Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، رئیس مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دهم شهریور در نشست مشترک با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور، به بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری، پرداختند. در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والسلمین قاسمی ضمن ارائه گزارشی به تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه و ظرفیت‌های موجود آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بخشی از سرمایه عظیم فرهنگی و قرآنی کشور هستند که اگر با توانمندی لازم وارد عرصه قرآنی میهن اسلامی شوند هر یک مانند شجره طیبه‌ای می‌توانند به ترویج موثر فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم بپردازند و خدمتگزار نیکی برای جامعه اسلامی باشند. رئیس مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه با تاکید بر سرمایه اجتماعی دانشگاه، برای نقش‌آفرینی و مشارکت در ارتقای مربیان و استادان قرآن کشور با همکاری شورای توسعه و نهادهای همسو اعلام آمادگی نمود. در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور،  ظرفیت دانشگاه علوم و معارف قرآن را بی نظیر و منحصر به فرد توصیف نمود و از اهتمام نسبت به فعالیت‌های قرآنی و ارتقای ساختاری امور قرآنی در دانشگاه ابراز خرسندی کرد. محمدی بر تقویت دانشگاه و جایگاه آن در مهندسی فرهنگی کشور تاکید کرد و ضمن تشریح زمینه‌های مختلف ارتقاء، راهکارها و ایده‌هایی برای توانمندسازی دانشجویان برای نقش‌آفرینی شایسته در جامعه قرآنی کشور را مطرح نمود. در پایان این نشست مقرر گردید تا زمان عملیاتی شدن طرح‌های مورد توافق دانشگاه و افزون بر آن طرح‌های فرادانشگاهی، جلسات استمرار یابد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن قم محمدی قاسمی دانشگاه علوم و معارف قرآن دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی

دریافت 48 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ۵ ساعته خانه گفتگوی تحول در علوم انسانی با حضور بیش از ۸۰ استاد برجسته و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد مقیمی استاد دانشکده مدیریت و رییس دنشگاه تهران در این نشست گفت: اجتهاد علمی در حوزه تحول علوم انسانی یعنی اینکه دو بال قدرت نظریه پردازی و جسارت و جرأت و پذیرش ریسک که عمدتا ناظر بر اجرای این مقوله در محیط دانشگاه است را مدنظر داشته باشیم و این موضوع را با جدیت در دانشگاه دنبال کنیم. در راستای این دغدغه، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و یک دوره مدیریتی را پشت سر گذاشت و امروز در دوره جدید مدیریت شورای تحول علوم انسانی که آقای دکتر عاملی استاد محترم دانشگاه تهران مسئولیت آن را پذیرفتند، دوره‌ای تازه را در زمینه تحول در علوم انسانی آغاز کرده‌ایم.

در ادامه این نشست سعید رضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: دانشجویان المپیادی های فیزیک و ریاضی اکثرا در رشته های فیزیک و ریاضی تحصیل می کنند و همه تمایلات به سمت رشته های پزشکی، مهندسی های پول ساز و رشته هایی که به لحاظ کسب و کار و به شئون اجتماعی در جایگاه بالایی قرار دارند است.

مهدی الوانی رییس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست گفت: یک نوعی شبکه های دانش آفرینی بین دانشگاهیان ایجاد کنیم این شبکه ها باید ایجاد شود و اداره بازی و ستاد درست کردن فایده ندارد، استادان ما با یکدیگر ارتباط ندارند و این یعنی ما شبکه های دانش آفرینی نداریم.

کد خبر 6092279

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی