Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@14:29:54 GMT

۱۳۰۰ قطعه ماهی خاویاری در مزارع جلفا رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۰۸۲

۱۳۰۰ قطعه ماهی خاویاری در مزارع جلفا رهاسازی شد

قاسم جعفروند گفت: هدف از پرورش ماهیان خاویاری در استان استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و بالفعل کردن آن و تولید گونه جدید آبزی پروری و حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری در استان های غیرساحلی است و افزایش نوع گوشت گونه جدید، اشتغال، تولید و ارز آوری از دیگر اهداف و مزایای اقتصادی پرورش ماهیان خاویاری در استان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تا کنون پرورش ماهی خاویاری در استان آغاز شده و هم اکنون در پنج مزرعه پرورشی بصورت پایلوت در شهرستان های مرند، سراب و جلفا این موجود زنده پر ارزش و اقتصادی نگهداری می شود.

جعفروند گفت: طبق بررسی های کارشناسی نتایج مناسب و قابل قبولی را از نحوه رشد و پرورش ماهی خاویاری در استان شاهد هستیم و تا رسیدن به نتیجه نهایی و استحصال خاویار قدم های پایانی را طی می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانش و تجربه کافی در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در استان وجود دارد و زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری احساس می شود، اعلام کرد: از علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این رشته حمایت می شود.

شهرستان جلفا به جهت همجواری با رودخانه ارس یکی از شهرستان های مستعد پرورش ماهی در استان محسوب می شود و پرورش ماهی خاویاری هم از این شهرستان شروع شده است.

۳۰۷۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ارز پرورش ماهی خاویار سرمایه گذاری کارشناسی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، لطفی افزود: آرتمیا موجودآبزی، که یکی از محصولات پرفروش در بازارهای جهانی است، در 200 هکتار از زمین های شورآذربایجان غربی پرورش می یابد.

او اضافه کرد: این محصول به مبلغ  100 تا200 دلار فروش می رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی پروری در مقیاس های بزرگ ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می کنند.

آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را درتولید آرتمیا دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی