Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:29:55 GMT

بهترین میان وعده بیماران دیابتی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۰۱۰۹

بهترین میان وعده بیماران دیابتی

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حتما از پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده اید که خوردن بادام باعث بهبود حافظه می‌شود. این ماده غذایی به دلیل وجود چندین ماده مغذی موجود در آن، نه تنها ظرفیت فکری را افزایش می‌دهد بلکه از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

بادام برای سلامتی بسیار مفید است و اثرات مختلفی بر آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خوردن بادام برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماران دیابتی فواید بسیاری دارد، علاوه بر این، از بادام هم برای خونسازی در بدن استفاده می‌شود. با یکی از تنقلات دیابتی سالم آشنا شوید

مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند، به همین دلیل بادام جزو بهترین میان وعده‌ها برای بیماران دیابتی شمرده می‌شود. بادام از منیزیم بسیار غنی است.

بیشتر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ از این نظر دچار کمبود هستند و با مصرف این ماده غذایی مقدار کافی از آن را دریافت می‌کنند، به همین دلیل سطح انسولین در بدن آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند. بادام حاوی سطح خوبی از ویتامین E. و پروتئین است که به درخشش پوست کمک می‌کند و از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند.

بیماران دیابتی ممکن است دارای مشکلات پوستی هم باشند، بنابراین این ماده غذایی از آن‌ها در برابر این مشکل هم محافظت می‌کند. متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن یک مشت بادام (۱۷ تا ۱۵ عدد) در روز برای سلامتی مفید است و ۲۸ گرم بادام خام در روز ۱۶۴ کالری انرژی، ۶ گرم پروتئین و ۳.۵ گرم فیبر به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند.

بادام را چگونه به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

بهترین شیوه برای خوردن بادام، خیساندن ۱۰ تا ۱۲ بادام از شب در آب و مصرف پوست‌کنده آن در صبح است. این کار بسیاری از مواد مغذی موجود در بادام را افزایش می‌دهد. می‌توانید بادام را به قطعات کوچک خرد کنید و آن‌ها را در وعده صبحانه خود قرار دهید و یا آن را به اسموتی و سالاد اضافه کنید، کره بادام را هم می‌توانید به همراه نان تهیه شده از گندم کامل مصرف کنید. با یکی از تنقلات دیابتی سالم آشنا شویدتوجه داشته باشید که خوردن بیش از حد مغز بادام به دلیل تولید گرمای زیاد آن باعث زخم دهان، ریزش مو و مشکلاتی در معده می‌شود.



منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت بادام قندخون رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران و کهنسالان چشم انتظار بهار و آغوزفروشان دوره‌گرد

همشهری آنلاین- صفورا صادقی: نام «آغوز» را حتما شنیده‌اید. ولی اینکه فروش این ماده شغل به حساب بیاید جای تعجب دارد. همه پستانداران آغوز تولید می‌کنند. آغوز اولین شیر غلیظ و مایل به زرد است که پس از زایمان ترشح می‌شود و سرشار از انرژی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

شیر آغوز غنی شده از ترکیبات مقوی است و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. طی تحقیقاتی که بر روی آغوز پستاندارانی مانند گاو، گوسفند و میش انجام شده است متوجه شدند که این ماده می‌تواند با عفونت‌هایی که ممکن است در روده وجود داشته باشد مبارزه کند و باعث سلامت کارکرد روده‌ها شود. همچنین این ماده می‌تواند برای ورزشکاران به عنوان مکمل استفاده شود. اما در تهران قدیم با شروع فصل بهار دامداران این ماده را برای فروش به شهر می‌بردند.

نصراله حدادی، تهران شناس، در مورد آغوز فروشی در تهران قدیم می‌گوید: «با شروع اردیبهشت ماه و متولد شدن بره‌ها و گوساله‌ها در کوچه پسکوچه‌ها دوچرخه‌هایی که شیپور داشتند داد می‌زدند: آغوز ...آغوز و بیشتر کسانی که ضعف جسمانی یا بیماری داشتند مشتری این شیر بودند.»

کد خبر 847778 برچسب‌ها تهران قدیم مشاغل

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • بیماران و کهنسالان چشم انتظار بهار و آغوزفروشان دوره‌گرد
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند