Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:39:31 GMT

شکست انتخاباتی راستگراها در ایالت‌های شرقی آلمان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۸۷۶۲

شکست انتخاباتی راستگراها در ایالت‌های شرقی آلمان

رسانه های آلمانی از جمله خبرگزاری د.پ.آ آلمان، نشریه دی سایت و شبکه دویچه وله امروز(دوشنبه) به پوشش اخبار مربوط به انتخابات روز گذشته (یکشنبه) در ایالت های شرقی آلمان پرداختند.

به گزارش این رسانه ها، هر چند نتایج انتخابات پارلمانی در ایالت‌های زاکسن و براندنبورگ از میزان نگرانی ها به خاطر قدرت گیری راستگراها کاست اما نشان دهنده کاهش آرای احزاب سنتی «دموکرات مسیحی» و «سوسیال دموکرات» و افزایش آرای احزاب «سبزها» و «آلترناتیو برای آلمان» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات ایالتی دو ایالت زاکسن و براندنبورگ واقع در شرق آلمان که روز گذشته برگزار شد به دلیل امکان قدرت‌گیری احزاب راستگرای پوپولیستی این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.
در پایان این انتخابات، حزب راست میانه دموکرات مسیحی آلمان (سی دی یو - CDU) توانست پرقدرت‌ترین حزب در ایالت زاکسن باقی مانده و ۳۵،۵ درصد آرا را به دست آورد.

هر چند آرای این حزب در مقایسه با انتخابات پیشین ایالتی ۶،۹ درصد کاهش داشت.
اما حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان (ای اف دی - AfD) توانست بیشترین پیروزی را به نسبت انتخابات دیگر به دست آورده و  ۲۷،۸ درصد آرای این ایالت را از آن خود کند.

این نشان می دهد طی یک سال گذشته آرای این حزب در زاکسن بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است.  
در همین ایالت حزب سبزها (Grüne) نیز حدود ۸.۱۴  درصد آرا را به دست آورد و رشد آرای خود را به حدود ۲،۷ درصد رساند.
در این میان حزب چپ آلمان (Linke) با شکستی چشمگیر در زاکسن روبرو شد و ۱۰.۱ درصد آرا را کسب کرد و نسبت به انتخابات پیشین این ایالت حدود ۸.۸  درصد آرا خود را از دست داد.
بدترین نتایج در این ایالت متعلق به حزب سوسیال دموکرات آلمان (اس پی دی  - SPD) بود که فقط ۷،۸ درصد آرا را به دست آورد و ۴،۶ آرای خود را نسبت به انتخابات ایالتی پیشین از دست داد.
حزب دموکرات‌های آزاد (اف دی پی - FDP) نیز به دلیل کسب نتیجه ضعیف ۴.۶ درصد آرا نتوانست حد نصاب پنج درصد برای ورود به پارلمان ایالتی را به دست آورد.
به این ترتیب با توجه به نتایج اعلام شده، پارلمان ایالتی زاکسن با ۴۵ نماینده حزب دموکرات مسیحی، ۳۰ نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان، ۱۴ نماینده حزب چپ، ۱۱ نماینده حزب سبزها و ۱۱ نماینده سوسیال دموکرات تشکیل خواهد شد.
این در حالیست که پوپولیست‌های راستگرا در ایالت براندنبورگ نتایج متفاوتی کسب کردند و شمارش آرا در این ایالت نشان‌دهنده افزایش محبوبیت آنها در میان رای دهندگان بود.
به نوشته دویچه وله در این ایالت حزب سوسیال دموکرات با وجود از دست دادن نزدیک به ۵،۸ درصد آرا، همچنان قدرتمندترین حزب باقی مانده و ۲۶،۱ آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را به دست آورده است.
حزب دموکرات مسیحی نیز ۱۵،۷ درصد آرا را به دست آورده و کاهشی معادل ۷،۳ درصد آرای انتخابات را به نسبت انتخابات پیشین داشته است.
همچنین حزب چپ آلمان با شکست در این انتخابات مواجه شده و توانسته ۱۰،۷ درصد آرا را به دست آورد و نسبت به انتخابات گذشته ۷،۹ درصد آرای خود را از دست داده است.
اما بهترین نتایج در براندنبورگ متعلق به راستگراها بود به طوری که حزب «آلترناتیو برای آلمان» با افزایشی ۱۱،۵ درصدی توانست ۲۳،۷ آرا را به دست آورد.
در همین حال سبزها با افزایش ۴،۴ درصدی آرای خود توانستند ۱۰،۶ درصد آرا را در براندنبورگ کسب کنند.
در این ایالت برای نخستین بار حزب شرکت‌کنندگان آزاد (بی وی بی - BVB) به حد نصاب پنج  درصد آرای نمایندگان رسید و نمایندگان خود را راهی پارلمان ایالتی کرد.
بر این اساس پارلمان ایالتی براندنبورگ با ۲۵ نماینده سوسیال دموکرات، ۲۳ نماینده آلترناتیو برای آلمان، ۱۵ نماینده دموکرات مسیحی تشکیل شده و احزاب چپ و سبزها هر یک با ۱۰ نماینده و شرکت‌کنندگان آزاد نیز با ۵ نماینده در آن حضور خواهند داشت.
این دوره از انتخابات در حالی برگزار شد که نگرانی زیادی نسبت به کسب بیشترین آرا از سوی حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان در ایالت های شرقی وجود داشت و بسیاری از فعالان و کارشناسان سیاسی در این مورد هشدار داده بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب راستگرا پارلمان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا