Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:52:34 GMT

تلاش هندوها برای حفظ یک مسجد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۰۱۵

تلاش هندوها برای حفظ یک مسجد

هندوها در روستای «ماری» در منطقه «نالاندا» همه قلب و روح خود را برای محافظت از مسجدی گذاشته‌اند که از مسلمانان در حال مهاجرت این روستا به یادگار مانده است. آنها برای حفظ این یادگار، روزی پنج مرتبه اذان را از بلندگوهای مسجد پخش می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «caravandaily»، هند این روزها بدترین دوران خود را به لحاظ روابط میان ادیانی پشت سر می گذارد و آزار و اذیت مسلمانان از سوی هندوها روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما همیشه استثناهایی هم وجود دارد، در این مورد می توان به هندوهایی اشاره کرد که در یکی از روستاهای ایالت «بیهار» هند از مسجدی که متعلق به مسلمانان است، محافظت می کنند تا نمونه بارز هارمونی مذهبی را به نمایش بگذارند.

 

هندوها در روستای «ماری» در منطقه «نالاندا» همه قلب و روح خود را برای محافظت از مسجدی گذاشته اند که بازمانده مسلمانان در حال مهاجرت است. این مسلمانان به دلیل معضل بیکاری ناگزیر به ترک روستای محل زندگی شان و مهاجرت به دیگر نقاط هند هستند.

 

در این مدت دیگر هیچ مسلمانی برای محافظت از املاک و مستغلات از جمله مسجدی که اهالی روستا در آن جمع می شدند، باقی نمانده است. لذا هندوهای ساکن این روستا قدم پیش نهاده اند تا از این مسجد محافظت کنند. آنها نه تنها خود را وقف نگهداری و حفظ ساختار این مسجد کرده اند بلکه پنج بار در روز برای نمازهای یومیه از بلندگوهای مسجد اذان پخش می کنند.

 

از آنجا که هیچ مسلمانی برای اقامه نماز در این روستا باقی نمانده است، هندوها خودشان سر تعظیم می کنند تا روزانه پنج مرتبه قبل از متفرق شدن از مسجد، مناسک عبادی را به جای بیاورند.

 

«ایشوار پاسوان»، یکی از هندوها در این باره می گوید: بعد از گفتن اذان ما سرهای خود را به نشانه تعظیم در مقابل مسجد فرود می آوریم تا به نمازی که مسلمانان در این مسجد می خواندند، احترام بگذاریم.

 

اهالی این روستا همه تلاش خود را برای تمیز نگاه داشتن مسجد انجام می دهند تا نمونه ای از همزیستی مسالمت آمیز را در کشوری که مسلمانان به شدت مورد آزار بسیاری از هندوها هستند، به تصویر بکشند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم هفته دولت محرم عزاداری محرم نماز جمعه مسجد روزنامه شبستان خطبه نماز جمعه فرهنگ عاشورا اردبیل هندوها مسلمانان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)

دریافت 40 MB کد خبر 6090827

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • عکس| داوود کیم به قولش عمل کرد/ خواننده کره‌ای تمام پولش را خرج مسجد کرد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)