Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سرور دانش» معاون رئیس جمهور افغانستان با پیچیده خواندن روند صلح گفت که تاکنون هیچ نتیجه مشخصی در این روند حاصل نشده است بنابراین باید انتخابات برگزار شود تا بحران این کشور افزایش نیابد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرور دانش» معاون دوم تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری «اشرف غنی» در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: روند صلح پیچیده است و هنوز به هیچ نتیجه روشن و نهایی نیز نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طالبان در حالی حملات خود را افزایش داده است که هیچ نشانه‌ای از تمایل آن‌ها برای آتش‌بس و گفت‌وگو با دولت افغانستان دیده نمی‌شود.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در ادامه برگزاری انتخابات در زمان مقرر آن را خط قرمز دولت خواند و هشدار داد که در صورتی که انتخابات در زمان تعیین شده یعنی 6 مهر برگزار نشود افغانستان به بحران خواهد رفت.

به گزارش «آریانا نیوز»، دانش گفت: مهم‌ترین نکته این است که انتخابات در ششم مهر ماه برگزار شود. هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل وجود دارد. اگر انتخابات را برگزار نکنیم به بحران خواهیم رفت و حتی صلح نیز محقق نمی‌شود.

معاون دوم غنی مسئله آتش‌بس و گفت‌وگوهای مستقیم طالبان با دولت را چالش‌های بزرگ بر سر راه صلح دانست که تاکنون به آن‌ها رسیدگی نشده است.

اشرف غنی و تیم انتخاباتی‌اش در حالی بر ضرورت برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده آن تاکید دارند که سفیر آمریکا در کابل با موضعی مخالف می‌گوید که روند صلح نسبت به انتخابات در اولویت قرار دارد.

عبدالله: حاضرم برای تحقق صلح در افغانستان از انتخابات کناره‌گیری کنمافزایش تنش‌های کابل-واشنگتن بر سر صلح و انتخاباتدولت افغانستان: چگونگی ساختار نظام آینده در مذاکرات قطر مطرح نیست

گفتنی است که با توجه به گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان و افزایش ناآرامی‌ها برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در زمان مقرر آن با ابهام روبروست و اتحادیه اروپا نیز اخیراًَ اعلام کرد که به دلیل وضعیت امنیتی افغانستان از اعزام ناظران خود برای نظارت بر روند انتخابات خودداری می‌کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست معارفه با حضور استاندار بوشهر و رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار و محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در این استان منصوب و معرفی شدند.

استاندار بوشهر بعد از ظهر پنج شنبه در این آئین اظهار داشت: سه نفر از حقوقدانان سلیم‌النفس و با کیفیت به عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان معرفی شده‌اند و امیدوارم در این مسیر به توفیقات مورد نظر برسند.

احمد محمدی زاده افزود: قانون اساسی مظهر اهداف انقلاب اسلامی است و اجرای دقیق آن موجبات اعتلای نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح قانون اساسی، درمان برخی مشکلات جامعه است و باید اساساً کارها بر معیار قانون اساسی انجام شود.

این شبکه برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و در حکم انتصاب اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر که از سوی معاون قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور و دبیر هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی صادر شده، آمده است:

در راستای مردمی‌سازی پیگیری اجرای قانون اساسی موضوع ماده یکم دستورالعمل نحو اعمال مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ابلاغی سوم مرداد ۱۴۰۱ رئیس جمهور و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه اجرای میثاق ملی (قانون اساسی) موضوع ماده هشتم دستورالعمل فوق‌الذکر و با لحاظ ماده دوم شیوه تشکیل و فعالیت‌های شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در کشور به موجب این حکم محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر منصوب می‌شوید.

کد خبر 6095243

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است