Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) ویژه برنامه های این حرم مطهر در دهه نخست محرم را اعلام کرد.

«سید جواد تکیه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش گفت: امسال همچون سال های گذشته حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) به عنوان مهم ترین کانون و مرکز آیینی شمال استان اصفهان آماده برگزاری آیین سوگواری شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) با اشاره به سیاه پوش شدن فضای حرم مطهر و تعویض پرچم گنبد حرم مطهر گفت: در دومین روز از ماه محرم الحرام، مراسم چاووشی، در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» اجرا و این برنامه از رسانه ملی پخش خواهد شد.

 

تکیه افزود: طبق سنتی دیرینه از روز سوم محرم، دستجات عزاداری به صورت زنجیر زنی و سینه زنی، از مراکز هیئات مذهبی حرکت کرده و در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، اقامه عزا خواهند کرد.

 

سید جواد تکیه تصریح کرد: همچنین عاشقان و دلباختگان خاندان پیامبر اسلام(ص)، هر روز از ساعت ۶ و نیم تا ۷ صبح، با قرائت زیارت عاشورا، در رواق آیت الله عاملی، در عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به سوگ خواهند نشست.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) همایش «احلی من العسل» را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد و گفت: این مراسم صبح روز هفتم محرم با حضور نوجوانان عاشورایی برگزار خواهد شد.

 

تکیه بیان داشت: عزاداری سنتی و نمایش شور حسینی در تاسوعا و عاشورا، همراه با پخش زنده از رسانه ملی، از دیگر مراسم این ایام سراسر حزن و اندوه، در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، خواهد بود.

 

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: برگزاری نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا در صحن مطهر اولین مهاجر علوی به ایران، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، شور و حال خاصی را به عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) خواهد بخشید.

 

تکیه بیان داشت: حرکت نمادین زنان شهرستان آران و بیدگل تحت عنوان «رهروان زینبی» با هدف احیای سیره ی زندگی حضرت زینب(س) در روز ۱۲ محرم الحرام، از دیگر مراسم آیین سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، خواهد بود.

 

وی افزود: برپایی خیمه های معرفت، اقامه نماز جماعت همزمان در مسجد اعظم آستان مقدس و شبستان آیت الله عاملی(ره)، ایستگاه مشاوره مذهبی، برپایی ایستگاه صلواتی و فعالیت ضیافتخانه حرم مطهر و اجرای مراسم سوگواری از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در دهه نخست محرم است.

 

حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان و در فاصله یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است/

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه هفته دولت نماز جمعه شیراز ماه محرم محرم عزاداری محرم بیرجند امام جمعه شیراز روز جهانی مسجد حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل عزاداری محرم آران و بیدگل محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم