Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست گذر فرهنگ وهنر که در محل مجتمع تجاری آسمان برگزار شده بود  افزود: پیام امام حسین( ع)  مقاوت و توجه به نیروی  قدرت های انسانی و بشری در پرتوی دینی بود .  گاهی  مقاومت  در مقابل ظلم است و گاهی نیروهای بشری را  تضعیف می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در کنار مبارزه خودپیامش دعوت به ظرفیت های متکامل انسانی بود و باتوجه به بهره گیری از این پیام بایداز  ظرفیت هاو میراث غنی  کشور استفاده کنیم

 مروارید با اشاره به ابداع ایده های جدید بیان کرد: باید با امیدبه نوآوری و طرح های خلاقانه  بر اساس خودمختار درونی به خلق آثار هنری اقدام کرد چراکه خلق آثار هنری جلوه ای از خصایصی است که خداوند به انسان اهدا کرده .

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد:   امام حسین ( ع)  به زیباشناسی دعوت  می کند و خلاقییت و ابداع باید با توجه  به فکر ایرانی اسلامی قرار گیرد  و اکنون ما فقط مقاومت دربرابر ظلم را نباید در جامعه گسترش دهیم    بلکه  باید درس ابداع و توجه به همنوع ، خرد جمعی و مشارکت اجتماعی نیز از پیام امام حسین (ع) بگیریم.

وی با بیان اینکه افتتاح  گذر فرهنگ وهنر  مصادف شده با شروع محرم افزود:  یکی از برنامه های وزارت ارشاد راه اندازی تاسیس گذر فرهنگ و هنر است. تا تحت این برنامه هنرهای متنوع و آثار فرهنگی در فضای منسجم در دسترس همگان قرار گیرد.

مروارید  مقصود  از برنامه های گذر فرهنگ وهنر را فراهم نمودن فضای فرهنگی برای شهروندان بیان کرد و گفت: باید مکانی باشد تا  خانواده ها بتوانند محصولات فرهنگی خریداری کنند و این خرید همراه با نشاط باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مجتمع تجاری آسمان که بازارچه گذر فرهنگ و هنر در آن احداث شده است تصریح کرد: مجتمع تجاری آسمان در طول یکسال راه اندازی می شود  و باتوجه به شعار سال که رونق تولید نام گذاری شده است و تحریم های ظالمانه دشمنان وهمچنین علی رغم سختی هایی که تحریم ها برای ما درپی داشته   برکاتی نیز به همراه داردکه می توان به رشد و توسعه خرید  کالای ایرانی اشاره نمود . و  باید از ظرافت دست ایرانی  حمایت کرد تا این هنر  تبدیل به صنعت شود و این صنعت خریداری  شود.

وی خاطرنشان کرد:  طبق برنامه های اقتصادی  استاندار خراسان رضوی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی  تمامی  توجه این قضیه معطوف  به اقتصاد خرد و خلق ثروت است و ما در این برنامه افتخار داریم گفتمان تولید در فضاهای فرهنگی  را ترویج می دهیم .  و  این نگاه که بستر فرهنگی مصرف کننده است را تغییر دهیم .

مروارید با اشاره به ظرفیت های بالای شهر مشهد دربستر فضای فرهنگی وهنری ادامه داد:  باید کالای ایرانی   در سبد خرید مشتریان قرار بگیردومتاسفانه   سهم  مشهد که سالانه میزبان حدود  ۳۰ میلیون زائر است خرید محصولات هنری بسیار پایین است .

وی درخصوص مجتمع تجاری آسمان افزود:   این مجموعه ۳۲۰۰ متر مساحت دارد و  ۷۰ واحد در این مجتمع تجاری  حضور دارند و بر اساس تقسیم بندی های  هنری آثارشان عرضه می شود. نقاشی ، صنایع هنری تجسمی ، استودیو ، آثار هنری بر روی چرم ، تذهیب ، خطاطی ، آثار فرهنگی در غالب انتشارات و کتاب ومد ایرانی اسلامی از مهمترین فعالییت های این مجموعه است.

 مروارید با بیان اینکه ۱۵ واحد اختصاصی در اختیار نگار خانه قرار دارد بیان کرد: اکنون  ۳۰ واحد آماده بهره برداری است  و ۴۵ واحد دیگر  واگذار شده و مجموعا  ۷۰ واحد با نگاه به  گذر فرهنگ وهنر مشغول به کارند.  همچنین یکی از مزییت های مجتمع تجاری آسمان  فروش آثار هنری در  نزدیکی به جوار امام رضا است.

درپایان این نشست از آثار هنرمندان رونمایی شد.

نگار طاهونچی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان، شرایط بهره‌مندی مشتریان ساکن در یک هزار و ۶۰۱ روستای استان از ارتباطی پایدار و با کیفیت فراهم شده است.

آزاد حکمت، امروز دوشنبه 17 اردیبهشت در گفت‌وگو با رسانه های استان با عنوان این مطلب که سرویس تلفن ثابت به عنوان یکی از سرویس‌های مخابراتی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان در خصوص ثبت‌نام و واگذاری سرویس تلفن ثابت، پروژه‌های ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۵ هزار و ۱۳۶ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که ۵۲۵ هزار و ۶۶ شماره آن در نقاط شهری و روستایی واگذار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اشاره به آمار مشتریان فعال تلفن ثابت در استان بیان کرد: میزان ضریب نفوذ این شاخص در استان می‌تواند بیانگر سطح کیفی خدمات قابل ارائه این سرویس به مشتریان باشد.

حکمت ادامه داد: با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان، شرایط بهره‌مندی مشتریان ساکن در یک هزار و ۶۰۱ روستای استان از ارتباطی پایدار و با کیفیت فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف و شاخص‌های راهبردی در حوزه تلفن ثابت استراتژی‌های قابل توجهی تدوین و برنامه‌ریزی شده است، گفت: قطعا با حرکت در این مسیر شاهد ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی سرویس تلفن ثابت در استان بیش از گذشته خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجاییکه تلفن ثابت یک محصول زیرساختی برای استفاده از دیگر محصولات مبتنی بر این سرویس بشمار می‌رود اضافه کرد: اینترنت خانگی ADSL ،VDSL و FTTH از دیگر محصولات و خدمات قابل ارائه به مشتریان است که تلفن ثابت زیرساخت‌های آن را فراهم آورده است.

حکمت یادآور شد: با تامین تجهیزات و اختصاص سرمایه‌های لازم، پروژه‌های قابل توجهی در استان برای سال جاری در دست اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود