Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید داودآبادی از جمله نویسندگان دفاع مقدس است که به مانند یک شکارچی ماهر به دنبال شکار لحظه‌هاست. روایت‌های ناب و شنیدنی که آدم را به وجد می‌آورد. به خصوص برای نسل جوان که خارج از آن چارچوب‌های مرسوم مطالب شیرین به جانشان می‌نشیند.

امروز عصر که خواستم بروم خانه، همین که موتور را روشن کردم، متوجه شدم پیرمردی عصا به دست و خسته، صدایم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلو که رفتم، نشناختمش. خودش را که معرفی کرد، جا خوردم. خوب می‌شناختمش.

یکی از اساتید شهید عماد مغنیه در دهه ۶۰ در پادگان امام حسین (ع) تهران بود.

برگشتیم دفتر و نشستم پای صحبت‌های نابش که حتی یازده سال پیش که رفتیم پیشش و خاطراتش را از عماد گرفتیم، برایمان نگفته بود.

اصلا نمی‌دانم چی شد که روز اول ماه محرم، این عزیز به یکباره سر راهم سبز شد و آمد که دو سه خاطره ناب را بگوید و برود!

آن عزیز تعریف کرد:

"اولین روز‌های ماه محرم ۱۳۶۲ بود که در پادگان امام حسین (ع) در دفترم نشسته بودم. ناگهان متوجه شدم عماد مغنیه (که آن روز‌ها او را به نام مستعار "احمد" صدا می‌کردیم) به همراه دو جوان لبنانی وارد اتاق شدند. برخاستم و با آن‌ها روبوسی کردم.

دم غروب بود که عماد با فارسی دست و پا شکسته، درخواست کرد تا به یک هیئت روضه خوانی برویم.

آن شب‌ها، حاج شیخ حسین انصاریان در حسینیه زیبا در خیابان زیبا نزدیک میدان خراسان، هیئت داشت که رزمنده‌های اهل تهران، قرارشان آن جا بود.

سوار ماشین شدیم و همراه دو جوان که اتفاقا آن‌ها را طی ماه‌های گذشته در دوره آموزشی دیده بودم و می‌شناختم، به حسینیه زیبا رفتیم.

دم در همه را بازرسی بدنی می‌کردند. عماد و آن دو نفر اسلحه‌های کمری خود را تحویل دادند و رفتیم یک گوشه نشستیم به عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع).

یک ماه بیشتر نگذشت که عماد از لبنان آمد تهران و یک راست آمد سراغ من در پادگان. اما این بار تنها بود. از آن دو جوان خبری نبود.

وقتی از او پرسیدم از (..) و (..) چه خبر؟!

ناگهان بغضش ترکید و زد زیر گریه.

کمی که آرام شد، گفت: (..) و (..) در عملیات شهادت طلبانه علیه دشمن اشغالگر به شهادت رسیدند.

آن دو جوان شهید لبنانی، همچنان گمنامند و نام و ذکری ازشان نیست!

و طراح آن عملیات ها، خود عماد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عماد مغنیه عماد مغنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران

دفتر جامعه اسلامی دانشجویان تصمیم گرفت تا با زبان هنر دوباره غزه را بر سر زبان‌ها بیاورد و مانع از فراموشی در اذهان گردد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در این ۷۶ سال اشغالگری برگه ننگینی در دفتر عمر بشریت رقم زده است. بعد از شکست ترمیم ناپذیری که این رژیم در عملیات طوفان الاقصی خورد فشار‌ها و جنایت‌های خود را شدیدتر و دیوانه وار اعمال کرد به طوری که عمق شرارت این رژیم در این ۷ ماه بر همگان در سراسر جهان آشکار گردید.

اینک در جای جای این کره خاکی، انسان‌های بیدار علیه اسرائیل به پا خاسته اند و خواستار متوقف کردن این ماشین جنایت شده اند. در این بین مردم مظلوم غزه تحت شدیدترین فشار‌ها و کشتار‌ها مقاومت کرده اند و سزاوار تحسین اند.


بعد از عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق، دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان هنر‌های زیبا دانشگاه تهران بر آن شد تا با زبان هنر دوباره غزه را بر سر زبان‌ها بیاورد و مانع از فراموشی در اذهان گردد.

زبان انتخاب شده تایپوگرافی در قالب نمایشگاه است و از سوم اردیبهشت ماه در سالن نمایشگاه دانشکدگان هنر‌های زیبا برگزار شد و در معرض دید مخاطبین قرار گرفت.

یکی از بخش‌های ویژه این نمایشگاه آثاری از تایپوگرافی فارسی به روش نگاره‌های چینی بود که در عین جذابیت از لحاظ بصری و هنری انتقال دهنده مفاهیم مرتبط با مقاومت فلسطین و غزه بود.

دیگر خبرها

  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا