجام آن را به یک واسط مانند آژانس‌های مسافرتی یا حتی افراد دیگر محول می‌کنند.

متاسفانه بعضی از واسطه‌‎ها یا مجموعه‌های خدماتی نوپا و سودجو با پخش تبلیغات وسوسه‌انگیز و کاملا پوچ در فضای اینترنت و از طریق رسانه‌های مجازی، ایمیل، تلویزیون و حتی پیامک، ذهن مشتریان را مسموم کرده و با وعده‌های دروغین آن‌ها را به سمت خود بکشانند.

اما بزرگ‌ترین دروغ‌های تبلیغاتی در مورد ویزای شینگن چیست؟

۱- ویزای شینگن تضمینی

صادقانه باید بگوییم که سرنوشت ویزاشدن و یا ریجکت درخواست متقاضی تنها به تصمیم‌ نهایی کنسولگری و سفارت شینگن بستگی دارد و هیچ شرکت و یا آژانس مسافرتی نمی‌تواند در تضمین ویزای شینگن دخل و تصرفی داشته باشد.

از این رو تضمین موفقیت در دریافت ویزای شینگن از سوی برخی از آژانس‌های مسافرتی عملا وعده‌ای بی‌اساس بوده و تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

اما در عین حال برخی از آژانس‌های مسافرتی معتبر از عبارت تضمین ارائه خدمات ویزای شینگن استفاده می‌کنند. شاید برای شما سوال پیش بیاید که خدمات تضمینی ویزا در این مواقع به چه معنی است؟

تضمین خدمات بدین معنی است که در صورت ریجکت شدن درخواست ویزا از سوی سفارت، تنها هزینه درخواست و ثبت مدارک سفارت از هزینه پرداختی مشتری کسر شده و الباقی به وی بازگردانده خواهد شد.

در واقع در بهترین حالت، چنانچه خدمات ویزای شینگن تضمینی از سوی یک آژانس مسافرتی معتبر و نام‌آشنا باشد، تنها به معنی بازپرداخت وجه در صورت عدم موفقیت درخواست ویزا خواهد بود و تضمینی برای دریافت صد در صدی ویزا نیست.

۲- ویزای شینگن فوری

یکی دیگر از دروغ‌های بزرگ تبلیغاتی، استفاده از عبارت ویزای شینگن فوری است! برای سفارت‌های حوزه شینگن فرقی نمی‌کند که به صورت شخصی و یا از طریق یک آژانس مسافرتی برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنید، در هر دو صورت زمان رسیدگی به آن بین ۲هفته تا ۳۰روز کاری زمان خواهد برد.

در حال حاضر، کارگزاری‌هایی نظیر VFS global و BLS به اغلب امور متقاضیان ویزای شینگن کوتاه‌مدت کشورهای حوزه شینگن نظیر هلند، اسپانیا و فرانسه رسیدگی می‌کنند و به غیر از خدمات عادی و معمول سفارت، خدمات VIP را نیز به مشتریان ارائه می‌دهند.

استفاده از این خدمات مستلزم پرداخت هزینه ارزی بیشتر در محل سفارت شینگن بوده و تنها شامل مواردی نظیر تحویل پاسپورت از طریق پیک، خدمات فتوکپی، تکمیل فرم درخواست، سالن انتظار اختصاصی، بیمه مسافرتی، ارسال پیامک و عکسبرداری و انگشت‌نگاری سیار پاسپورت می‌شود و هیچ تاثیری در سرعت‌بخشی به روند رسیدگی به درخواست ویزای متقاضی نخواهد داشت.  

۳- ویزای شینگن بدون ضمانت مالی

ویزای شینگن بدون ضمانت، ویزای بدون ضمانت مالی و یا ضمانت برگشت، همگی ترفند تبلیغاتی آن دسته از آژانس‌هایی است که قصد دارند تا برای مدت کوتاهی در این زمینه به فعالیت بپردازند و ارائه خدماتی با کیفیت پایین و بروز مشکلات احتمالی برای مشتریان برای آنها هیچ اهمیتی ندارد.

عموما آژانس‌های مسافرتی معتبر و مجری تورهای خارجی در ایران دارای مجوزهای مختلف و قانونی برای انجام امور درخواست ویزای شینگن هستند؛ از این رو جهت حفظ اعتبار نزد سفارت، ملزم به دریافت ضمانت مالی برگشت مسافر از حوزه شینگن و کشورهای اروپایی هستند.

شما می‌توانید در صورت اطلاع از تمامی جزئیات وقت سفارت، آماده‌سازی مدارک و پیگیری درخواست ویزای شینگن به صورت شخصی برای دریافت ویزا بدون ضمانت مالی اقدام کنید.

اما چنانچه می‌خواهید تا از طریق یک آژانس مسافرتی برای این‌کار اقدام کنید، مطمئن باشید که پرداخت هزینه کمتر و انتخاب یک شرکت که خدمات ویزا را بدون ضمانت مالی انجام می‌دهد، پیامدی جز اتلاف وقت، هزینه و بالا رفتن ریسک ریجکتی ویزا برای شما به دنبال نخواهد داشت.

۴- ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان یکی دیگر از دروغ‌ها و ترفندهای تبلیغاتی است که قصد دارد با وعده دریافت کارمزد پایین، افراد کم‌تجربه و ناآگاه را به سمت خود بکشاند. بنابر آخرین اطلاعات حوزه شینگن، هزینه درخواست ویزای شینگن برای بزرگسالان بدون احتساب هزینه‌هایی نظیر دارالترجمه و وقت سفارت، ۶۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو است که حدود ۲۵یورو هزینه خدمات نیز به آن اضافه می‌شود.

با تبدیل هزینه اولیه درخواست ویزای شینگن به ارز داخلی می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد که ویزای شینگن ارزان وجود خارجی ندارد و بدون استفاده از خدمات و مشاوره آژانس‌های مسافرتی معتبر، هزینه اولیه درخواست ویزا چیزی در حدود ۱ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

با توجه به مواردی نظیر هزینه‌های سفر، هزینه بلیط پرواز و هتل و نیاز به اثبات تمکن مالی، پروسه دریافت ویزای شینگن و سفر به هر یک از کشورهای این حوزه به هیچ‌وجه برای شما ارزان تمام نخواهد شد، از این رو چنان‌چه دوست ندارید تا با ریجکت ویزا، سابقه سفرتان مخدوش شود و علی‌رغم صرف وقت و هزینه بسیار، برنامه گردشگری، تحصیلی و یا کاری شما بر هم نخورد، پیشنهاد می‌کنیم که گول وعده‌هایی نظیر ویزای شینگن ارزان را نخورید و با پرداخت هزینه بیشتر در یک آژانس مسافرتی معتبر، با خیال راحت به پیگیری امور ویزای خود بپردازید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویزای شینگن سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، طیبه محمدی گفت: باتوجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری و همچنین کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان متناسب با ساحت‌های شش گانه تربیتی و در راستای اجرای آئین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی، فرایند جهش تحصیلی دوره ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که تاریخ اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود، افزود: در این برنامه و به منظور ارتقای پایه، دانش آموزان می‌توانند در سطوح پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی در ارزیابی‌های تخصصی هوشی و روانی شرکت کنند.

محمدی اضافه کرد: جهت شرکت در این طرح، والدین متقاضی ابتدا باید درخواست کتبی خود را به مدیر مدرسه ارائه نمایند و سپس مدیر مدرسه پس از بررسی درخواست و شرایط دانش آموز، نسبت به ثبت درخواست در سامانه و دریافت مجوزهای لازم اقدام نماید.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: پس از طی مراحل مذکور، والدین می‌بایست پس از دریافت راهنمایی‌های لازم از سوی مدیر مدرسه با مراجعه به سایت https://sso.my.gov.ir نسبت به نوبت گیری و شرکت در ارزیابی‌های تخصصی اقدام کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اجرای کامل و صحیح برنامه جهش تحصیلی ابتدایی پیش بینی شده است و تمامی اطلاعات اعم از تاریخ، مکان، پرداخت هزینه و شرایط آزمون ارزیابی جهت راهنمایی دقیق والدین در سامانه مذکور برنامه ریزی شده است.

لازم به ذکر است؛ والدین جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به واحد سنجش و تشخیص اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۸۱۳۸۲۷۴۸۵۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6089507

دیگر خبرها

  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مهاجرت با ویزای جعلی