Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:42:15 GMT

سهم بسیار اندک ایران از گردشگری جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۱۸۵۹

سهم بسیار اندک ایران از گردشگری جهان

رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است با وجود ظرفیت بالایی که زیرساخت‌ها و آثار تاریخی و جغرافیایی ایران دارد، سهم ما از این صنعت جهانی بسیار محدود است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی صبح امروز (دوشنبه) در نشست اعضای اتاق بازرگانی ایران با سرپرست وزارت میراث فرهنگی، تشریح کرد: آمارها و بررسی‌های جهانی نشان می‌دهد که امروز سهم گردشگری از تجارت کل دنیا به حدود هفت درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ایران با وجود در اختیار داشتن جاذبه‌های گردشگری مختلف تنها نیم درصد از کل این صنعت مهم جهانی را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، امروز درآمد صنعت گردشگری با حوزه‌هایی همچون نفت و خودرو مقایسه می‌شود و این در حالی است که میزان ارزش افزوده خلق شده در گردشگری قابل مقایسه با هیچ یک از این صنایع نیست.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که امروز درآمد جهانی حاصل از صنعت گردشگری به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار رسیده، توضیح داد: سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر گردشگر در سراسر جهان رفت و آمد می‌کنند، اما متاسفانه سهم ایران از این بازار بسیار محدود است.

شافعی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ایران، تصریح کرد: هرچند این اتفاق برای ما تبعات منفی زیادی خواهد داشت، اما در حوزه گردشگری باعث شده که ایران به یکی از ارزان‌ترین کشورهای مقصد توریسم تبدیل شود که متاسفانه ما نتوانسته‌ایم به درستی از این فرصت استفاده کنیم.

به گفته وی، یکی از دلایل اصلی نبود اقبال توریست‌های خارجی برای ورود به ایران، تصویرسازی‌های غلطی است که برخی رسانه‌های خارجی انجام داده‌اند و باید تلاش کرد که این تصویر غلط برطرف شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم افزایش نقش بخش خصوصی واقعی در صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: ایجاد تسهیلات و حمایت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در گردشگری یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های بخش خصوصی از دولت است و در کنار آن امیدواریم تدوین سند ملی گردشگری نیز با سرعت بیشتری نهایی شود تا نقش ایران از این صنعت بسیار مهم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهم ایران از گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی