Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت: رضا رحمانی وزیر «صمت»و معاونینش برای توضیحات پیرامون سوالات چند تن از نماینگان در این کمیسیون حضور یافتند.

وی افزود: در این جلسه سوالات 3 تن از نمایندگان سوال از آقای رحمانی مطرح و بررسی شد و در نهایت مقرر شد وزارت صمت اطلاعات لازم درباره موارد مد نظر وکلای ملت را جمع آوری و به آنها ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع در تشریح سوال اصغر مسعودی از وزیر «صمت» تصریح کرد: سوال وی درباره کیفیت واگذاری پهنه های معدنی در مناطق حفاظت شده بود که پس از توضیحات وزیر مقرر شد؛ جلسه ای ظرف دو هفته آینده برای بررسی مشکل مذکور با حضور مسئولان وزارت «صمت» برگزار شود.

منصوری با اشاره به سوال حسن کامران از آقای رحمانی تصریح کرد:سوال وی درباره  موضوعات مربوط به مدیریت در وزارت صمت بود که وزیر توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

نماینده ساوه با اشاره به سوال سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان از وزیر صنعت، معدن و تجارت و گفت:قرارداد سایپا با سیتروئن محور سوال نماینده کاشان از وزیر «صمت» بود.

عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: پس از توضیحات وزیر «صمت»در نهایت نمایندگان برای ارائه گزارش‌های لازم به وی مهلت دادند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران

کمیسیون اروپا، از توافق کمک مالی یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان که قرار است به جلوگیری از افزایش پناهجویانی که از این کشور به مقصد اروپا عزیمت می‌کنند بیانجامد خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، به منظور جلوگیری از هجوم پناهجویان از سوریه که در حال حاضر در لبنان زندگی می کنند، کمیسیون اتحادیه اروپا به این کشور وعده کمک مالی به ارزش حدود یک میلیارد یورو را داده است. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته پس از گفتگو با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و نیکوس کریستودولیدیس، رئیس جمهور قبرس، در بیروت اعلام کرد که این پول از امسال تا سال 2027 در دسترس خواهد بود.

وی اعلام کرد که آنها روی همکاری خوب در جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با جرایم قاچاق حساب می کنند. به منظور حمایت از این کشور در مدیریت مهاجرت، اتحادیه اروپا متعهد شده است که مسیرهای قانونی به اروپا را باز نگه دارد و پناهندگان را از لبنان به اتحادیه اروپا اسکان دهد.

این پول همچنین برای حمایت از نیروهای مسلح لبنان و سایر نیروهای امنیتی استفاده خواهد شد. فون در لاین گفت: «این در درجه اول مربوط به ارائه تجهیزات و آموزش برای اداره مرز است. علاوه بر این، این کمک‌ها برای تقویت سیستم‌های بهداشتی، آموزشی و اجتماعی در لبنان در نظر گرفته شده است.

دولت قبرس به‌ویژه اخیراً از تعداد فزاینده پناهجویان سوری از لبنان انتقاد کرده و خواستار اقدام اتحادیه اروپا شد. حدود 4000 مهاجر از ابتدای سال شمارش شده است - در سه ماهه اول سال قبل تعدا آن ها تنها 78 نفر بودند.

اخیراً اتحادیه اروپا همچنین در راستای سیاست‌های ضد مهاجرت خود در ماه مارس قرارداد مشارکتی 7.4 میلیارد یورویی را با قاهره منعقد کرده است که بر اساس آن مصر در ازای دریافت کمک اتحادیه اروپا، مهاجرت غیرقانونی به سمت اروپا را محدود خواهد کرد. مدل‌های این توافق، توافق‌های بحث برانگیز مهاجرت و اقتصادی با ترکیه و اخیراً با تونس و موریتانی است. انتقادهای شدیدی از سوی سازمان‌های پناهجویان به این گونه توافقات اتحادیه اروپا وجود دارد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین وعده داد که به چگونگی کارآمد کردن کمک اتحادیه اروپا از جمله با تسهیل رویکرد ساختارمندتر برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری توجه کند.

لبنان حدود 210 هزار فلسطینی و 1.5 میلیون آواره سوری را در خود جای داده است. این موضوع این نگرانی را به وجود می‌آورد که بی‌ثباتی در منطقه سبب شود موجی از مهاجران از طریق جزیره قبرس به سمت اروپا راه بیفتد.

کریستودولیدس، رئیس‌جمهوری قبرس از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است که ارزیابی مجدد مناطق به اصطلاح امن در سوریه را به منظور تسهیل بازگشت مهاجران و پناهندگان بررسی کنند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان روز پنجشنبه با تشکر از کریستودولیدس برای میانجیگری در این توافق، اذعان کرد: «مشکلاتی که در مرز قبرس مشاهده می‌شود تنها یک نمونه از اتفاقاتی است که در صورت عدم رسیدگی به این مشکل ممکن است رخ دهد».

مفقود شدن بیش از 50 هزار پناهنده خردسال در اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با هزار نفر از کارگران در هرمزگان
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد