Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضامنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تکسیرانی افزایش ۱۱۰ برابری قیمت خودرو نسبت به سال گذشته است و رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند.
وی ادامه داد: وقتی خودو ۱۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، باید حداقل ۵۰ میلیون تسهیلات به رانندگان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۵ میلیون تومان هم باید بابت فرسودگی خودرو باشد و ۲۰ میلیون هم توسط راننده تامین شود تا توانی برای نوسازی ایجاد شود.
ضامنی گفت: اما اشکال این است که در حال حاضر هیچ بانکی تسهیلات ۱۸ درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی دهد و تمایل دارند که سود این تسهیلات را حتی به مرز ۲۳ درصد هم برسانند.
وی خاطر نشان کرد: با تسهیلات ۱۸ درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودروهای خود کرده بودند، توان بازپرداخت اقساط را به سختی داشتند و در صورتی که سود تسهیلات به بیش از ۲۳ درصد برسد، به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی ها توان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت.

وی اعلام کرد: اگر بانک یا افرادی شرایط برای پرداخت وام در قالب تسهیلات به ناوگان تاکسیرانی را داشته باشند، استقبال می کنیم و لازم است که بانک مرکزی هم در این زمینه ورود کند تا بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.
وی افزود: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی های فرسوده کشور تا پایان امسال به ۱۹۲ هزار تاکسی می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید که شامل ۷۵ درصد ناوگان موجود خواهد بود.
ضامنی اعلام کرد: ظرفیت تولیدخودرو داخلی در بهترین وضعیت ۳۰ هزار دستگاه برای خودرو تاکسی است و با توجه به انباشت فرسودگی تاکسی ها و با اتکا به این روش تولید داخل کافی و پاسخگو برای نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی